Idea została wybrana studencką marką roku w kategorii „Telefonia Komórkowa” w corocznych badaniach StudentBus realizowanych przez magazyn Student News, dystansując konkurencję (następną w tej kategorii marka Era – z gorszym wynikiem o 14 procent). Natomiast w kolejnej kategorii „Telefonia Komórkowa–prepaid” Idea zajęła drugą pozycję, z 6 procentową różnica do zwycięzcy (marka Heyah).
W uroczystości wręczenia nagród, która miała miejsce 21.09.2004 r. w warszawskim ‘Multikinie’, brali udział m.in. organizatorzy i wykonawcy badania, przedstawiciele najlepszych studenckich marek, studenci biorący udział w badaniu oraz przedstawiciele świata mediów i reklamy.
Magazyn ‘Student News’ rozpoczął akcję STUDENCKA MARKA, w ramach której studenci wybrali najlepsze marki w poszczególnych branżach bądź kategoriach produktów. Wybór najlepszych marek odbywa się w ramach cyklicznego sondażu StudentBus® realizowanego na reprezentatywnej próbie studentów uczelni państwowych 10 największych ośrodków akademickich w całym kraju. Badanie jest realizowane rokrocznie pod koniec każdego roku akademickiego, a o wynikach akcji studenci są informowani na początku następnego roku akademickiego. Pierwsze badanie w ramach akcji „Studencka Marka” zrealizowano w pierwszej połowie maja br. na próbie 1.000 studentów. Celem akcji jest wytypowanie marek bądź firm, które są wśród studentów najbardziej popularne. Studentom zadawane są pytania o marki/firmy „najlepsze dla studentów” w wybranych branżach bądź kategoriach produktów. W tym roku było to 15 następujących kategorii:
1. moda młodzieżowa (ubrania)
2. odzież sportowa
3. piwo
4. prezerwatywy
5. soczewki kontaktowe
6. operatorzy komórkowi
7. operatorzy komórkowi – pre-paid
8. producenci telefonów komórkowych
9. banki
10. otwarte fundusze emerytalne
11. karty płatnicze
12. stacje telewizyjne
13. stacje radiowe
14. prasa – tygodniki
15. prasa – dzienniki
Firma, która w danej branży uzyska największą liczbę wskazań zostaje uznana za Studencką Markę i uhonorowana przez magazyn Student News specjalną statuetką oraz dyplomem. Dwie kolejne firmy uzyskują od Student News dyplomy za drugie i trzecie miejsce w rankingu. Oto oficjalne wyniki tegorocznej edycji badania opinii studentów nt ulubionych marek 2004 r.:
Operatorzy Komórkowi
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Operatorzy komórkowi” została marka Idea z wynikiem 42 %
Drugie miejsce w rankingu w tej kategorii zajęła marka Era z wynikiem 28%
Trzecie miejsce natomiast zajęła marka Plus GSM z wynikiem 26%
Nagrodę dla Idei jako Studenckiej Marki Roku 2004 odebrał Wojciech Pronobis, dyrektor Biura Rynku Masowego Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, który stwierdził m.in.: „Nagroda Studenckiej Marki Roku dla sieci Idea - z tak dużą przewagą wskaząń nad markami konkurencyjnymi jest dla nas znaczącym wyróżnieniem ze strony naszych najważniejszych recenzentów – jakimi są nasi klienci – a w tym przypadku studenci. Cieszymy się, że Idea to najlepsza marka dla polskich studentów w kategorii telefonia komórkowa i będziemy starali się także w przyszłości zasłużyć na to zaszczytne miano, wprowadzając kolejne atrakcyjne oferty i usługi w sieci Idea”.
Operatorzy Komórkowi (Pre-Paid)
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Operatorzy Komórkowi Pre-Paid” została marka Heyah z wynikiem 32%
Drugie miejsce w rankingu w tej kategorii zajęła marka POP z wynikiem 26%
Trzecie miejsce natomiast zajęła marka Tak-Tak z wynikiem 16%, a czwarte Simplus z wynikiem 15%
Telefony komórkowe
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Telefony komórkowe” została marka Nokia z wynikiem 55%
Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Siemens z wynikiem 22%
Trzecie miejsce zajęła marka Sony Ericsson z wynikiem 9%
Pozostałe kategorie badania StudentBus:
Moda Młodzieżowa
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Moda Młodzieżowa” została marka Reserved z wynikiem 28%
Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Levi`s z wynikim 15%.
Trzecie miejsce zajęła marka Lee z wynikiem 12%.
Odzież Sportowa
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Odzież sportowa” została marka Nike z wynikiem 23%
Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Adidas z wynikim 19%.
Trzecie miejsce zajęła marka Alpinus z wynikiem 17%.
Piwo
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Piwo” została marka Tyskie z wynikiem 20%
Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Żywiec z wynikiem15%
Trzecie miejsce zajęła marka Warka z wynikiem 14%
Prezerwatywy
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Prezerwatywy” została marka Durex z wynikiem 59%
Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Unimil z wynikiem 24%
Trzecie miejsce zajęła marka Pepino z wynikiem 5%
Soczewki kontaktowe
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Soczewki kontaktowe” została marka Johnson&Johnson Vision Care z wynikiem 44%
Banki
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Banki” została marka PKO BP z wynikiem 28%
Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Pekao SA z wynikiem 14%
Trzecie miejsce zajęła marka BZ WBK z wynikiem 13%
Otwarte Fundusze Emerytalne
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Otwarte Fundusze Emerytalne” została marka Commercial Union z wynikiem 19%
Drugie miejsce w rankingu zajęła marka ING Nationale Nederlanden z wynikiem 18%
Trzecie miejsce zajęła marka PZU Złota Jesień z wynikiem 11%
Karty Płatnicze
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Karty Płatnicze” została marka Visa z wynikiem 58%
Stacje telewizyjne
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Stacje telewizyjne” została stacja TVN z wynikiem 46%
Drugie miejsce w rankingu zajęła stacja Polsat z wynikiem 16%
Trzecie miejsce zajął Program 1 TVP z wynikiem 15%
Stacje radiowe
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Stacje radiowe” została stacja RMF FM z wynikiem 28%
Drugie miejsce w rankingu zajęła stacja Radio Zet z wynikiem 18%
Trzecie miejsce zajęło Radio ESKA z wynikiem 17%
Tygodniki
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Tygodniki” został Newsweek z wynikiem 44%
Drugie miejsce w rankingu zajęła Polityka z wynikiem 20%
Trzecie miejsce zajął Wprost z wynikiem 12%
Dzienniki
Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Dzienniki” została Gazeta Wyborcza z wynikiem 53%
Drugie miejsce w rankingu zajęła Rzeczpospolita z wynikiem 18%
Trzecie miejsce zajął Fakt z wynikiem 12%
Student News – Badania Rynkowe i Społeczne jest wydzieloną komórką ze Student News Media i Marketing, która prowadzi pierwsze w Polsce cykliczne badania opinii studentów. Badanie, na podstawie którego powstał raport zostało przeprowadzone w pierwszej połowie maja 2004 r. metodą wywiadów audytoryjnych, na próbie 1000 studentów uczelni państwowych, w 10 największych ośrodkach akademickich w kraju.