Mniejsi operatorzy testują nową platformę telewizyjną Grupy MiŚOT.
Serwis KameleonTV jest gotowy do startu komercyjnego, który zaplanowano na 6 maja.
Po tym terminie będą mogły zostać podpisane pierwsze umowy z operatorami, którzy chcą dostarczać to rozwiązanie swoim klientom.
Grupa MiŚOT twierdzi, że środowisko małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych wyczekiwało zmian w zasadach dostępu do usługi telewizyjnej.
Model zapewnia atrakcyjne stawki rozliczeniowe, co przełoży się na większe zyski operatorów. Nie będzie konieczne ponoszenie kosztów inwestycji w sprzęt do transmisji sygnału czy zakup dużej liczby urządzeń abonenckich – wylicza korzyści szef projektu Paweł Białas.
Na starcie będzie dostępny pakiet żółty, w którym dostępnych będzie 60 kanałów o tematyce ogólnej, rozrywkowej oraz informacyjnej. Dzięki niskiej cenie może być dodawany do każdej instalacji internetu realizowanej przez operatora.
Pakiet niebieski będzie miał 96 programów. Zawiera on najbardziej popularne kanały informacyjne, takie jak TVN24, TVN24 Bis, TVP Info, Wiadomości24 oraz stację Republika, o którą pyta wielu klientów. Znajdą się w nim również takie kanały jak: Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet, Cartoon Network czy Cartoonito.
W obu udostępnianych pakietach znajdują się kanały w wysokiej rozdzielczości 4K.
Platformę KameleonTV abonenci będą mogli odbierać za pośrednictwem dekoderów abonenckich wyposażonych w system Android TV, na telewizorach smart, innych urządzeniach wyposażonych w system Android oraz iOS, jak również za pośrednictwem web portalu. Dostęp do programów może się różnić w zależności od interfejsu, z którego korzysta użytkownik. Wiąże się to z zakresem licencji, której udziela nadawca na różne pola eksploatacji.
MiŚOT S.A. to spółka z Bytomia , która ma pomagać w rozwoju mniejszym operatorom. Wcześniej taką działalność prowadziły samodzielnie Stowarzyszenie e-Południe i Fundacja Lokalni.