21 lutego 2022 r. Orange Polska uruchomiła w całym kraju nowy system OSS, który w pełni obsługuje budowę i obsługę sieci światłowodowej.
Celem tej inwestycji była transformacja i automatyzacja procesów zarządzania siecią i świadczenia usług bazujących na światłowodach doprowadzonych do domów klientów. Orange chciał skrócić czas dostarczania usług klientom i uprościć zarządzanie zgłaszanymi błędami.
Rozwiązanie Orange Polska zostało zbudowane na bazie systemu Comarch Inventory Management obejmującego wielu dostawców. Platforma pozwala na zarządzanie ponad 200 milionami logicznych i fizycznych zasobów Orange Polska. Oprócz tego wykorzystywane są moduły Comarch Service & Resource Fulfillment oraz Comarch Service Assurance z Comarch Service Order Management.
Rozwiązanie obecnie obsługuje ponad 300 użytkowników jednocześnie i wspomaga w pracy ponad 5000 techników w terenie.
Za projekt po stronie klienta odpowiadał Bertrand Grèzes-Besset, Dyrektor ds. informatyki w Orange Polska.