Super Express zrobił prowokację - 14 tys. Polaków kliknęło i chciało podać swoje dane

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Super Express zrobił prowokację - 14 tys. Polaków kliknęło i chciało podać swoje dane

Związek Banków Polskich wspólnie z Super Expressem, Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości, Komendą Główną Policji i Bankowym Centrum Cyberbezpieczeństwa zorganizował specjalną prowokację promującą akcję edukacyjną związaną z cyberbezpieczeństwem.

W ramach eksperymentu na stronie Super Expressu zostały zamieszczone banery zachęcające internautów do kliknięcia i skorzystania ze specjalnej oferty zakupowej czy szybkiego zarobku.

Banery przypominały rzeczywiste oferty sprzętu AGD, sklepów odzieżowych oraz reklam inwestycyjnych, np. w kryptowaluty. Elementem prowokacji było pozyskanie potencjalnych klientów i uzyskanie od nich dorozumianej zgody na przekazanie danych wrażliwych (PESEL).

W ciągu dwóch tygodni ponad 14 tysięcy osób kliknęło w fałszywą reklamę i było gotowych podać swoje dane w celu skorzystania ze wskazanych ofert. Klienci w żaden sposób nie weryfikowali pochodzenia reklamy ani firmy za nią stojącej. Gdy internauci klikali w baner, zamiast obiecanych markowych butów czy taniego sprzętu AGD, ukazywał im się film, który rozpoczynał się słowami: „To nie jest gra - to prawdziwe życie”. Film zawierał opis najbardziej popularnych sposobów wyłudzania danych wrażliwych. Pokazywał jak bronić się przed wyłudzeniami.

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: