Polscy operatorzy nadal najważniejsi dla producentów smartfonów

Newsy
Żródło: Dziennik Gazeta Prawna
Opinie: 15

IDC podało, że w 2015 r. 30 proc. smartfonów w Polsce producenci sprzedali sklepom, a nie operatorom. W 2012 r. odsetek ten stanowił 10 proc.

Według danych GfK Polonia, ujawnionych przez Sławomira Stanika z Asusa w Dzienniku Gazecie Prawnej, w handlu detalicznym klienci w Polsce kupują już 40 proc. sprzedanych na rynku smartfonów. W skali roku daje to kilka milionów sztuk.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2016-02-02 09:42
    Polacy nie są głupi liczyć umieją, w 8 na 10 przypadkach bardziej opłaca się kupić tel na wolnym rynku bez brandu operatora, i aktualizacje zawsze są wcześniej, więcej modeli niż u operatorów, i ceny nieraz o połowę niższe niż w abonamencie.
    5
  • Users Avatars Mini
    cesarz pisze: 2016-02-02 11:26
    Dzisiaj przy tak tanich usługach operator już nie ma dużej możliwości obniżenia telefonu. Operator ma przede wszystkim sprzedawać usługi mobilne .
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2016-02-02 11:48
    Nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci, stacjonarne też, nielimitowane SMSy do wszystkich do wszystkich sieci. I 4 do 5 GB internetu. Kosztuje na kartę między 29 a 35 zł. A w abonamencie około 80 zł,(niech mnie ktoś poprawi jeśli zna tańszy abonament, usługi łączone nie wchodzą w grę, tylko abonament indywidualny.) plus raty i dopłata za tel . Dochodzi jeszcze zamrożenie na minimum 2 lata, już roczne abonamenty są przestarzałe, ludzie non stop pytają czy po roku już mogą wziąć abo na nowych warunkach,
    3
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2016-02-02 11:50
    Abonament, bardzo rzadko się opłaca, w wyjątkowych przypadkach.
    3
  • Users Avatars Mini
    Ktoś pisze: 2016-02-02 11:51
    @troip: Niestety niewielu umie. Wciąż większość woli telefon za przysłowiową "złotówkę" i później spłacać ukryte w abonamencie raty, niż wybrać tańsze usługi bez telefonu (abonament albo karta), a sprzęt kupić osobno, gdzie taniej (za gotówkę czy na raty "0%"). W Polakach rodzi się świadomość konsumencka, ale powoli i w bólach. Wielu wciąż daje się złapać na hasła "taniej", "gratis", "dostaniesz więcej", itp.
    3
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2016-02-02 12:10
    Ktoś, niechętnie i z ciężkim sercem muszę się z Tobą zgodzić, świadomość ludzi bardzo powoli się rozwija. A produkt reklamowany choć często jest to dziadostwo jest, jest dla ludzi bardziej atrakcyjny niż bardzo dobrej jakości produkt, a o którym nie słyszeli.
    2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-02-02 12:30
    Ludzie są durni, na szczęście coraz mniej wierzy w telefony (kredyty operatorów) "za złotówkę", stąd zwiększona sprzedaż telefonów na wolnym rynku. Korzyści są większe jak wymienił troip, bez brandowanego syfu operatorów, aktualizacje no i oczywiście taniej. Abonamenty dziś opłacają się tylko operatorom (przywiązanie na 2 lub więcej lat). Telefon z wolnej sprzedaży+dobra oferta prepaid.
    2
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2016-02-02 13:15
    Według mnie ludzie już wiedzą, że cena telefonu jest zaszyta w abo. Po pierwsze mając kilka usług, simów itd chcą mieć kompleksową obsługę bez nerwów. Również w przypadku naprawy gwarancyjnej. Idą do salonu i już. Bez walki z eshopami, które w większości przypadków nie mają placówek stacjonarnych. Jak dla mnie jest to warte czasami stówkę, dwie więcej. Po drugie dla ludzkiej psychiki lepiej zapłacić złotówę i abo 100 zł, niż zobaczyć rachunek na 3000 zł płatny w ratach. Wtedy zaczynają czuć ból z tyłu...
    1
  • Users Avatars Mini
    EDMusic pisze: 2016-02-02 14:13
    Dlatego telefony kupuje zawsze w sieciowych sklepach stacjonarnych. Wolę zapłacić te 100 zł więcej i w razie problemów iść do sklepu załatwić wszystko "twarzą w twarz", a nie wysyłać telefon kurierem i "bawić" się w korespondencję z e-sklepem (który ma siedzibę na drugim końcu Polski) w postaci email-ów, czy telefonicznie jeśli chce złożyć rękojmię. Po za tym często przecież można trafić w sieciówkach całkiem fajne promocje, jeśli się zamawia telefon poprzez ich stronę internetową z dostawą do wybranego salonu. Jak kupowałem swój to w sklepie stacjonarnym ten sam telefon kosztował 799 zł, a zamawiając u nich przez internet zapłaciłem 744 zł.
    2
  • Users Avatars Mini
    ziutasek pisze: 2016-02-02 17:41
    Współczesna matura z matematyki jest na poziomie klasy 7 ośmioklasowej podstawówki, więc się nie dziwmy że ludzie łykają jak pelikany telefony za złotówkę, raty 0% czy kredyty we frankach itp.
    2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-02-02 19:09
    @Grzegorz Wystarczy kupować z głową, wiadomo że od sklepów-krzaków których siedziba jest "tego nikt nie wie" się nie kupuje. Jeżeli chodzi o gwarancję telefonów renomowanych producentów to wcale nie trzeba ich w razie gwarancji odsyłać do e-sklepu, wysłać można bezpośrednio do serwisu który wskazuje producent/dystrybutor telefonu, jest szybciej i lepiej gadać z serwisem a nie z jakimś sklepem który i tak odeśle telefon do serwisu - niepotrzebne koło. Pewnie że są ludzie którzy wolą mieć abo i biorą tel od opa, wszystko kwestia potrzeb.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2016-02-03 07:47
    Człowiek, który dokonał wielu zakupów, zwłaszcza przez internet porusza się w tym środowisku jak ryba w wodzie. Ja też nie wyobrażam sobie już świata bez esklepów i internetowej bankowości. Po tylu latach mam kilka sprawdzonych sklepów, a resztę nawet mimo lepszych ofert omijam z daleka.
    0
  • Users Avatars Mini
    sakekl pisze: 2016-02-03 11:28
    A ja się nie zgodzę z moimi przedmówcami. Wystarczy trochę pokombinować i nie ma lepszej oferty niż abonament. Abonament jest drogi dla "bez mózgów". Moja oferta: Abonament 89 zł (wszystko no limits i 5 gb internetu) - obniżony 30 % rabatem + telefon za 39 zł (LG G3 o wartości rynkowej 1300 zł) + zwrot z tytułu cashback = Abonament za 24 miesiące 1495,2 + 39 telefon - 150 cashback = 1384,2 za całość umowy. Gdybym chciał to samo w ofercie na kartę rachunek jest prosty: 24 miesiące * 29 zł + 1300 zł telefon = 1996. Jak widać nie zawsze karta się opłaca.
    1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2016-02-03 13:47
    @up Różnica to upust za dwa lata przywiązania, a rynek i oferty przez dwa lata mogą się bardzo zmienić. Dlatego operator woli przywiązywać umową terminową bo ewentualne korzyści które się wówczas pojawią ciebie nie obejmą.
    0
  • Users Avatars Mini
    sakekl pisze: 2016-02-03 14:46
    Ja patrze pod innym kątem. Jeżeli mam wydać 1300 jednorazowo na telefon na allegro to wolę wpłacić 1384 na konto operatora i mieć ten sam telefon co bym kupił na allegro wraz z usługą przez 2 lata. Nie ma różnicy co się zmieni przez te dwa lata bo usługa wychodzi w zasadzie za darmo.
    -1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: