Firmy IDC, Canalys, Strategy Analytics i Omdia podały swoje estymacje dotyczące sprzedaży smartfonów w III kw. Według Canalys dostawy smartfonów w tym okresie spadły o 9% do 297,8 mln sztuk. Samsung obronił swoje pierwsze miejsce na rynku pomimo 8% spadku, sprzedając 64,1 mln sztuk. Apple był jedynym dostawcą, który zanotował wzrost sprzedaży do ponad 52 mln sztuk iPhonów. Apple miał też rekordowy udział w całym rynku (w okresie III kw.). Znaczące spadki sprzedaży zanotowały takie chińskie marki jak Xiaomi, Grupa OPPO, vivo, Transsion i realme. Mocny wzrost sprzedaży miał Huawei.
Dane z różnych firm analitycznych zauważalnie się między sobą różnią, bo producenci nie podają precyzyjnych danych o dostawach. Nie ma też pełnych informacji o realnej sprzedaży urządzeń do klientów końcowych.
Canalys Smartphone Market Pulse: Q3 2022
Vendor | Q3 2022 shipments (million) | Q3 2022 market share |
Q3 2021 shipments (million) |
Q3 2021 market share |
Annual growth |
||
Samsung |
64.1 |
22% |
69.4 |
22% |
-8% |
||
Apple |
53.0 |
18% |
49.2 |
16% |
8% |
||
Xiaomi |
40.5 |
14% |
44.0 |
14% |
-8% |
||
OPPO |
28.5 |
10% |
36.7 |
12% |
-22% |
||
Vivo |
27.4 |
9% |
34.2 |
11% |
-20% |
||
Others |
84.3 |
27% |
92.1 |
25% |
-6% |
||
Total |
297.8 |
100% |
325.6 |
100% |
-9% |