Strategie WLAN Ery i Plusa

Newsy
Opinie: 53

Już po raz 19. W Bydgoszczy odbyło się jedno z najważniejszych spotkań branży telekomunikacyjnej w Polsce. Ten rok obfituje w ważne informacje z rynku bezprzewodowego dostępu do Internetu (Wi-Fi).

Sieć Era zaprezentowała strategię rozwoju swojej sieci WLAN w Polsce. Według przedstawicieli firmy obecnie na terenie naszego kraju znajduje się już kilkadziesiąt punktów dostępowych (usytuowanych w centrach miast, hotelach, i innych miejscach gdzie mogą przebywać klienci biznesowi). Niestety na razie nie podano nam dokładnych lokalizacji tłumacząc to przeprowadzeniem testów oraz trwającymi rozmowami z partnerami, którzy będą wspierać sprzedaż tych usług na rynkach lokalnych. Dostęp do usług WLAN w Erze będzie możliwy zarówno na zasadach Pre-Paid, jak i Post-Paid. Podczas prezentacji pokazano "zdrapkę", którą będzie się płacić za dostęp w systemie z przedpłatą. Klient mający wykupiony abonament będzie mógł uzyskać dostęp do sieci po zalogowaniu. W tym celu użytkownik musi połączyć się z portalem http://wlan.era.pl tam następnie trzeba podać swój numer telefonu oraz hasło. Przy pomocy panelu administracyjnego możliwe jest także zarządzanie usługami dodatkowymi, m.in. informacjami lokalnymi, serwisem TVN 24, itp.

Niestety obecnie poza technicznymi możliwościami systemu nie przekazano nam żadnych szczegółowych informacji na temat kosztów za dostęp do sieci. Pierwsze hot-spoty będą udostępnione na początku przyszłego roku i nie będzie można z nich korzystać, nawet przez krótki okres, bez opłat. Sieć zbudowana jest w oparciu o rozwiązania firmy Cisco. Docelowo ma obejmować kilkaset punktów.

Natomiast trochę inaczej swoje usługi będzie rozwijał Plus GSM. Do końca roku zainstalowanych będzie kilkanaście punktów dostępowych. Oficjalnie ruszą one w połowie października, wtedy sieć poda dokładne lokalizacje. Do czasu uruchomienia oferty komercyjnej będą one umożliwiały bezpłatny dostęp do Internetu. Komercyjne usługa będzie oferowana w pierwszym kwartale przyszłego roku. Początkowo nie będzie jednak możliwości płacenia w systemie abonamentowym. Dostępna za to będzie płatność "zdrapką" lub np. SMS o podwyższonej płatności. Niestety cennik nie został jeszcze ustalony.

Obie sieci- Era i Plus GSM- uruchomiły na czas trwania sympozjum bezpłatne hot-spoty.

W Idei trwają prace nad stworzeniem własnych sieci WLAN. Pierwszy testowy hot-spot sygnowany logiem tego operatora jest już dostępny w warszawskim hotelu Novotel, ale na razie (przynajmniej do końca roku usługa nie będzie rozwijana komercyjnie). Według zapewnień p. Sławomira Skrodzkiego Prezesa PTK Centertel (operatora sieci Idea) do końca roku zainstalowanych zostanie kilkanaście punktów dostępowych. Natomiast do czasu opracowania oferty komercyjnej nie będą pobierane żadne opłaty. WLAN w Idei niestety nie był pokazywany podczas targów.

Swoje bezprzewodowe rozwiązania pokazywali także inni producenci m.in. Alcatel (również udostępnił hot-spot) Cisco oraz DGT (polski producent sprzętu telekomunikacyjnego oraz informatycznego)

Opinie:

Opinie archiwalne (53):

Komentuj

Komentarze / 53

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 13:36
    No właśnie - dziesiątki punktów funkcjonują tylko, że trzeba po Polsce z miernikim jeździć ;-) Cała Era - mają zawsze najwięcej, tylko nie wiadomo gdzie... Wkurza takie postępowanie, po co to w ogóle podawać do publicznej wiadomości?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 13:44
    A JASNE, ŻE ERA MA CAŁE STADKO HOT SPOTÓW. TYLKO NIE POWIE GDZIE!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-11 13:45
    Darmowy necik u Plusa :) Podoba mi sie to:) + chyba bedzie miał najciekawszą propozycję :) Za pomoca jakiego protokołu odbywa sie transmisja danych?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 14:19
    Drogi Wujku nie zgodzę się z Twoją opinią. Otóż idea twierdzi, że ma tylko jeden spot ale za to nie ukrywa jego lokalizacji. Podobno jest oznaczony firmowym logo! (ciekawe czy ma owo logo uaktualnione "barwy firmowe" idei ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 14:25
    blobi - poważnie pytasz? w Internecie standardem jest jak na razie (i długo się to nie zmieni) TCP/IP...
    0
  • Users Avatars Mini
    andrelub pisze: 2003-09-11 14:33
    I dlatego zawsze jestem z Plusem GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lukasz Roguski pisze: 2003-09-11 14:41
    W Polsce, i nie tylko, czesto wykorzystwana jest technologia 802.11b i wlasnie w takiej dzialaja polskie sieci WLAN (niezaleznie od operatora). Jak tylko dowiem sie jakie beda konkretne lokalizacje od razu dam Wam znac ;) Pozdrawiam Lukasz Roguski
    0
  • Users Avatars Mini
    Lukasz Roguski pisze: 2003-09-11 14:41
    W Polsce, i nie tylko, czesto wykorzystwana jest technologia 802.11b i wlasnie w takiej dzialaja polskie sieci WLAN (niezaleznie od operatora). Jak tylko dowiem sie jakie beda konkretne lokalizacje od razu dam Wam znac ;) Pozdrawiam Lukasz Roguski
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-11 14:49
    Wlo: nie chodzilo mi o to.Pytalem jaki sprzet i jaki standard transmisji bedzie uzyty.Zle sie wyrazilem :)
    0
  • Users Avatars Mini
    niemy pisze: 2003-09-11 14:49
    Panowie, to jest jakieś nieporozumienie. Z tego co zauważyłem Era zaprezentowała produkt - gotowe rozwiązanie, które będzie oferowane na rynku przez dystrybutorów. To jest przewaga Ery nad resztą stawki - takie wrażenie wyniosłem z Bydgoszczy. W gorącej wodzie kompanym wlo i ojcu dyrektorowi podpowiem, że w żadnej branży NIE POWINNO się upubliczniać informacji o produktach, które są albo w fazie testów, albo takich, które w najbliższej przyszłości zostaną wprowadzone na rynek. Czy koncerny samochodowe ujawniają na jakich drogach testowane są ich nowe modele pojazdów?? Oczywiście, że nie, więc nie dziwcie się, że GSM-y też nie ujawniają gdzie testują np WLAN. Jak na razie to widzę, że Era ma konkret, Plus mówi, że konkret mieć będzie a Idea ma prototyp, którego się wstydzi?? bo w Bydgoszczy nic nie pokazała.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 14:50
    ah! być może chodziło Ci blobi o standard wlan... no to oczywistą odpowiedź masz od lukasza :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-11 14:50
    Poza tym miedzy naszym kompem a punktem dostepowym niekoniecznie musi byc uzyty tcp/ip...Np IPX...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-11 14:51
    O o to mi chodzilo :) Dzięks Łukasz!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 14:52
    niemy - nie jestem w gorącej wodzie kąpany... jeśli nie powinno się ujawniać, to dlaczego ujawniają? A z tego co ja widzę Era mówi, że ma konkret w fazie testów, a Plus uruchomi konkret nie informując całego świata o testach - czyli Twoja szkoła :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 14:56
    tak - już wiem o co Ci chodziło blobi :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    niemy pisze: 2003-09-11 15:05
    TO miłe co napisałeś, ale chyba troche źle zrozumiałeś ideę (sic!) albo chciałeś źle zrozumieć. O bezprzewodowym dostępie do Internetu jest głośno przynajmniej od roku albo dwóch lata (jak nie dłużej) o tym, że wszyscy nad tym pracują też nie jest tajemnicą, natomiast w Bydgoszczy na KST jasno wynikało, że Era ma już produkt wraz z opracowanym np systemem opłat - BO TO PREZENTOWAŁA. Plus pewnie też jest bliski ale zademonstrował ideologię - podazał zasadę działania a nie konkret itp. Jak konkret uruchomi to wtedy będzie cool. Zresztą nie chcę mówić kto jest lepszy a kto gorszy bo mnie rankingi nie bawią tak jak was (choć może się coś zmieniło bo dawno tu nie zaglądałem ). W interesie nas wszystkich jest by dostęp do Netu bez kabla był jak najszybciej ogólnie możliwy.
    0
  • Users Avatars Mini
    CrazyIwan pisze: 2003-09-11 15:07
    Ciekawe. Ale kiedy tak naprawde to zacznie działać?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 15:08
    ****niemy - w kwestii KĄPIELI - rzeczywiście zdecydowanie jestem zwolennikiem KĄPIELI gorących, zimne to lubię piwo.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 15:10
    ****niemy - w kwestii merytorycznej: patrz wypowiedź ****wlo**** zgadzam się znią w całej rozciągłości
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 15:15
    ****niemy - w kwestii dostępu do sieci przez WLAN: wiem, że w interesie wszystkich jest aby ta technologia jak najszybciej. Jednak nie mogę oprzeć się wrażeniu, że tak naprwdę to mi ona zwisa kalafiorem - bo lata miną zanim wejdę w posiadanie odpowiednich urządzeń, niestety jestem zwykłym zjadaczem chleba :-((
    0
  • Users Avatars Mini
    niemy pisze: 2003-09-11 15:17
    ****ojciec.dyrektor - w sprawie piwa w zupełności się z Tobą zgadzam co do reszty pozostanę przy swojej opinii :) ale serdecznie pozdrawiam tych, którzy maja inne od mojego zdanie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 15:22
    co do terminu... na razie niewiele osób jest tym zainteresowanych. Dlaczego? No z tej prostej przyczyny, że niewiele osób korzysta z przenośnego sprzętu komputerowego. A nawet jeśli maja notebooki, są one na tyle drogie (nawet dla właścicieli), że zwykle nigdy nie pracują na bateriach, bo służą jako komputery stacjonarne :-) Palmtopy? Ja mam (stary model i na razie nie potrzebuję nowego do Wi-Fi), ma je kilku moich znajomych, ale to pojedyncze przypadki - w tym tylko jeden ma Tungstena C obsługującego wlan - ma sieć bezprzewodową w domu - ale to maniak - mam też u niego ew. punkt dostępowy, podobnie jak wszyscy goście (a z sąsiadem łączy się światłowodem - to żeby jego manię zobrazować :-)). Poczekam na konkretne rozwiązania - z pewnością to oni na mnie będą czekać nie ja na nich :-) Tak więc nie ma się co palić, bo jak sądzę nie należycie (prrzynajmniej 99% z Was) do tej grupy oczekujących :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 15:22
    Gdybyśmy byli tego samego zdania to rozmowa nie miałaby sensu ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 15:27
    ****wlo - moim zdaniem powinieneś zmienić nick na "GłosRozsądku", czasem się zastanawiam po co się produkuję skoro Ty napiszesz to samo :-) w dodatku bez błędów i poparte rzeczową argumentacją :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-09-11 15:28
    DLA UŻYTKOWNIKÓW IDEA MIX!-ważne!-ponieważ jesteśmy nabijani w butelkę przez nierealizowane od kilku dni zniżki podaję do wiadomoci ważny fakt.na podstawie ROZDZIAŁU TRZECIEGO PARAGRAF 9 REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG-każdy może zgłosić reklamację w ramach którek za kazdy dzień nierealizowanIA zamówionych usług przysługuje 1/30 abonamentu,czyli w moim przypadku na razie 5zł,zwrot kosztów nienaliczonych zniżek,oraz zwrot abonamentu za usługe!pisze to na wszystkich newsach na gol-u!to CO SIĘ DZIEJE TO MEGA PRZESADA.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-11 15:29
    Hue hue a ja myslałem ze to ja jestem maniakiem posiadając sprzęt obsługujący wlan :)))) A ten do sąsiada światłowodem :D:D:DDD lol...Choć pomysł dobry ale drogi w realizacji (ale 500-1000 Mbit do sąsiada przydałoby sie :D)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 15:58
    Bóg zapłać ojcze.dyrektorze ;-) issa - a o co chodzi? nie jestem w Idei ale mam kilku znajomych - może im powiem? blobi - gość jest jakby to nazwać... w każdym razie zajmuje się sieciami profesjonalnie, do tego jest krótkofalarzem (fakowcem?) - no wiesz o co chodzi - SP7UTO :-), maniakiem turystyki m.in. rowerowej (zawsze ciągnie przyczepę z zapasem akumulatorów ze sprzętem komputerowym i z siecią łączy się przez krótkofalówkę (psia prędkość, ale jest) z każdego miejsa. A ostatnio kupił taki wojsowy samochód, który ci od łączności używają - sam służył właśnie w takiej jednostce. Po nim wszystkiego mogę się spodziewać - tego, że ma 4 serwery i ogółem chyba z 10 komputerów nawet nie mówię bo to mu jest podobno potrzebne :-) darth_vadeer - na razie nie zapewne, ale jest już sporo ludzi, którzy tego potrzebują... Sam pewnie niebawem do nich dołączę :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Iceman pisze: 2003-09-11 16:25
    Pozdrowienia z Poznania, jak widac (spojrzcie na moje ip) hot spoty Ery juz dzialaja i to za friko. Jak na razie znam lokalizacje dwoch.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 16:31
    WOW! A taki spot to jaki ma zasięg?
    0
  • Users Avatars Mini
    niemy pisze: 2003-09-11 16:48
    Z tego co gdzieś czytałem w Warszawie Era ma stałe hot spoty w Sobieskim, Sheratonie, Bristolu, o Poznaniu nic nie wiedziałem więc niezła niespodzianka !!. No właśnie.. jak jest zasięg w Poznaniu?
    0
  • Users Avatars Mini
    costam pisze: 2003-09-11 17:09
    z zasiegiem to bedzie raczej kiepsko niestety w duzych miastach mali isp juz dawno zajeli wszyskie mozliwe kanaly wiec powodzenia :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-09-11 17:21
    niemy mamsz rację, mojej koleżanki ojciec mam biuro w Sheratonie i używa WLAN'u i działa to super, a jeżeli mam jeszcze w innych hotelach to jeszcze lepiej
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-11 17:25
    Chciałbym dowiedzieć się jak daleko dociera sygnał z pojedynczego hot-spot'a?
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-09-11 17:30
    co do testów Idei, coż to są prawdziwe testy i nie można nazywać tego punktem dostępowym, raczej tak jak to jest w idei trzeba dużo się namęczyć by skorzystać z ich rozwiązania !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    light7 pisze: 2003-09-11 18:02
    ... na terenie kraju znajduje się kilkadziesiąt punktów dostępowych... ...nie podano dokładnych lokalizacji... Podejrzewam że punkty są ale jeszcze nie działają.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pala pisze: 2003-09-11 18:16
    Darth_vadear:85%przez modemy?Dziwne,bo spośród moich znajomych i nieznajomych znam jedna osobe,ktora laczy sie przez modem isdn.Reszta ma sdi,dsl,polpak...I nie mowie tu wcale o duzej metropoli,tylko o 20tys.miasteczku.Sam niedlugo dolaczam do sieci na polpaku.
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2003-09-11 21:09
    ojciec.dyrektor: jesli anteny nadajnika i odbiornika sie widza to ok. 300m, jesli maja \"dopalacze\" to i pare kilometrow. przewaznie w wiekszych miastach nakladaja sie na to pasmo zaklocenia przemyslowe i inne urzadzenia pracujace w tym zakresie, zasieg do 100m.
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-09-11 22:45
    "wlo":)..klasycznie wrzuce mala spileczke do ogrodka Plusa:) cyt.Plusa"Do końca roku zainstalowanych będzie kilkanaście punktów dostępowych" ; cyt.Ere"Według przedstawicieli firmy obecnie na terenie naszego kraju znajduje się już kilkadziesiąt punktów dostępowych" - jak widzsz z powyzszysz komentazy punkty dostepowe Ery JUZ dzialaja czy dzialaja jakies Plusa? ..nie wiem ale jak na razie nie slychac, zeby ktos o dzialajacych cos wiedzial:)..reasumujac, znowu powiem to co zawsze: Plus krzyczy jakim to jest liderem w wprowadzaniu nowosci na rynek....i jak prawie zawsze jest opozniony w stosunku do Ery:)..osobiscie juz dawno sie do tego przyzwyczailem i po raz kolejny potwierdza sie to w dzialaniach tego operatora.Pozdrawiam:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-11 23:05
    jogi - a ja sobie poczekam... ;-) I tak teraz mnie to nie dotyczy, czy punkty dostępowe są czy będą za jakiś czas. W moim mieście ani Era ani Plus nie zrobią żadnego - tego jestem pewien, szybciej spodziewam się punktu np. w Rynku (nasza starówka) - funkcjonuje tam jeden dostawca właśnie wi-fi dla miasta, ma kawiarenkę - może udostępni coś za darmo? Pogadam kiedyś z gościem, miałby nawet niezłą reklamę - całkiem sporo ludzi "bywa" w Rynku :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    henry pisze: 2003-09-12 02:29
    Plus w Bydgoszczy pokazal lokalny plik html udający stronę do logowania (oczywiscie nic nie działało) oraz pojedynczy koziolek z dostepem bez autoryzacji. Od takiego modelu do dzialajacego systemu pozwalajacego zarabiac pieniadze jest dosc daleko. Atmosfere tymczasowosci podkreslaly niechlujnie wyciete nozyczkami strony A4 wydrukowane na byle jakiej plujce z ladnym co prawda logo. Era pokazala dzialajacy, zywy system autentykacyjny oraz rozdala prawdziwe dzialajace zdrapki do dostepu. Problem jest inny - i nikt go nie porusza tutaj. Chodzi o wielkie ryzyko inwestowania w siec dostepowa i systemy billingowe na niepewnym rynku. To za rok-dwa bedzie wiadomo, czy i kto najwiecej wtopil.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-12 11:27
    henry - wg Twojej teorii już "wtopiła" Era... bo najwięcej zainwestowała :-) Myślę, że za rok, dwa będziemy mieli działające komercyjne hot spoty wszystkich trzech operatorów. I to na korzystnych dla nas, użytkowników warunkach. Oczywiście mówiąc o użytkownikach mam na myśli użytkowników potrzebujących tej technologii a nie tych, którym zdaje się, że jest ona potrzebna - a tych jest niestety najwięcej i jaka by cena nie była, zawsze będzie za drogo :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-09-12 11:59
    mondre słowa wlo, a jak będzie za darmo to będą chcieli by jeszcze operatorzy do tego dopłacali !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2003-09-13 00:31
    jogi*** "Plus krzyczy jakim to jest liderem w wprowadzaniu nowosci na rynek....i jak prawie zawsze jest opozniony w stosunku do Ery" - Podaj choc jeszcze jeden przyklad, gdzie plus jest opozniony do ery. Moze masz w erze HSCSD? Albo jakas zaawansowana usluge lokalizacyjna taka jak strefa plus? A co do WLANu, to uwazam, ze sie sprawdzi (jezeli cena bedzie choc troche nizsza od GPRSu napewno znajda sia amatorzy).
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-09-13 03:15
    *nut* ....zeby nie przeciagac tematu i nie powtarzac sie po raz kolejny zapytam tylko....w jakim wdrozeniu od 1996 roku poza HSCSD Plus jeszcze byl pierwszy?:)...a na marginesie nie napisalem zawsze, ale PRAWIE zawsze:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-13 16:51
    A za przeproszeniem co za zanzcenie am który operator był pierwszy, skoro różnica we wdrożneniu wynosi dwa czy nawet sześć miesięcy? Akurat dziwię się, że jako jedyny Plus ma HSCSD - to bardzo korzystna dla klientów technologia, więc dbając o nich Era i Idea powinny ją wdrożyć. A co do pozostałych - jeśli coś nowego w GSM się pojawia to oznacz, że wszyscy mają to wdrożyć jednocześnie? Bądźcie poważni - przecież to nie jest naciśniecie guzika. To cała polityka. A nawet rząd co pół roku założeń polityki nie zmienia, bo by go zmienili jeszcze szybciej... Sekundowe taktowanie - klasyka... Dwóch się kłuciło który pierwszy był (nawet o sąd się oparło podobno z jedną reklamą) a najwięcej klienci się kłucili, których zdecydowana większoć do dzisiaj tajktuje się wg cennika 60/30 pewnie :-) a dzisiaj wszyscy mają... w tej samej cenie. Co więcej dwóch zmieniało na prędce cenniki, jakieś promocje wprowadzli.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-13 16:57
    A jeden, zapewne zgodnie z założeniam swej polityki, wprowadził to pół roku później. I świat nadal istnieje :-) Jeśli uważacie się za poważnych ludzi, powiedzcie mi, dlaczego tak łatwo ulegacie tej reklamowej propagandzie? Pokazuje się news: "XXX jako pierwszy operator w Polsce wprowadził/zaoferował swoim klientom..." I co z tego? Skoro za miesiąc czy dwa albo pół roku dana oferta będzie tak oczywista, że nikt o niej nie będzie pamiętał? Ponieważ musze sobie pozwolić na "szpilę" zapytam: Dlaczego jesteście tak naiwni i płacicie Erze i Idei te ok. 40 groszy za minutę transferu danych z szybkością w porywach 1 kB/s, kiedy w Plusie zapłacicie tyle samo (o ile ktoś mi zaraz nie zarzuci, że jest 5 groszy różnicy) za 4 kB/s? To idealny przykład. Ale odpowiedź jest oczywiszta - a ile to klientów korzysta z transmisji danych? A moje pytanie - a ile to klientów taktuje się 1/1? Ile to klientów wydzwania na tylko jeden czy dwa numery po 5 groszy? Do tego kupuje się walkie-talkie przecież!
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-09-14 05:26
    *wlo*..nie rozumiemy sie:)..osobiscie wisi mi kto pierwszy wdrozy jakas usluge - no prawie wisi:), tym bardziej, ze jak bardzo slusznie powiedziales roznica w ich wdrazaniu praktycznie jest zadna...drazni mnie natomiast zupelnie inna kwestia - nie raz, raz nie dwa mowilem jaka:).. powtorze raz jeszcze:).....drazni mnie rzucanie bezpodstawnymi obietnicami jakimi od poczatku dzialalnosci firmy Polkomtel S.A. bylem raczony (mysle, ze nie tylko ja)...tak samo draznia mnie zachowanie ludzi jak i kazdej innej firmy w zyciu codziennym.. po prostu nie trawie! jezeli ktos udawadnia, ze czarne jest biale...i zupelnie nie ma tutaj znaczenia czy korzystam z Ery, Plusa, Idei czy jeszcze innego operatora...i jezeli polityka Polkomtela dalej bedzie sie opierala na tandetnej manipulacji to moja opinia o tej firmie pozostanie taka jaka jest obecnie...czyli negatywna
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2003-09-14 19:33
    jogi*** to ja juz nie rozumiem o co Ci chodzi ... Jestem abonentem plusa od ponad 5 lat i cenie sobie przedewszystkim poziom i jakosc swiadczonych uslug ... Mialem jeszcze w miedzyczasie do czynienia z era (gdzie bez przerwy GPRS mi sie zrywal) i z POPem w idei gdzie bardzo czesto nie moglem nawet zadzwonic, otrzymujac komunikat: siec zajeta :-) (ze o wysylaniu smsow juz nie wspomne) ...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-14 20:46
    jogi - trochę demagogii widzę w Twojej wypowiedzi... Napisałeś się, że jesteś zniesmaczony obietnicami... jakięz to obietnice były, których nie zrealizowali od początku istnienia firmy? Jakie czarne? Jakie białe? Gdyby nie tematyczny serwis, pomyślałbym, że mówisz o naszym rządze :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-09-15 02:06
    *wlo*przeciez juz kiedys ten temat walkowalismy:).... jakie obietnice?... a zaczynajac od 1996 roku "pierwsi" z gsm na rynku:) ..potem we wszystkim (prawie) rowniez byli "pierwsi" - mms-y,taktowania, idt, itp....i nie bylo by nic zlego w tym gdyby Polkomtel wprowadzal uslugi ostatni....tylko jak mowilem wyzej, mnie osobiscie drazni wielkie Halo jakie w okolo siebie robi ta firma szczegolnie, ze rzeczywistosc nie ma sie nijak z realiami:)..he a o naszym rzadzie mysle, ze moglbym mowic dluuugoo i namietnie - tylko po co sie jeszcze dodatkowo stresowac ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-09-15 02:09
    *nut* ciesze sie, ze jestes zadowolony z uslug Plusa :)....ja po blisko 7 latach nie moge tego samego powiedziec o sobie - a szczegolnie o rzetelnosci tej firmy
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-15 10:24
    jogi - no to nie trzymasz się wątku poruszonego przez siebie - mówiliśmy o niespełnionych obietnicach - pierwsi dostali koncesję, czyli byli pierwszym operatorem, jako pierwsi i jedyni od początku wprowadzili standardowe taktowanie 30/30 - fakt... i tak można dalej - to chwyt reklamowystosowany przez wszystkich operatorów. Zajrzyjmy na strony Ery - proszę bardzo: "Operator sieci Era może poszczycić się jednymi z największych osiągnięć w kraju w przenoszeniu europejskich doświadczeń ekologicznych na polski rynek najnowszych technologii. PTC była pierwszym operatorem telekomunikacyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej, który otrzymał certyfikat Systemu Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 nadany przez Lloyds Register Quality Assurance" - to z kącika p[rasowego z poprzedniego tygodnia... Zajrzeć na witrynę Idei? No bez jaj... Tak więc rozróżnaj reklamę od życia i zwracaj uwagę na słowo "pierwszy" wwe wszystkich informacjach, zobaczysz, że po równo wszyscy je używają :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2003-09-15 22:13
    *wlo* dalej podtrzymuje to co powiedzialem wyzej...serio wydaje mi sie, ze to rozumiesz ale jezeli nie rozumiesz to ja juz na prawde nie wiem czego mozna tutaj nie zrozumiec:)...zreszta czy ja mowie o jakis bzdetach typu iso14001?:) ..nie! ..mowie o tak istotnych rzeczach jak wprowadzenie masowcyh!!! uslug...to, ze kazdy z operatorow lubi sie pochwalic - zupelnie mnie nie dziwi i nie robie z tego problemu....za to draznia mnie przekaz ktory slysze praktycznie przy kazdym wprowadzaniu wlasnie tych masowych uslug - przekaz typu: "bla bla bla, Polkomtel lider we wprowadzaniu inowacyjnych rozwiazan, bla bla bla" - lider,inowacyjnosc mysle, ze i Tobie kojarzy sie pierwszenstwem,nowoscia czy premiera a to wg. mnie ma sie jak piesc do oka:)) ...i prosze nie pitol mi;-)) o rozroznianiu reklamy od zycia bo mysle, ze jestem jedna z nielicznych osob tutaj, ktora moze to jeszcze odroznic - siedzac w reklamie po uszy:).Pozdrawiam
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: