W 2024 r. dostawy smartwatchy Apple spadły o 19%, co oznacza drugi rok z rzędu spadku.
Największy wpływ na spadek dostaw miał brak nowego modelu SE. Na spadek wpłynęły również mniej ulepszeń najnowszej serii Watch Series 10, większa konkurencja i brak nowego modelu Ultra.
W tym roku możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży dzięki wprowadzeniu na rynek przeprojektowanego modelu SE oraz ulepszonego Watch Ultra 3.
Według raportu Counterpoint Global Smartwatch Shipment Tracker za IV kwartał 2024 r. sprzedaż smartwatchy Apple spadła o 19% w ujęciu rok do roku. Marka odnotowała spadki we wszystkich regionach z wyjątkiem Indii.
Globalny spadek był spowodowany głównie znacznym spadkiem na rynku północnoamerykańskim, który odpowiada za ponad połowę dostaw smartwatchy Apple. Rok 2024 był drugim z rzędu rokiem, w którym odnotowano spadek dostaw w ujęciu rok do roku.
W segmencie zaawansowanych smartwatchy udział Apple w rynku spadł o 8 punktów procentowych w ujęciu rok do roku w 2024 r. IV kwartał 2024 r. był piątym kwartałem z rzędu, w którym odnotowano spadek dostaw smartwatchy Apple, mimo że wszyscy inni główni konkurenci oferujący zaawansowane smartwatche odnotowali wzrost.
Oprócz spadku w Ameryce Północnej, ogólny spadek w 2024 r. był również spowodowany mniejszą liczbą istotnych ulepszeń w najnowszej serii 10. Ponadto w najnowszych wersjach nie pojawiły się modele Watch Ultra i Watch SE.
Watch Ultra, będący najdroższym modelem Apple (zazwyczaj ma ponad 10% udziału w dostawach), w czwartym kwartale 2024 r. spadł poniżej 8%. Watch SE jest tańszą opcją wśród smartwatchy Apple i stanowi większość dostaw w okresie po premierze. W rezultacie trzeci kwartał 2024 r. był pierwszym kwartałem, w którym Apple odnotowało spadek dostaw w ujęciu rok do roku w kwartale, w którym wprowadzono na rynek nową serię smartwatchy.
Ostatnia wersja Watch SE została wydana w trzecim kwartale 2022 roku.