Telekomunikacja Polska zdradza kolejna założenia swojej strategii do roku 2005. Głównym wyzwaniem na rynku masowym jakie stoi przed Telekomunikacją Polską jest zdecydowane zwiększenie ruchu w sieci telekomunikacyjnej. Liczba minut wydzwonionych przez klientów firmy powinna w 2005 roku zwiększyć się o 30% w stosunku do stanu obecnego. Jest to dosyć trudne zadanie ponieważ wykorzystanie telefonów stacjonarnych będzie się zmniejszało na korzyść np. telefonów komórkowych, a wiele osób korzystujących z dostępu do Internetu typu dial up będzie przechodziło na dostep szerokopasmowy. Kornelia Mathea, zastępca dyrektora Pionu Klientów Indywidualnych ds. Marketingu mówi: "Dla uzyskania wzrostu ruchu klientów TP w 2003, Pion Klientów Indywidalnych wprowadzi kolejne produkty taryfowe oraz wiele atrakcyjnych usług dodanych. Propozycje taryfowe będą kontynuacją wdrożenia nowej oferty PKI, której dzisiejszym przykładem są Wybrane Numery. Zaoferujemy zniżki na połączenia oraz produkty "nagradzające" klientów za ich aktywność w sieci".
Kolejnym zadaniem będzie poprawa jakości obsługi oraz zwiększanie satysfakcji klientów. Satysfakcja ta powinna wzrosnąć do 2005 roku do poziomu 86 % (rok 2001 zakończył się zadowoleniem klientów na poziomie 63 %). Poprawa jakości obsługi powinna w znaczym stopiu obniżyć CHURN. Wskaźnik ten nie powinien przekroczyć w 2005 roku 5 % (dziś około 5.7%).
Zmianie ma ulec także polityka handlowa TP, a w szczególności liczba punktów sprzedaży, których docelowo ma być 413. Liczba ta ma być wystarczająca do zaspokojenia rzeczywistych potrzeb rynku. W punktach sprzedaży będzie widoczna współpraca w ramach Grupy TP, co oznacza, że w jednym miejscu będzie można kupić produkty wszystkich spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej.
Zwiększenie ruchu na rynku masowym (w mld minut)*
2001 - 19,8
2003 - 27,1
2005 - 32
* Połączenia razem z dial up