Firma Canalys twierdzi, że w III kw. światowy rynek smartfonów odnotował w tym roku trzeci z rzędu spadek, spadając o 9% rok do roku, co oznacza najgorszy trzeci kwartał od 2014 r.
Na razie znane są tylko wstępne estymacje wyników. Według Canalys, Samsung utrzymał swoją wiodącą pozycję z 22% udziałem w rynku dzięki intensywnym promocjom mającym na celu zmniejszenie zapasów w kanale.
Apple był jedynym sprzedawcą w pierwszej piątce, który odnotował wzrost, poprawiając swoją pozycję rynkową z 18% udziałem w czasie spowolnienia rynkowego dzięki stosunkowo odpornemu popytowi na iPhone'y.
Xiaomi, OPPO i vivo nadal ostrożnie podchodziły do ekspansji zagranicznej, biorąc pod uwagę niepewność na rynku krajowym, zachowując odpowiednio 14%, 10% i 9% udziałów w rynku światowym.
Według analityków, wchodząc w sezon wyprzedaży, konsumenci, którzy opóźniają zakupy, będą oczekiwać dużych rabatów i promocji na pakiety, a także znacznych obniżek cen na urządzenia starszej generacji. W porównaniu z okresem silnego popytu z poprzedniego roku, w czwartym kwartale 2022 r. spodziewana jest powolna, ale stabilna, świąteczna wyprzedaż. Jednak będzie zbyt wcześnie, aby nadchodzący czwarty kwartał był prawdziwym punktem zwrotnym ożywienia rynku.
Vendor |
Q3 2021 market share |
Q3 2022 market share |
||
Samsung |
21% |
22% |
||
Apple |
15% |
18% |
||
Xiaomi |
14% |
14% |
||
OPPO |
11% |
10% |
||
vivo |
11% |
9% |
||
Others |
28% |
27% |