Poczta Polska zacieśnia współpracę z Temu – globalną platformą e-commerce typu „direct-from-factory”, która w lutym 2025 r. przyciągnęła blisko 18 mln użytkowników w Polsce. Celem partnerstwa jest integracja logistyczna, która pozwoli skrócić czas dostaw i zwiększyć niezawodność całego procesu.
Dzięki nowemu modelowi współpracy przesyłki z Temu będą realizowane szybciej i sprawniej, z wykorzystaniem zaplecza logistycznego Poczty Polskiej – w tym nowoczesnych węzłów w Ciemnem, Lisim Ogonie i Wrocławiu oraz ponad 22 tys. punktów odbioru w całym kraju. Przesyłki będą dostarczane m.in. do sklepów sieci Żabka, Arhelan, Lewiatan, Groszek i Duży Ben.
Poczta Polska oferuje dodatkowo m.in. telefoniczne potwierdzenia doręczeń, śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym oraz szybką obsługę zamówień - nawet w sezonach szczytowych.
Temu, które od 2022 roku działa już na ponad 90 rynkach, kontynuuje rozwój modelu Local-to-Local – także w Polsce – wspierając lokalnych sprzedawców i skracając łańcuchy dostaw. Firma dąży do tego, by 80% zamówień w Europie było realizowanych z magazynów lokalnych.
W 2024 roku aplikacja Temu została wyróżniona przez Apple jako najlepsza w swojej kategorii, a w Polsce zdobyła nagrodę Blix za najlepszą promocję.