Dom mediowy Wavemaker (GroupM) przeanalizował rynek serwisów streamingowych w Polsce. Wyniki siódmej edycji badania VideoTrack pokazują, że Netflix to wciąż to lokalny „must have” dla abonentów serwisów streamingowych. 6 na 10 klientów serwisów SVOD (mowa o takich, którzy subskrybują przynajmniej 2 serwisy), gdyby musiała ograniczyć się do jednego abonamentu, wybrałaby Netflix. Wysoką, drugą pozycję zajmuje debiutant - Disney+.
Wavemaker podał także, że 2022 to już drugi rok, gdy żadnemu programowi w TV spoza z kategorii sport nie udało się przebić granicy 5 mln widzów. Sam trend spadku popularności TV jest lekki, jeśli spojrzeć na ogół widzów, a dość drastyczny wśród młodych: 13-29 czy 16-24 lata.
Sukcesem dla emisji pojedynczego programu w rozrywkowej czy informacyjnej TV jest dziś przebicie granicy 3 mln widzów. Dane przygotowano na podstawie badania Nielsena - analiza opisuje oglądalności pojedynczych emisji programów na antenach jednej stacji, z wyłączeniem kategorii sport.
Wavemaker sprawdził także opinie Polaków o modelu a la carte w ofertach operatorów kablowych. Model ten na razie nie został wprowadzony niemal nigdzie na świecie.
W badaniu Projekt Cyfrowizja odsetek zainteresowanych tym modelem utrzymywał się od 2016 r. między 40 a 50 proc. badanych.