Tablety i komputery w III kwartale dostały mocno w kość

Newsy
Opinie: 0
Światowy rynek tabletów

Według najnowszych danych Canalys trzeci kwartał 2022 r. przyniósł piąty z rzędu spadek rok do roku na światowym rynku komputerów osobistych (w tym tabletów). Całkowite dostawy spadły do ​​105,6 mln sztuk, co oznacza spadek o 14% w porównaniu z trzecim kwartałem 2021 r. i wzrost o zaledwie 1% w porównaniu z drugim kwartałem 2022 r., w którym nastąpiło poważne zakłócenie dostaw z powodu blokady COVID w Chinach. Sprzedaż tabletów spadła o 6% w III kwartale do 35,3 mln sztuk, podczas gdy sprzedaż Chromebooków spadła o 29% do 4,2 mln sztuk, co jest najniższym wynikiem w trzecim kwartale od 2019 roku.

Światowy rynek tabletów - Q3 2022

Spadek rynku tabletów był kontynuowany w III kwartale po 11% spadku w poprzednim kwartale. Apple był liderem na rynku, ale jego sprzedaż iPada spadła o 12% rok do roku do 13,4 miliona sztuk. Drugie miejsce Samsung wysłał w III kwartale dostawy 6,6 mln sztuk, ze stosunkowo niewielkim spadkiem o 8%. Amazon zajął trzecie miejsce, zwiększając dostawy o 18% do 3,2 mln sztuk, napędzany dużymi rabatami swoich tabletów Fire w Prime Day. Lenovo i Huawei zajęły czwarte i piąte miejsce, a obaj dostawcy Androida odnotowali znaczne spadki, odpowiednio o 37% i 41%.

„Zmniejszenie zapotrzebowania na tablety w świecie po pandemii zostało spotęgowane przez zwiększoną presję makroekonomiczną na wydatki konsumenckie” – powiedział analityk Canalys Himani Mukka.

Rynek tabletów - III kw. 2022 r.

Vendor (company)

Q3 2022
shipments

Q3 2022
market share

Q3 2021
shipments

Q3 2021
market share

Annual
growth

Apple

14,381

40.7%

15,230

40.5%

-5.6%

Samsung

6,610

18.7%

7,210

19.1%

-8.3%

Amazon

3,202

9.1%

2,717

7.2%

17.9%

Lenovo

2,712

7.7%

4,280

11.4%

-36.6%

Huawei

1,473

4.2%

2,503

6.6%

-41.1%

Others

6,942

19.7%

5,711

15.2%

21.6%

Total

35,320

100%

37,650

100%

-6.2%

 

Obecna sytuacja wysokiego poziomu zapasów i niskiego popytu osłabiła entuzjazm niektórych dostawców dla Chromebooków. Komputery edukacyjne z systemem Windows cieszą się większym zainteresowaniem, ponieważ oferują alternatywne możliwości sprzedaży w przyszłych przypadkach nieregularnego zapotrzebowania w sektorze edukacji.

Acer zajął pierwsze miejsce w III kwartale z ponad milionem wysłanych jednostek, odnotowując 11% wzrost i przechwytując ponad jedną czwartą wszystkich wysyłek. HP zajął drugie miejsce w rankingu Chromebooków po większych spadkach niż inni dostawcy w ostatnich kwartałach. W ostatnim kwartale dostawy spadły o 27% do 800 000 sztuk. Lenovo doświadczyło największego spadku ze wszystkich głównych dostawców – spadek o 50%, ponieważ zmagał się z wysokimi poziomami zapasów i przesuwał swoją ofertę edukacyjną na więcej urządzeń z systemem Windows. Dell, który w czasie pandemii mniej koncentrował się na rynku Chromebooków, odnotował niewielki spadek dostaw o 11%. Asus zajął piąte miejsce na rynku z 9,6% udziałem w rynku.

Rynek komputerów Chrombook - III kw. 2022 r.

Vendor (company)

Q3 2022
shipments

Q3 2022
market share

Q3 2021
shipments

Q3 2021
market share

Annual
growth

Acer

1,069

25.9%

960

16.5%

11.3%

HP

802

19.5%

1,095

18.8%

-26.8%

Lenovo

768

18.6%

1,525

26.2%

-49.7%

Dell

752

18.2%

845

14.5%

-10.9%

Asus

397

9.6%

722

12.4%

-45.1%

Others

336

8.1%

676

11.6%

-50.3%

Total

4,123

100%

5,823

100%

-29.2%

 

Na całym rynku PC (komputery stacjonarne, notebooki i tablety) Apple jest na szczycie tabeli z 23,4 milionami sztuk sprzedanych na całym świecie, zdobywając 22% udziału w rynku jako jedyny duży dostawca, który odnotował wzrost rok do roku w III kwartale. Z 19,4 milionami sprzedanych egzemplarzy i 18% udziałem w rynku, Lenovo zajęło drugie miejsce, odnotowując spadek o 21% rok do roku. HP zajął trzecie miejsce, z 28-procentowym spadkiem sprzedaży do 12,7 mln sztuk i spadkiem udziału w rynku o dwa punkty procentowe w porównaniu z III kwartałem 2021 r. Czwarty Dell sprzedał 12 mln sztuk, co oznacza spadek o 21%, podczas gdy na piątym miejscu Samsung dostarczył 7,3 mln sztuk ze spadkiem o 13%.

Rynek komputerów PC i tabletów - III kw. 2022 r.

Vendor (company)

Q3 2022

shipments

Q3 2022

market share

Q3 2021

shipments

Q3 2021

market share

Annual growth

Apple

23,444

22.2%

23,093

18.9%

1.5%

Lenovo

19,410

18.4%

24,453

20.0%

-20.6%

HP

12,713

12.0%

17,624

14.4%

-27.9%

Dell

12,022

11.4%

15,235

12.5%

-21.1%

Samsung

7,312

6.9%

8,397

6.9%

-12.9%

Others

30,668

29.0%

33,234

27.2%

-7.7%

Total

105,569

100%

122,037

100%

-13.5%

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: