Szczegóły polskiej wersji usługi UNIK - Unifon w Grupie TP

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 6

Dziennik Puls Biznesu podał pierwsze szczegóły usługi Unifon, która ma być wdrożona w przyszłym roku komercyjnie przez Orange i Telekomunikację Polską.

Oferta OnePhone kierowana będzie wyłącznie na rynek masowy. By z niej skorzystać, trzeba być użytkownikiem sieci komórkowej Orange oraz Neostrady i bezprzewodowego modemu Livebox wykorzystującego technologię Wi-Fi.

Zasięg usługi telefonii internetowej ogranicza dostępność bezprzewodowej sieci domowej oraz hot spotów Orange. W pierwszym etapie usługa operatora będzie działała wyłącznie z telefonami Nokii, później wejdą do sprzedaży telefony innych producentów wspierających standard UMA (Unlicensed Mobile Access).

Miesięczna opłata za usługę OnePhone będzie wynosiła 99 zł brutto. W zamian otrzymuje się do 1200 minut bezpłatnych połączeń do sieci Orange oraz stacjonarnych. Czas połączeń w sieci komórkowej i Wi-Fi będzie rozliczany sekundowo. Opłatą za usługę OnePhone doliczy się do abonamentu posiadanego przez użytkownika planu taryfowego w Orange. Usługi dodatkowe, jak np. wiadomości tekstowe i multimedialne oraz dostęp do internetu, będą doliczane do rachunku według stawek operatora.

Orange pracuje jednocześnie nad rozwojem podobnej usługi dla biznesu. Projekt prowadzony jest pod roboczą nazwą WireFree Workspace, czyli bezprzewodowe miejsce pracy. Na terenie firmy komunikacja będzie się odbywać przez sieć bezprzewodową Wi-Fi, poza nią — przez sieci GSM lub UMTS. Wizja Orange zakłada tworzenie tzw. office zone, gdzie operator zaproponuje dostarczenie kompletnej oferty bezprzewodowych usług telekomunikacyjnych — połączeń głosowych i wideo, dostępu do internetu i transmisji danych. Oferta dla biznesu zostanie zaprezentowana w pierwszym półroczu.

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2006-11-23 10:45
    Najwazniejsze to sie rozwijac... zawsze komus sie moze przydac... im wiecej uslug tym ciekawiej bedzie na rynku, mimo iz mi to niepotrzebne
    0
  • Users Avatars Mini
    micbod pisze: 2006-11-23 11:27
    Im wiecej uslug tym lepiej to fakt, ale zaraz ktoś się znajdzie co zacznie marudzić że Orange to czy tamto.
    0
  • Users Avatars Mini
    dewuu pisze: 2006-11-23 12:00
    Usługa w biznesie sprawdzi sie bardzo dobrze, lecz u klientów z pontencjałem CORPO itp. Wedle mojej opini na rynku masowym nie bedzie cieszyla sie ta usluga powodzeniem. Bedzie droga (w odniesieniu do srednich dochodow gosp. domowych w Polsce). Niemiej widac tu zalozenia globalnego Orange, a mianowicie ida na jakosc uslug a nie na ich ilosc. Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    Zakrecony pisze: 2006-11-23 12:14
    Osobiście użytkuję usługę Hi-Fi stereo a nawet qadro. Hot - ale doga też kłapnę w MacDonalds. Ale Wi-Fi jeszcze nie wypróbowałem. Podobno VoIP-ować można i komunikować Sky-pem na ten przykład. Aaaa .. zapomniałem i BlackBerry jest ciekawe tyż.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ivo pisze: 2006-11-23 13:25
    Całkowicie zgadzam się z dwuu. Jakoś nie widzę tutaj miejsca dla mas... ale z drugiej strony o ile się nie mylę, mamy tutaj do czynienia z rozwiązaniem konwergentnym (poprawcie mnie jeśli się mylę). Jeśli tak, to wiele na ten temat zawsze opowiada Sagem - i pomijając czy ktoś ich lubi czy nie, być może za chwilę rynek usług komunikacyjnych zacznie się rozwijać w tym kierunku na poważnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    jarlys pisze: 2006-11-23 16:17
    coś sie dzieje - nareszcie - im więcej tego typu inicjatyw tym Nasaz rynek staje sie bardziej konkurencyjny, a dla NAs to tylko dobrze
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: