Według raportu firmy Informa, przychody z gier mobilnych urosną z 2.6 mld euro w tym roku do 11.2 mld $ w roku 2010. Pobieranie gier będzie generowało 2/3 wszystkich przychodów, ale coraz większą rolę zaczną odgrywać gry online. Do 2010 r. gry "online multiplayer" będą odpowiadały za 20.5% całości przychodów tego sektora.
Azja-Pacyfik oraz Europa to regiony, które nadal będą dominować w zakresie przychodów i liczby użytkowników gier. Również USA może stać się jednym z liderów tego rynku. Stany będą konkurować tylko z Chinami i Japonią.
Najważniejszym zadaniem na najbliższe lata dla tej branży jest zachęcanie klientów sieci komórkowych do grania. W 2005 r. 6.7% wszystkich klientów sieci komórkowych pobierze grę. W 2010 r. liczba mobilnych graczy ma urosnąć do 15.2%. Rynek musi zmienić swoją strategię kuszenia jedynie najbardziej zaangażowanych graczy i powinien się skupić na popularyzacji gier wśród "zwykłych" posiadaczy komórek.
Głównym trendem w branży mobilnej rozrywki mają być w najbliższych miesiącach i latach przejęcia - mniejsze firmy zostaną przejęte przez firmy z branży IT, które coraz częściej przyglądają się rosnącej branży mobilnej rozrywki.
Informa podkreśla także rolę kart pamięci jako nośnika gier 3D w kanałach sprzedaży. Zestawy z kartą MMC będą stanowiły 9.1% przychodów ze sprzedaży gier w 2010 r.