Agencja China News Network podała najnowsze dane GFK dotyczące globalnej sprzedaży smartfonów w styczniu 2019 r.
Dane te potwierdził także polski oddział Huawei na paryskiej premierze serii P30.
Sprzedaż spadła przez rok aż o 27% do 59.08 mln sztuk.
Liderem rynku smartfonów w styczniu był Huawei, którego sprzedaż urosła o 21%. Udział Huawei byłby większy, ale GFK nie sumuje wyników Huawei z Honorem. Sprzedaż marki Honor również wzrosła – o 11%.
W styczniu Huawei, jako jedyna marka, sprzedała ponad 10 mln sztuk smartfonów.
Bardzo źle w styczniu sprzedawały się na świecie Samsungi i iPhony – spadki wynosiły odpowiednio o 41 i 21%.
Bez uwzględnienia Chin sprzedaż smartfonów spadła przez rok o 35% do 28.51 mln sztuk. Liderem rynku był Samsung, następnie Apple i Huawei. Sprzedaż Xiaomi poza Chinami spadła aż o 61%.
Instytut GfK Polonia odpowiadając na zapytania dziennikarzy i podmiotów branżowych dotyczących informacji o wynikach rynkowych marki Huawei, w której jako źródło danych podane zostały rezultaty badań instytutu GfK, a opublikowanej pierwotnie przez chińską agencję prasową i przedrukowaną przez media w wybranych krajach, w tym w Polsce, niniejszym wyjaśnia, iż wzmiankowane wartości nie pochodzą z raportów instytutu GfK oraz że instytut GfK nie posiada żadnych informacji uzasadniających tezy, które znalazły się w opublikowanym przez chińską agencję prasową komunikacie.
Po małych problemach technicznych, wróciliśmy na pozycję nr 1 https://t.co/lZK2zh4le6
— Olaf Krynicki (@olafkrynicki) March 28, 2019