Orange kolejny raz krytykuje swoich kablowych konkurentów za używanie w komunikacji marketingowej określenia "internet światłowodowy".
UPC od dłuższego czasu używa w swoich reklamach tego określenia. Kablowy operator tłumaczy to tym, że w swojej sieci szkieletowej i na ostatniej mili wykorzystuje światłowody i to jest wystarczający powód, aby informować klientów, że są podłączeni do internetu światłowodem.
Orange twierdzi, że jest to wprowadzanie klientów w błąd i próba podpięcia się pod aktualną "modę na internet światłowodowy". Według Orange, UPC i inni operatorzy kablowi podłączają do jednego światłowodu o wiele więcej klientów, a ich kable koncentryczne w bloku mają dużo gorszą jakość i są bardzo mało odporne na zakłócenia radiowe.
Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange, przygotował specjalny film, w którym podkreśla zalety światłowodu i porównuje go do kablówki.
Czym różni się #światłowód do domu od internetu światłowodowego? Marketingowcy próbują Was przekonać Was, że niczym. W #wideo na blogu obalam TOP 5 mitów o światłowodzie https://t.co/BTJy3mcAD4 pic.twitter.com/22dPlNGrcW
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) March 20, 2019
Not everything that shines is gold !#SomeSaySomeDo https://t.co/kCFRL1638k
— Antoine Gamberini (@gamberiniant) March 20, 2019