Najważniejsze
|
Newsy
14 października 2025
IDC podało dane dotyczące sprzedaży tabletów w I kw. 2016 r. Liderem tego rynku jest Apple. Cały rynek zmniejszył się przez rok o prawie 15%. Przez trzy miesiące na całym świecie sprzedało się niecałe 40 mln tabletów. Tablety bez dodatkowych klawiatur stanowią 87.6% całego rynku.
| Top Five Tablet Vendors, Shipments, Market Share, and Growth, First Quarter 2016 (Preliminary Results, Shipments in millions) |
|||||
| Vendor | 1Q16 Unit Shipments | 1Q16 Market Share | 1Q15 Unit Shipments | 1Q15 Market Share | Year-Over-Year Growth |
| 1. Apple | 10.3 | 25.9% | 12.6 | 27.2% | -18.8% |
| 2. Samsung | 6.0 | 15.2% | 8.3 | 18.0% | -28.1% |
| 3. Amazon.com | 2.2 | 5.7% | 0.0 | 0.1% | 5421.7% |
| 4. Lenovo | 2.2 | 5.5% | 2.5 | 5.4% | -13.8% |
| 5. Huawei | 2.1 | 5.2% | 1.1 | 2.4% | 82.2%z klawiatur st |
| Others | 16.9 | 42.6% | 21.8 | 46.9% | -22.5% |
| Total | 39.6 | 100.0% | 46.4 | 100.0% | -14.7% |
| Source: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, April 28, 2016 | |||||