T-Mobile Polska w pierwszym półroczu 2014 zwiększył marżę EBITDA o 2,2 punktu procentowego oraz cash contribution o 6,1%.
Spółka T-Mobile Polska S.A. na koniec czerwca 2014 roku obsługiwała 15,675 miliona klientów. W tym samym czasie baza klientów kontraktowych wyniosła 6,930 miliona, a klientów usług przedpłaconych 8,745 miliona.
Na początku maja 2014 roku T-Mobile Polska rozpoczął oferowanie usług bankowych pod marką T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank, które cieszą się dużą popularnością klientów. Średnio przyjmowanych jest ponad 1 000 wniosków o otwarcie rachunku dziennie. A na początku czerwca T-Mobile wprowadziła na rynek oferty nielimitowane JUMP! wraz z dostępem do technologii LTE/4G.
„T-Mobile jeszcze nigdy nie miał tak dużo do zaoferowania klientom jak teraz. W drugim kwartale wprowadziliśmy usługi bankowe, LTE oraz nowe prawdziwie nielimitowane taryfy JUMP!. To dzięki nim klienci T-Mobile mogli na żywo i bezpłatnie oglądać transmisje meczów z Brazylii, a w przyszłości będą czerpać korzyści z innych tego typu promocji.” - mówi Miroslav Rakowski, Prezes Zarządu T-Mobile Polska S.A. oraz dodaje „.Nasza zmodernizowana sieć, taryfy JUMP oraz skuteczna współpraca z partnerami wyróżniają T Mobile na rynku od innych operatorów.”
Jeden z największych w Europie projektów modernizacji sieci zbliża się do finału. Zmodernizowana sieć gwarantuje klientom T-Mobile dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie szybkiego dostępu do Internetu. Obecnie T-Mobile Polska zapewnia zasięg w technologii UMTS dla 97% populacji kraju, a w technologii LTE/4G dla blisko 54% populacji kraju. Wraz ze stale rosnącym zasięgiem szybkiego dostępu do Internetu w T Mobile Polska rośnie liczba przesyłanych przez klientów T-Mobile danych. W czerwcu 2014 roku, pierwszym miesiącu, w którym klienci T-Mobile mogli korzystać z sieci LTE, przesłanych zostało blisko 3,2 tysiące TB.
Przychody T-Mobile Polska w pierwszym półroczu 2014 roku były niższe o 9,8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Niższe przychody Spółki były rezultatem m.in. decyzji regulacyjnych związanych z obniżeniem stawek MTR w Polsce od 1 lipca 2013 roku o 48%. Obecnie przychody Spółki wykazują pozytywny trend i w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,522 miliarda złotych i były tym samym wyższe o 4% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku.
„Dzięki skutecznej realizacji naszego programu racjonalizacji kosztów i wydatków, na który składały się działania w zakresie zarówno OPEX, jak i CAPEX, mogliśmy poprawić nasz cash contribution w pierwszej połowie 2014 roku o 6,1 procent do 644 milionów złotych" - powiedział Jens Becker, Dyrektor Finansowy T-Mobile Polska S.A.
EBITDA T-Mobile Polska w pierwszym półroczu 2014 roku była niższa o 4,3% w porównaniu do roku 2013. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 38,4% i była wyższa o 2,2 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W drugim kwartale 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 589 milionów złotych i była wyższa o 5,7% w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku.
Wyniki finansowe T-Mobile II kw. 2014 r.
Note | Q2 2013 millions of € |
Q3 2013 millions of € |
Q4 2013 millions of € |
FY 2013 millions of € |
Q1 2014 millions of € |
Q2 2014 millions of € |
Change % |
H1 2013 millions of € |
H1 2014 millions of € |
Change % |
||
TOTAL REVENUE | 407 | 392 | 400 | 1 584 | 350 | 365 | (10,3) | 792 | 715 | (9,7) | ||
- of which Consumer | 257 | 242 | 235 | 968 | 215 | 220 | (14,4) | 491 | 435 | (11,4) | ||
- of which Business | 140 | 130 | 136 | 543 | 122 | 123 | (12,1) | 277 | 245 | (11,6) | ||
EBITDA | 1 | 147 | 145 | 167 | 599 | 134 | 141 | (4,1) | 287 | 275 | (4,2) | |
EBITDA margin (EBITDA / total revenue) | % | 36,1 | 37,0 | 41,8 | 37,8 | 38,3 | 38,6 | 2,5p | 36,2 | 38,5 | 2,3p | |
CASH CAPEX (AS REPORTED) | 57 | 142 | 55 | 339 | 68 | 52 | (8,8) | 142 | 120 | (15,5) | ||
CASH CONTRIBUTION | 90 | 3 | 112 | 260 | 66 | 89 | (1,1) | 145 | 155 | 6,9 |
Wyniki operacyjne T-Mobile II kw. 2014 r.
Note | Q2 2013 |
Q3 2013 |
Q4 2013 |
FY 2013 |
Q1 2014 |
Q2 2014 |
Change % |
H1 2013 |
H1 2014 |
Change % |
||
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD) | ||||||||||||
Service revenue | (€ million) | 314 | 292 | 299 | 1 220 | 272 | 277 | (11,8) | 629 | 549 | (12,7) | |
CUSTOMERS | ('000) | 15 969 | 15 667 | 15 563 | 15 563 | 15 748 | 15 675 | (1,8) | 15 969 | 15 675 | (1,8) | |
- contract | ('000) | 7 038 | 7 062 | 7 049 | 7 049 | 6 989 | 6 930 | (1,5) | 7 038 | 6 930 | (1,5) | |
- prepaid | ('000) | 8 931 | 8 605 | 8 514 | 8 514 | 8 759 | 8 745 | (2,1) | 8 931 | 8 745 | (2,1) | |
NET ADDS | ('000) | 50 | (302) | (104) | (477) | 185 | (73) | n.a. | (71) | 112 | n.a. | |
- contract | ('000) | 23 | 24 | (13) | 53 | (60) | (60) | n.a. | 41 | (120) | n.a. | |
- prepaid | ('000) | 27 | (326) | (91) | (530) | 245 | (13) | n.a. | (112) | 231 | n.a. | |
AVERAGE MONTHLY CHURN | (%) | 2,1 | 2,6 | 2,3 | 2,4 | 1,2 | 2,1 | 0,0p | 2,3 | 1,7 | (0,6p) | |
- contract | (%) | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,0 | (0,1p) | 1,1 | 1,0 | (0,1p) | |
SAC PER GROSS ADD | (€) | 19 | 20 | 12 | 18 | 18 | 7 | (63,2) | 19 | 12 | (36,8) | |
- contract | (€) | 68 | 67 | 49 | 67 | 72 | 33 | (51,5) | 75 | 54 | (28,0) | |
- prepaid | (€) | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 0,0 | 2 | 2 | 0,0 | |
SRC PER RETAINED CUSTOMER | (€) | 34 | 21 | 11 | 24 | 18 | 26 | (23,5) | 33 | 22 | (33,3) | |
ARPU | (€) | 7 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | (14,3) | 7 | 6 | (14,3) | |
- contract | (€) | 12 | 11 | 13 | 12 | 11 | 11 | (8,3) | 13 | 11 | (15,4) | |
- prepaid | (€) | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0,0 | 2 | 2 | 0,0 | |
NON-VOICE % OF ARPU | (%) | 33 | 35 | 38 | 35 | 37 | 36 | 3p | 33 | 36 | 3p | |
MOU PER CUSTOMER | (min) | 126 | 128 | 131 | 127 | 131 | 138 | 9,5 | 124 | 134 | 8,1 | |
- contract | (min) | 240 | 239 | 245 | 239 | 249 | 264 | 10,0 | 237 | 257 | 8,4 |
1 Special factors affecting EBITDA: EUR -6 in Q2/13, EUR -7mn in Q3/13, EUR -3mn in Q4/13, EUR -1mn in Q1/14 and EUR -3mn in Q2/14.