SSSB i DM BHW ocenili polski rynek telefonii komórkowej

Newsy
Żródło: Rzeczpospolita
Opinie: 43

Analitycy Schroder Salomon Smith Barney i Domu Maklerskiego Banku Handlowego we wspólnym raporcie poświęconym telefonii komórkowej w Polsce ocenili, że głównym powodem niskiej liczby telefonów komórkowych na 100 mieszkańców w Polsce są wysokie ceny rozmów.
Pełen artykuł z dziennika Rzeczpospolita opisujący wnioski analityków z SSSB i DM BHW znajduje się tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (43):

Komentuj

Komentarze / 43

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-02-20 12:26
    "W efekcie tańsze rozmowy nie powinny mieć wpływu na przychody operatorów" he he!!! :))) Co za amatorszczyzna!!! NO comment!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 12:29
    Hubert, wbrew pozorom to przychody mogłyby nawet wzrosnąć - przy niższych cenach byłaby większa penetracja rynku i większyruch w sieci...
    0
  • Users Avatars Mini
    kubus pisze: 2002-02-20 12:36
    ten cytat mowi wszytsko: "Z analiz banku wynika, że stawki są najwyższe w regionie Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), a uwzględniając PKB na głowę drożej jest tylko w Egipcie." wiec kiedy doczekamy sie normalnych cen za rozmowy?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 12:39
    Kubus, mam nadziję, że niedługo
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-20 12:40
    ale kiedy dojda do tego nasi operatorzy, chociaz wiekszy ruch w sieci to wiecej problemow a ta sama kasa wiec czy jest ses cos zmieniac jesli chodzi o kase operatorow oczywiscie
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2002-02-20 12:43
    Polska najdrozsza, a to przeciez biedny kraj....
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2002-02-20 12:44
    Mam nadzieje, ze era przeczyta ten raport i spadnie z cenami w polowie marca.
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-02-20 12:51
    hmmm wydawalo mi sie ze plusik jest najdrozszy ale jednak on zyskuje tanimi nocnymi i 30/30.no ale drugie miejsce w Europie od konca daje do myslenia :(
    0
  • Users Avatars Mini
    pisze: 2002-02-20 12:54
    A co ma byc w polowie marca?
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-20 13:05
    lik23 tyle ze tu sa liczone minuty a plus ma najdrozsze abonamenty a to nie bylo liczone
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-02-20 13:28
    No tak w raporcie napisali to co każdy przeciętny polski abonent i tak wie najlepiej - że jest u nas za drogo...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 13:41
    Hubi, plus ma najdroższe właśnie minuty (poza sieć). Abonamenty najdroższe ma chyba era
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 13:43
    @d@m, w połowie marca najprawdopodobniej będzie zmiana cennika ery
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-02-20 13:46
    Ciekawe, czy tę analizę robili z nudów, czy na czyjeś zlecenie. Bo wątpię by operatorzy tym się za bardzo przejęli. Ale może... Na pewno niższe koszty rozmów i abonamentu zachęci do częstszych rozmów. A może w przyszłości spowodować wzrost zysków dla operatorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    mapal pisze: 2002-02-20 14:24
    @d@m: w połowie marca będzie wiosna
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-20 15:01
    graffi a co powiesz na abo za 70 zl 50 min a w erze za 60 zl 45 min gdzie jest taniej za 100 zl 100 min w erze a w plusie za 110 za 100 min rachunek jest prosty
    0
  • Users Avatars Mini
    boliwar pisze: 2002-02-20 15:17
    i co hubi,sugerujesz że plus jest droższy? zapomniałeś o jednej bardzo istotnej kwesti.impuls w plusie jest naliczany od poczatku co pół minuty a w erze 60/30 na rachunku możesz sie przekonac że prawie 50% rozmów jest poniżej 30 sekund i nadal twierdzisz że w plusie jest drożej?
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-20 15:22
    ja mowilem o stawkach za abonamenty i cenach rozmow a nie taktowaniu prosze czytac dokladnie, a co do taktowania to plus jest faktycznie najlepszy, ale ja akurat mam taryfe biznes i tam tez jest co 30s pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 15:25
    Hubi, pamiętaj, że w plusie taryfy są zróżnicownane - czasmi, często, non-stop
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 15:29
    O, np porównaj 240 min/300zł w plusie i 220 min/200zł w erze
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-20 15:49
    A tak poważnie to w Polsce ocenili, że głównym powodem niskiej liczby telefonów komórkowych na 100 mieszkańców w Polsce są wysokie ceny rozmów,przecież jakby mnie spytali to za mniejsze pieniądze i bez monotonnych badań przedstawiłbym te same dane:))))
    0
  • Users Avatars Mini
    acid bern pisze: 2002-02-20 15:49
    niewiem w jaki sposob wywnioskowali ze sprzedaz markowych telefonow przyciaga klientow, co to jest nie markowy telefon? to znaczy ze na obudowie np. nokii 3330 napisli by np. telejebafon, to nikt nie kupi tego aparatu w promocji, telefony kupuje sie patrzac na cene lub funkcjonalnosc. co do cen za rozmowy, sa za wysokie? w erze proponuje podniesc ceny o 20%, dowalic akcyze od lulsusu ok 15%, pomnozyc przez inflacje i tak mamy w taryfie MOJA minuta rozmowy od 8 do 18 tylko 4,2 netto. i tak budujemy sile naszych opow, a jeden sms za 1,2 netto, umowa na 5 lat i mieszkanie w zastaw. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-20 15:55
    graffi troche ci sie pomieszalo 300min za 240, ale to jest jeden z nielicznych przypadkow ze tak jest a juz spiesze z wyliczeniem 220 min a wiec brakuje 80 min X 0,59 to daje 47.2 + 200 = 247,2 a w plusie 240 to daje roznice 7,2 a zadzwon troche wiecej to era wychodzi taniej
    0
  • Users Avatars Mini
    mwk pisze: 2002-02-20 15:59
    co do zmiany cennika w erze... to jednak sa prawdopodobnie plotki... przynajmniej jesli chodzi o marzec. co do raportu... nie wymaga komentarza... najgorsze jest to ze niczego nie zmieni bo nie wyobrazam sobie obnizki cen w wykonaniu polskich operatorow.. dominuje tendencja jak zrobic taryfe "ladnie"wygladajaca i wyjsc na swoje
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-20 16:02
    No to tylko pozostaje nam czekac, kiedy wszyscy sposzcza z tonu, ale czy to wogole kiedys nastapi!?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 16:23
    Hubi, ja uważam że era ma zdecydowanie lepiej rozwiązane połączenia, pewnie, że B220 jest dla osob, które duzo dzwonia lepsza. Liczyliśmy tu jednak abonamenty. Z resztą poczytaj moje wypowiedzi na stronach taryf
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 16:32
    Mwk, a wiesz coś? Czemu to tylko plotki?
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-02-20 16:32
    ciekawy raport z ktorego wynika ze z nas zdzieraja i jeszcze narzekaja ze jest nas/komorkowcow/ tak malo a mozeby tak ceny w dol
    0
  • Users Avatars Mini
    smarcik pisze: 2002-02-20 17:12
    Mam nadzieje, ze rozmowy stanieja, klientow przybedzie i komorki bedą tansze
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2002-02-20 17:18
    Hubert co Ty w tym stary widzisz z amatorszczyzny?Jeśli się z tym nie zgadzasz, to sorry stary, ale masz niewielkie pojęcie na temat marketingu. Kubus, gdyby sie nad tym zastanowić, zapewniam Cię, że żyjemy w niesamowitym kraju. W kraju, w którym zarabia się mniej, niż wydaje się na konsumpcję:)) To nie jest głupia gadka, opieram sie na faktach. Hubi, skąd Ty wytrzasnąłeś informację, że plus ma najdroższe abonamenty? Z księżyca? Przecież to bzdura.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-02-20 17:28
    rhat: ....uzycie sformulowania "nie powinny miec wplywu". Autor chyba sie nie mogl zdecydowac, wiec wybral takie sformulowanie, ktore ja krytykuje - nazywajac amatorszyczzna. Albo maja wplyw, albo nie maja wplywu. Obojetnie czy na zwiekszenie przychodow czy ich zmniejszenie....
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2002-02-20 17:40
    Zgadzam się z Hubertem. Albo mają albo nie mają - a nie domysły, że nie powinny.Skoro nie powinny, to znaczy, że jednak mogą, ale wydaje im się, że jednak nie. To rzeczywiście amatorszczyzna. Puste słowa, zero konkretów - ludzie - takie pustosłowie mamy w polityce.
    0
  • Users Avatars Mini
    mwk pisze: 2002-02-20 17:53
    re:graffi: mam kilku znajomych pracujacych TAM i caly czas mowia mi come down... :) a tak zwyczajnie piszac staram sie dowiedziec wszystkimi sposobami, nie nawidze czekac, oczywiscieskrobne jak bedzie wiadomo cokolwiek i prosze o to samo!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Dżu pisze: 2002-02-20 21:52
    Zgadzam się z innymi ,że ceny połączeń są drogie, ale trzeba sie też zastanowic co ma wpływ na taki pozim cen. Zauważcie ile w Polsce jest oszustw , gdzies operatorzy musza odbic sobie straty. Moze gdyby polskie prawo chroniloby operatorow przed oszustami to cenny bylyby nizsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    log pisze: 2002-02-20 22:45
    Dzu: a kaucja??? szczerze mowiac to ja w te gwaltowne obnizki nie wierze. era ma zmieniac cennik ale po ostatnich zmianach w Idei(ktore byly minimalne) rewolucji sie nie spodziewam. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 23:24
    Mwk, ja też szukam wszędzie jakichś pewnych informacji i nic :( A masz może możliwość dowiedzieć się, kiedy w promocji dla indywidualnych będą t39? Ostatnio coś się ruszyło o tyle, że na stronie ery od wczoraj są strony z danymi t39 i v66, ale nie wiem, czy to coś znaczy?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 23:25
    Dżu, prawo jak najbardziej chroni przed oszustami
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-20 23:26
    Log, te zmiany w idealnej to takie minimalne nie były, tyle, że zyskali (i słusznie) ci z wyższymi abonamentami
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-21 00:27
    pamietaj graffi ze zawsze ci co lepiej placa zyskaja najwiecej, bo przeciez nie mozna zabic kury znoszacej zlote jaja!
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-02-21 00:48
    Wcześniej nie było mowy o obniżaniu cen impulsu bo rozbudowywano sieć i to kosztuje, a obecnie nie obniżą bo- oddają kredyty i to też kosztuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-21 01:04
    I najzabawniejsze ze za wszystko placimy my, wy i oni! Dlaczego tak musi byc ze to my sponsorujemy rozbudowe sieci telefonii komorkowej i stacjonarnej!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-21 03:27
    Prozac, idea obniżyła i jakoś dobrze jej to zrobiło
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2002-02-21 16:57
    hubert: zwracam honor:))
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: