IDC podało, że sprzedaż tabletów w II kw. 2018 r. spadła o 13.5% do 33 mln sztuk z 38.2 mln sztuk rok wcześniej.
Niewielkie wzrosty sprzedaży zanotowali tylko Apple i Huawei. Najwięcej sprzedaje się tabletów bez klawiatury - 28.4 mln sztuk. Sprzedaż takich urządzeń spadła o 14.5%.
Tablety z dołączanymi klawiaturami również sprzedawały się gorzej.
Liderem rynku tabletów pozostaje Apple. Drugie miejsce jest zajmowane przez Samsunga, ale koreański producent sprzedał aż o 16.1% tabletów mniej.
Company |
2Q18 Unit Shipments |
2Q18 Market Share |
2Q17 Unit Shipments |
2Q17 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Apple |
11.5 |
34.9% |
11.4 |
29.9% |
0.9% |
2. Samsung |
5.0 |
15.1% |
6.0 |
15.6% |
-16.1% |
3. Huawei |
3.4 |
10.3% |
3.1 |
8.2% |
7.7% |
4. Lenovo* |
2.0 |
6.0% |
2.2 |
5.7% |
-8.4% |
5. Amazon.com |
1.6 |
4.9% |
2.4 |
6.4% |
-33.5% |
Others |
9.5 |
28.8% |
13.1 |
34.2% |
-27.1% |
Total |
33.0 |
100.0% |
38.2 |
100.0% |
-13.5% |