Na koniec drugiego kwartału 2023 roku baza klientów T-Mobile Polska liczyła 12,460 mln klientów, co oznacza wzrost o 353 tysięcy (2,9%) w stosunku do stanu po drugim kwartale ubiegłego roku.
W stosunku do pierwszego kwartału b.r. zmniejszyła się liczba aktywnych kart prepaid, co jest efektem wyłączania nieaktywnych kart pomocowych przekazywanych uchodźcom z Ukrainy.
Porównując rok do roku, baza prepaid wzrosła o 193 tysiące, a liczba klientów abonamentowych wzrosła zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym.
Wzrost przychodów wyniósł 2,7% mimo utraty części wpływów z tytułu rozliczeń operatorskich na skutek regulacji stawek MTR.
Operator wypracował kwartalny wynik EBITDA AL w wysokości 466 mln PLN, a więc na poziomie zbliżonym do analogicznego kwartału zeszłego roku, z niewielkim wzrostem (0,2%). Poprawa EBITDA AL w porównaniu do pierwszego kwartału roku wyniosła 27 mln PLN.
Porównując sprzedaż pakietów usług ze światłowodem w drugim kwartale 2023 r. do kwartału poprzedzającego, wzrost wyniósł 6,8%, zaś w przypadku sprzedaży samego światłowodu operator zanotował wzrost o 22%, porównując drugi kwartał 2023 r. z analogicznym okresem w 2022 r.
T-Mobile ma ponad 15 tys. klientów biznesowych z aktywną usługą światłowodu.
Po wyłączeniu sieci 3G T-Mobile koncentruje się na jak najszybszym uruchomieniu w uwolnionym pasmie technologii LTE. Do dyspozycji klientów oddano 3100 zmodernizowanych w ten sposób stacji. Na koniec drugiego kwartału 70% ruchu głosowego w sieci operatora odbywało się właśnie za pośrednictwem VoLTE oraz VoWIFI.
T-Mobile kontynuuje rozwój sieci 5G na bazie częstotliwości 2100 MHz i technologii DSS oraz przygotowuje infrastrukturę do uruchomienia 5G po uzyskaniu dodatkowych zasobów 3,6 GHz. W drugim kwartale liczba stacji bazowych oferujących zasięg sieci piątej generacji w tej technologii przekroczyła 50% wszystkich stacji dostępnych w sieci T-Mobile, a sieć 5G dociera obecnie do ponad połowy mieszkańców Polski.
W porównaniu z rokiem 2019, kiedy T-Mobile ogłosił program redukcji śladu węglowego, firma zmniejszyła emisję CO2 (własną pośrednią i bezpośrednią) o 99%.