Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna nową kampanię informacyjną pod nazwą „mObywatel ma łatwiej”, której celem jest zachęcenie Polaków do korzystania z aplikacji mObywatel.
Aplikacja oferuje dostęp do cyfrowych dokumentów, a dzięki nowym funkcjom, takim jak Zastrzeż PESEL oraz Bezpieczni w sieci, mObywatel staje się także narzędziem ochrony cyfrowego bezpieczeństwa.
Aplikacja mObywatel cieszy się dużą popularnością, z ponad 8 milionami aktywnych użytkowników korzystających z mDowodu, który jest dostępny w aplikacji. Codziennie rejestrowanych jest 600 tysięcy unikalnych logowań. Aplikacja otrzymuje również bardzo pozytywne oceny użytkowników (4,8 na 5 gwiazdek), a ponad 100 tysięcy osób aktywowało powiadomienia o zagrożeniach w internecie.
Ministerstwo Cyfryzacji chce, aby do 2035 roku mObywatel stał się aplikacją obsługującą wszystkie kluczowe e-usługi publiczne, a liczba użytkowników ma wzrosnąć do 20 milionów.
Pierwsza odsłona kampanii koncentruje się na trzech funkcjach aplikacji: mDowodzie, Zastrzeż PESEL oraz Bezpieczni w sieci. Spoty reklamowe pokazują, jak aplikacja mObywatel pomaga w codziennych sprawach – od potwierdzania tożsamości, przez ochronę danych osobowych, aż po edukację o cyberzagrożeniach.
Kampania będzie emitowana w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie oraz na kanałach Ministerstwa Cyfryzacji i COI. Celem jest dotarcie do szerokiego kręgu użytkowników, niezależnie od wieku, i promowanie aplikacji jako narzędzia do zarządzania tożsamością cyfrową oraz ochrony prywatności.
Kampania jest w głównej mierze finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz promowania korzyści płynących z technologii cyfrowych”, który jest realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Kampania rusza 26 listopada 2024 roku.