Według raportu Strategy Analytics sprzedaż telefonów komórkowych w 2002 pozostanie na niezmienionym poziomie wobec ubiegłego roku. Poziom wzrostu sprzedaży obniżony jest głównie przez problemy z wdrażaniem MMS-ów, i usług (serwisów) z nimi związanych oraz brakiem informacji o kosztach tego typu usług dla końcowego odbiorcy.
Sprzedaż telefonów komórkowych w Zachodniej Europie 1999-2007
| 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 |
Sprzedaż | 92.0 | 125.9 | 109.5 | 110.1 | 120.7 | 131.7 | 140.2 | 145.9 | 148.2 |
Procentowy udział rynku wymiany aparatów (replacement) | 37.2% | 40.7% | 62.6% | 73.4% | 80.5% | 85.8% | 90.0% | 93.7% | 97.2% |
źródło: Strategy Analytics
Średnia cena telefonu zatrzymała się na poziomie 98 $, i będzie umiarkowanie spadała do roku 2007. Sprzedaż telefonów GPRS/EDGE w tym roku będzie stanowić 26 % wszystkich sprzedanych aparatów. Do 2007 r. aż 11 % sprzedaży będzie należało do osób kupujących drugi telefon. Liczba osób posiadających w Zachodniej Europie dwa telefony będzie wynosiła 12 % ogółu użytkowników, w porównaniu do 5 % zanotowanych w zeszłym roku.