Dział R&D France Telecom poinformował, że testuje rewolucyjną aplikację pozwalającą symulować rzeczywiste zachowania klientów. Oprogramowanie może być wykorzystywane do testowania strategii danego przedsiębiorstwa, do wyjaśniania i przewidywania zachowań tysięcy odbiorców usług lub produktów. Program może także służyć do obserwacji zmian i tendencji rynku. Opcja wzorców użytkowania pozwala śledzić odbiór poszczególnych brandów i przewidywać potrzeby odbiorców. Narzędzie to pozwala oszacowywać odchylenia w udziale w rynku uzależnione od lojalności klienta, obniżek cen oraz np. nowych kampanii reklamowych lub wpływu liderów opinii.
Aplikacja pozwala symulować zmiany w krzywej konsumpcji pod wpływem nowych ofert, takich jak WAP, UMTS lub np. czwarta generację telefonów. Możliwa jest precyzyjna segmentacja rynku w zależności od m.in. wieku, zawodu, miejsca zamieszkania oraz "prawdziwych" zachowań.
Narzędzie FT wykorzystuje techniki sztucznej inteligencji przy zachowaniu reguł marketingu. Skierowane jest do kierownictwa działów strategii, marketingu, brandów i sprzedaży. Według Thierry Bourona, specjalisty od sztucznej inteligencji z FT R&D, produkt będzie miał wiele zastosowań np. będzie można przewidzieć zachowania udziałówców, przewidywać zagrożenia przy wchodzeniu na rynek nowych technologii lub przy pojawieniu się na rynku nowego gracza (operatora).
Jedną z metod przy wprowadzaniu nowych ofert w danym segmencie będą gry strategiczne (np. budowa wirtualnego miasta lub "Nowego Światu"). Dotychczasowe rozwiązania tego typu, ze względu na swe ogromne wymagania informatyczne, pozwalały symulować zachowania tylko około 50 osób. Rozwiązanie FT ma umozliwić symulację zachowań kilku tysięcy badanych.