PTK Centertel, przy okazji realizacji kampanii Taryfa Malejąca dla Firm, wykorzystuje w Internecie technologię streaming.
Internauci, którzy odwiedzają niektóre witryny tematyczne sieci Ad.net (VAT, PIT, Parkiet, Expander, CIRE, EkoInfo, Brief, Infor) mają możliwość obejrzenia reklamówki telewizyjnej Idei, zaimplementowanej do form reklamy internetowej.
Jako nośniki streamingu zostały wykorzystane dwa formaty - surround ad (jednoczesna ekspozycja poziomego billboardu i pionowego skyscrapera) oraz nowość - mega expand skyscraper (rozszerzający się do pełnego ekranu skyscraper emitowany na warstwie).
Technologia reklamy streamingowej została przygotowana przez firmę Sabela Media Polska. Rozwiązanie proponowane przez Ad.net nie wymaga posiadania dodatkowych sterowników do poprawnego odbioru przekazu - wystarczy plug-in flasha, który posiada 99% użytkowników sieci. Wielkość pliku video została zredukowana (od 30 do 50%) bez utraty jakości wynikającej z nadmiernej kompresji.
Kampanię „streamingową” trwającą od 18 sierpnia będzie miało okazję zobaczyć kilkaset tysięcy internautów.
Reklama tego rodzaju jest również opłacalna kosztowo. Reklamodawca przedłuża życie spotu telewizyjnego, którego wyprodukowanie często sięga sumy kilkuset tysięcy złotych.