Według Counterpoint Research, globalna sprzedaż smartfonów premium (>400 USD hurtowych ASP) wzrosła o 24% r/r w 2021 r., osiągając najwyższy poziom w historii. Wzrost w segmencie premium przekroczył 7% r/r wzrost ogólnej sprzedaży smartfonów na świecie w 2021 roku. Sam segment premium przyczynił się do 27% światowej sprzedaży smartfonów, co stanowi najwyższy w historii udział.
Jeśli chodzi o producentów OEM, Apple nadal jest liderem na rynku, osiągając po raz pierwszy od 2017 roku 60% udziału w sprzedaży, dzięki 5G dla serii iPhone 12 i iPhone 13.
Sprzedaż Samsunga wzrosła w tym segmencie o 6% r/r, ale udział rynkowy koreański producent tracił.
Sprzedaż OPPO i vivo wzrosła ponad dwukrotnie w segmencie premium w 2021 r., rosnąc odpowiednio o 116% i 103%.
Xiaomi znalazło się w pierwszej piątce listy w segmencie premium we wszystkich regionach, w których działa.
Globalny udział segmentu premium (>400 USD) w sprzedaży smartfonów, 2016-2021
Globalny udział sprzedaży smartfonów premium (>400 USD) według producentów OEM, 2020 vs. 2021
Globalne rankingi OEM smartfonów według regionu, segment premium (>400 USD), 2021