Sprzedaż smartfonów w Europie spadła w II kw. 2023 r. o 12% r/r osiągając najniższy poziom od 2012 roku. Rosja jest jedynym dużym rynkiem, który odnotował wzrost o 4% r/r.
Sprzedaż OPPO spadła o 51% r/r, na co wpływ miały kwestie patentowe i trudne warunki rynkowe.
Europa Zachodnia spadła o 14% r/r w ciągu kwartału, podczas gdy Europa Wschodnia ograniczyła swój spadek do 8% r/r. Wszystkie główne kraje europejskie osiągnęły słabe wyniki w drugim kwartale 2023 r., z wyjątkiem Rosji, która odnotowała 4% wzrost rok do roku. Wynikało to jednak przede wszystkim z niższych dostaw w II kwartale 2022 r. - pierwszym pełnym kwartale po inwazji Rosji na Ukrainę i wynikających z niej sankcjach oraz wycofaniu się z rynku czołowych graczy na rynku smartfonów.
realme wzrosło o 12% rok do roku, głównie dzięki Rosji, która odpowiadała za 55% dostaw marki w regionie. W Rosji realme skorzystało na wyjściu z rynku Samsunga i Apple, co pozwoliło firmie wypełnić pustkę pozostawioną przez te czołowe firmy. Ponadto realme utrzymuje się na drugiej pozycji w Rosji przez pięć kwartałów z rzędu i zmniejsza lukę w stosunku do lidera rynku Xiaomi.
HONOR odnotował 9% wzrost rok do roku w ciągu kwartału ze względu na efekt bazy i trwającą ekspansję poza Chinami.
Styjak ocenia, że dobrze sprzedawać się będą nowe iPhony i najdroższe Samsungi.