Dziennik Puls Biznesu podał pierwsze szczegóły usługi Unifon, która ma być wdrożona w przyszłym roku komercyjnie przez Orange i Telekomunikację Polską.
Oferta OnePhone kierowana będzie wyłącznie na rynek masowy. By z niej skorzystać, trzeba być użytkownikiem sieci komórkowej Orange oraz Neostrady i bezprzewodowego modemu Livebox wykorzystującego technologię Wi-Fi.
Zasięg usługi telefonii internetowej ogranicza dostępność bezprzewodowej sieci domowej oraz hot spotów Orange. W pierwszym etapie usługa operatora będzie działała wyłącznie z telefonami Nokii, później wejdą do sprzedaży telefony innych producentów wspierających standard UMA (Unlicensed Mobile Access).
Miesięczna opłata za usługę OnePhone będzie wynosiła 99 zł brutto. W zamian otrzymuje się do 1200 minut bezpłatnych połączeń do sieci Orange oraz stacjonarnych. Czas połączeń w sieci komórkowej i Wi-Fi będzie rozliczany sekundowo. Opłatą za usługę OnePhone doliczy się do abonamentu posiadanego przez użytkownika planu taryfowego w Orange. Usługi dodatkowe, jak np. wiadomości tekstowe i multimedialne oraz dostęp do internetu, będą doliczane do rachunku według stawek operatora.
Orange pracuje jednocześnie nad rozwojem podobnej usługi dla biznesu. Projekt prowadzony jest pod roboczą nazwą WireFree Workspace, czyli bezprzewodowe miejsce pracy. Na terenie firmy komunikacja będzie się odbywać przez sieć bezprzewodową Wi-Fi, poza nią — przez sieci GSM lub UMTS. Wizja Orange zakłada tworzenie tzw. office zone, gdzie operator zaproponuje dostarczenie kompletnej oferty bezprzewodowych usług telekomunikacyjnych — połączeń głosowych i wideo, dostępu do internetu i transmisji danych. Oferta dla biznesu zostanie zaprezentowana w pierwszym półroczu.