Informa Telecoms & Media przewiduje, że w 2011 r. producenci sprzedadzą rekordową liczbę telefonów komórkowych 1.25 mld sztuk, ale 2006 rok będzie ostatnim, w którym notowany będzie masowy wzrost tego rynku. Wzrost zacznie spadać gwałtownie od przyszłego roku. W 2006 r. przyrost sprzedaży wynosił będzie około 15.7% i zmaleje do 3% w 2011 r. Na rynkach rozwijających się wzrost jest napędzany przez proste, tanie telefony, a na rynkach dojrzałych prym wiedzie rynek wymiany aparatów na bardziej zaawansowane z multimedialnymi funkcjami. Informa przewiduje w najbliższym czasie wiele przejęć na rynku producentów telefonów komórkowych - szczególnie chińscy producenci mogą stać się częścią dużych koncernów ze znanymi markami. Problemem dla producentów będą też niewielkie marże na tanich telefonach sprzedawanych na rynkach rozwijających się.
W bardziej zaawansowanych telefonach pojawi się funkcja odbioru telewizji. Według raportu Informy, 9,6% telefonów w 2011 r. (120.12 mln sztuk) będzie wyposażonych w funkcję broadcast mobile TV. Ilość telefonów z funkcją odtwarzania muzyki urośnie z 69.8 mln sztuk w 2005 r. do 126.1 mln sztuk 2 2006 r. (wzrost o 80%). W 2011 r. 55% telefonów będzie wyposażonych w odtwarzacz MP3.
W kamerę w 2011 r. będzie wyposażonych 81% wszystkich sprzedanych w tym roku telefonów.
Największym rynkiem sprzedaży telefonów w 2005 r. był rynek Azja-Pacyfik ze sprzedażą na poziomie 287.8 mln sztuk telefonów (38% w samych Chinach). Rynek ten nadal będzie się szybko rozwijał, głównie ze względu na niską penetrację telefonii komórkowej.