Polski T-Mobile na targach CeBIT zapowiedział rozpoczęcie w Polsce dużego projektu współpracy firmy z zewnętrznymi partnerami. T-Mobile chce sprzedawać usługi partnerów pod swoją marką i dzielić się z nimi przychodami ze sprzedaży usług. Wyodrębiono 5 głównych obszarów partnerstwa:
ICT - łącza, radiolinie, usługi cloud, usługi kolokacji, wirtualnych serwerów itd.
mobing objects - czyli monitoring pojazdów
usługi finansowe
smart metering/smart grid - współpraca z partnerami z branży energetycznej
health care - ochrona zdrowia, monitoring pacjentów
PTC poważnie traktuje ten temat, bo wierzy, że w przyszłych latach współpraca z partnerami przyniesie poważny, dodatkowy strumień przychodów. Firma liczy także na większe związanie z sobą klientów biznesowych, którzy po podpisaniu umów na inne niż telekomunikacyjne usługi, będą mniej chętnie migrować do konkurencji. Według prezesa Miroslava Rakowskiego, marże na poszczególnych usługach zależą od branży, ale najmniej PTC zarobi na usługach finansowych.
Pierwszy partner T-Mobile zostanie ujawniony już w kwietniu. Niktóre usługi mają być także dostępne dla klientów indywidualnych. W PTC powstał specjalny nowy dział zajmujący się tym projektem - zatrudniono specjalistów z wielu dziedzin. Za całą współpracę odpowiada Piotr Mechliński.