Stan mobilnej reklamy - raport

Newsy
Żródło: Opera
Opinie: 0

Opera Software ogłosiła dziś swój pierwszy raport „Stan mobilnej reklamy”, który pokazuje podstawowe trendy w świecie mobilnej reklamy. Dane pochodzą z mobilnej platformy reklamowej, która wygenerowała w 2011 r. dla wydawców już 35 miliardów kliknięć i 240 mln dolarów zysku.

Podstawowe wnioski płynące z raportu:

- iOS na czele zysków. Średni współczynnik eCPM (efektywny koszt za 1000 kliknięć) to na iPhone’ie 2,85 USD, podczas gdy na Androidzie – 2,10 USD, a na Windows Phone – tylko 20 centów.
- Formaty rich mediowe zarabiają najlepiej. Reklamy typu rich media, szczególnie te wykorzystujące możliwości zaawansowanych telefonów, generują najlepszy współczynnik klikalności i większe zaangażowanie klienta.
- Biznes i finanse – to sektor z największymi przychodami z reklamy, który generuje większy dochód za kliknięcie niż jakakolwiek inna kategoria.
- Korzystanie tylko z jednej sieci reklamy niekoniecznie jest opłacalne. Ich skuteczność jest dość zmienna w niedługich odcinkach czasu, więc wydawcy i reklamodawcy, którzy nie dywersyfikują sieci, nie powiększą zysku i zasięgu.

Oprócz kwestii monetyzacji raport zawiera także kwestie:

- Jak popularność danych urządzeń w określonych grupach demograficznych determinuje strategię zakupu reklam
- Dlaczego mobilne strony landing page wyjdą wkrótce z mody
- 5 cech sieci mobilnej reklamy, na które warto zwrócić uwagę przy jej wyborze

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: