Stagnacja w sprzedaży telefonów

Newsy
Żródło: Strategy Analytics
Opinie: 39

Według raportu Strategy Analytics sprzedaż telefonów komórkowych w 2002 pozostanie na niezmienionym poziomie wobec ubiegłego roku. Poziom wzrostu sprzedaży obniżony jest głównie przez problemy z wdrażaniem MMS-ów, i usług (serwisów) z nimi związanych oraz brakiem informacji o kosztach tego typu usług dla końcowego odbiorcy.

 

Sprzedaż telefonów komórkowych w Zachodniej Europie 1999-2007

 

 

1999

2000

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

Sprzedaż

92.0

125.9

109.5

110.1

120.7

131.7

140.2

145.9

148.2

Procentowy udział  rynku wymiany aparatów (replacement)

37.2%

40.7%

62.6%

73.4%

80.5%

85.8%

90.0%

93.7%

97.2%

 

źródło: Strategy Analytics

 

Średnia cena telefonu zatrzymała się na poziomie 98 $, i będzie umiarkowanie spadała do roku 2007. Sprzedaż telefonów GPRS/EDGE w tym roku będzie stanowić 26 % wszystkich sprzedanych aparatów. Do 2007 r. aż 11 % sprzedaży będzie należało do osób kupujących drugi telefon. Liczba osób posiadających w Zachodniej Europie dwa telefony będzie wynosiła 12 % ogółu użytkowników, w porównaniu do 5 % zanotowanych w zeszłym roku.

Opinie:

Opinie archiwalne (39):

Komentuj

Komentarze / 39

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mike.buba pisze: 2002-06-15 02:48
    no niestety takie są teraz ciężkie czasy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    FXvonBlitzen pisze: 2002-06-15 02:52
    Nie mam pojęcia z czego takie agencje żyją. Może mi to ktoś wytłumaczy. Ogólnie, z tego co widzę to jakieś firmy nie wiadomo dla czego i po co robią analizy z których potem wynika to co ogólnie jest wiadome. Rynek powoli się nasyca ( patrz UE i inne takie ), ludzie telefony mają, są do nich przyzwyczajeni. Po dynamicznym wzroście spredaży przychodzi stagnacja a potem powolny spadek, aż do osiągnięcia jakiegoś optimum. Dla mnie to się wydaje oczywiste.
    0
  • Users Avatars Mini
    FXvonBlitzen pisze: 2002-06-15 02:53
    No i druga sprawa, ile kosztuje taka analiza rynku ? Pytam ponieważ zastanawiam się na ile wystawić rachunek GOL-owi ;-) PARANOJA
    0
  • Users Avatars Mini
    Vezyrek pisze: 2002-06-15 06:59
    a czego oni moga oczekiwac po sprzedazy duzej ilosci modeli? To oczywiste ze rynek jest nasycony i nie kazdy bedzie co roku kupowac nowa aktywacje, a kto mial kupic to raczej kupil. Nie mowie ze ludzie juz nie kupuja, ale wiekszosc juz kupila.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-06-15 07:50
    W tym raporcie chodzi bardziej chyba o to, że impulsem do wzrostu sprzedaży byłoby wprowadzenie nowych usług :) Ale to też wiadomo :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-06-15 11:43
    a kto jest w stanie wytrzymać to tempo w wprowadzaniu ciagle nowości,poprostu jak ktos kupił już aparat i dobrze spelnia jego wymagania to po co ma zmieniać,tym bardziej,ze jak wiadomo i tak większości fon slużu tylko do rozmówi sms-ów,patrz 26 %telefonów GPRS/EDGE .Tylko nielicznych interesują wprowadzane w dużej ilości bajery,a jeszcze do tego i cena aparatow też gra role,mądry myśli poczekam,to chociaż będzie ciut starszy,(ale po co przepłacać).:P
    0
  • Users Avatars Mini
    sharqy pisze: 2002-06-15 15:13
    Vezyrek - gratuluje wypowiedzi !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-06-15 16:24
    w Polsce pewnie jeszcze gorzej sie to przedstawia..mysle ze u nas w najblizszym czasie znacznie spadnie sprzedaz nowych telefonow i opy beda mieli mniej nowych klientow. a wplywna to bedzie miala sytuacja ekonomiczna..ta rzesza bezrobotnych..a w koncu abo trza placic co miesiac..a ci co maja jeszcze prace to mysla tak " nie kupie komorki bo skad wiem czy jutro badz za miesiac nie strace pracy i jak wtedy beda placil za fon" Ale tutaj pojawia sie szansa dla prepaidow..POP juz dawno to zauwazyl a TT teraz tez chyba sie przebudzil..jeszcze Sim+ zostal znacznie w tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    Vezyrek pisze: 2002-06-15 16:30
    sharqy - dzieki :) W koncu ktos docenia to ze sie produkuje ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-15 16:51
    Moze taki rozwoj przyspieszy zmiany w naszych rodzimych cennikach, czyli ze nasycenie rynku sie zwiekszy, ale to juz moga byc tylo nadzieje, a do tego niespelnione!
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-15 17:11
    Mam sposob na to, zeby wzrosla sprzedaz.. :) T68i za 19zl + vat i kamerka gratis :)))))))))))))) Beda kolejki i raporty sie poprawia :)
    0
  • Users Avatars Mini
    olekbek pisze: 2002-06-15 17:36
    Średnia cena to 98 USD... hmm... myślałem, że trochę więcej.
    0
  • Users Avatars Mini
    zolv pisze: 2002-06-15 20:13
    hmm, nasycenie wiadomo, nadejsc musialo. a po 11 wrzesnia ludzie "oznajmili" ze sobi pokupujom wiecej - ostatnie rozmowy w samolotach/spod_gruzow byly wlasnie z komurek, wiadomo...dzis to bezpieczenstwo. ludziska wykupili ile mogli i teraz stagnacja nadeszla...operatorzy powinnni dzienkowac BinLadenowi za jakotaki zysk ;;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    thomas pisze: 2002-06-15 20:41
    Takie badania sie robi w celach prognostycznych i sa one cholernie drogie. Zapewniam ze nie zrobienie ich i szacowanie na oko ( ktos powiedzial, ze jest to ogolnie wiadome) skutkowac bedzie kilkudziesieciokrotnie wiekszymi kosztami...
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-06-15 22:48
    CENY W DÓŁ to bedzie wiecej chetnych !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-06-16 03:22
    Przede wszystkim to trzeba mieć pomysł na coś nowego, co zmusi uzytkowników do zmiany. MMSy IMHO nie wystarczą. Chyba że będą tanie, bezproblemowo wysyłane między sieciami i łatwe w "produkcji". Ale na to się na razie nie zanosi.
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2002-06-16 15:46
    Większość osób teraz wymienia stare słuchawki na nowe
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-16 16:43
    telefonica jezeli nasycenie rynku siegnie zenitu, to tylko na tym bedzie sie opieralo trzymanie klienta w jednej sieci, oraz na dodawaniu nowych uslug, oczywiscie gratiss!
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-16 18:01
    w Europie Zachodniej stagnacja, a w Polsce jeszcze bardziej zwiekszy sie liczba telefonow komorkowych. To chyba nie jest normalne, biorac pod uwage sytuacje gopspodarcza w naszym kraju.
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-06-16 18:47
    Albi: myslisz ze sie zwiekszy??watpie.
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-06-16 21:57
    martom24- mimo ze nie podzielam twojego zdania w sprawie Engela...natomiast tu masz racje :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-17 01:48
    W polsce caly czasy liczba komorek wzrasta i bedzie tak jeszcze dlugo! Narzaie nic niewrozy jakiegokolwiek stopu i to bardzo dobrze!
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-06-17 01:55
    Qba: uwazaj zebys sie nie przeliczyl..ten rok bedzie ostatnim tak dobrym pozniej juz bedzie tylko gorzej az do momentu kiedy to rynek ustabilizuje sie na pewnym poziomie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-17 03:47
    martom24: ja tez watpie, ale jakies ostatnie analizy wykazaly ze w Polsce jest jeszcze miejsce na pare telefonow. I dopoki tak bedzie to operatorom bedzie sie wydawalo ze moga wszystko. W koncu beda musieli zaczac troszczyc sie o staly abonentow, bo nowych po prostu nie bedzie, albo bedzie niewielu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-17 03:56
    qba: a dlaczego uwazasz ze to dobrze. Bo niekoniecznie. Operatorzy powinni zaczac troszczyc sie o stalych abonentow, bo nowi im sie niedlugo skoncza. Ile jeszcze mozna tych telefonow upchnac. Poza tym wcale nie jestesmy jakas potega gospodarcza. I zgadzam sie ze ten rok bedzie jeszcze w porzadku, ale w przyszly juz tak dobrze nie bedzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-17 04:47
    Podobno bardzo duzo kosztuje operatora utrata klienta, wiec bardziej ostra walka o utrzymanie ich u siebie powinna juz sie zaczac, to bylby sposob na unikniecie tzw. lowcow promocji, ktore zreszta ostanio coraz mniej ciekawie sie prezentuja. Wydaje mi sie, ze opy postanowily dawac gorsze promocje, zeby trafiali do nich klienci ktorzy dadza najwiecej zysku, a nie przyjda po t68 za 1zl, ale chyba nie tedy droga, mogliby sprobowac z lepszymi ofertami dla obecnych klientow i bonusami przy zakupie tel. dla nowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-17 04:47
    Telefony jednak moglyby kosztowac ciut wiecej a nam. klientom i tak by sie to oplacilo. Osobiscie wolalbym kupic np nokie 3330 za 99zl i dostac jakies ciekawe bonusy niz zaplacic za telefon 1zl i bonusow 0... ale pewnie znajda sie i tacy dla ktorych telefon za 1zl jest najwazniejszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-17 04:56
    ciekawe czy sposob, ktory opisalem przynioslby lepsze efekty....
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-17 11:15
    marto24: Polska to kraj ludzi nieobliczalnych: Lepper, Engel i jeszcze paru innych! trudno jest stwierdzic co bedzie za kilka miesiecy! Sytuacja moze byc okropna, ale moze byc tez rewelacyjna! Ja raczej obstawiam przy rewelacji, ale pozyjemy zobaczymy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-17 11:17
    Albi "zerowych" abonentow jest jeszcze duzo, ale wielu jeszcze nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo jest im potrzebny telefon komorkowy, a to aby zrozumieli lezy w kwestii operatorow! JAk zrozumieja to kupia, tylko ze juz wkrotce musi sie stac tak, ze wszystko zacznie taniec, takie jest prawo rynku i konkurencji!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jack pisze: 2002-06-17 12:39
    Ciekawe ilu klientów mają polscy operatorzy, którzy posiadają przynajmniej dwa telefony? Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-06-17 13:52
    Qba: to nie ma znaczenia czy Polacy sa nieobliczalni czy nie. tu liczy sie ekonomia..jesli jeszcze pare zakladow poleci..a na to sie zanosi...to rzesza ludzi bezrobotnych nie bedzie myslec o komorkach tylko o tym jak przezyc od 1 do 1!a sytuacja ekonomiczna sie nie bedzie poprawiac ale pogarszac.A masz racje moze i pare osob pomysli ze przydalaby sie kom..ale zaraz przyjdzie nastepna mysl..nie ja najpierw kupie dziecku kurtke na zime.
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-17 16:15
    podobno sytuacja ekonomiczna poprawi sie w 2 polowie roku. Zobaczymy, czy to prawda...
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-17 17:45
    qba: tylko wez pod uwage sytuacje gospodarcza naszego kraju. Wlasnie z tego powodu moim zdaniem bedzie ciezko wcisanac wszystkim telefon komorkowy. No chyba ze zaczna je dolaczac do gazet. I tak jak to juz zostalo powiedziane wczesniej uwazam ze ludzie bezrobotni nie beda mysleli o telefonie tylko o tym jak przezyc. Bo telefon wcale nie jest najwazniejszy w takiej sytuacji. I moim zdaniem krach w sprzedazy telefonow nastapi juz niedlugo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-17 17:47
    martom24: w pelni sie z Toba zgadzam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-17 17:54
    nepomucen (17-06-2002 00:47): w koncu nasi operatorzy beda musieli zaczac troszczyc sie o stalych abonentow. Bo skonczy sie czas ze lepiej sciagnac nowego klienta niz dbac o stalego i odejscie stalego abonenta bedzie po prostu powazna strata dla operatora, bo znalezienie na jego miejsce nowego nie bedzie takie latwe. Wiec w koncu operatorzy zaczna sie przescigac nie w nowych promocjach, ale w ofertach dla stalych klientow zeby tylko zostali.
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-17 20:58
    chcialbym, zeby to juz nastapilo, chociaz Plus Tobie to cos w tym stylu, ale nadal niedosyt :)
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-06-17 22:52
    niezle 97% to bedzie wymiana telefonow a nowe to tylko niecale 3% no to bedzie niezle, poprostu nasycenie rynku i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-18 04:05
    hubi: pewnie cos kolo tego. Bo coraz trudniej bedzie upychac telefony na rynku. W koncu ilez ludzie sa w stanie jeszcze ich kupic.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: