T‑Mobile przy współpracy Play Giga rozpoczął testy grania w architekturze EDGE Computing.
Celem testów jest zbadanie postrzegania różnic pomiędzy graniem z wykorzystaniem technologii LTE, a graniem na EDGE Computing.
W rozpoczętym 24 maja pilotażu bierze udział około 40 studentów z Krakowa.
Testerzy otrzymują mobilny router oraz dostęp do katalogu gier, który składa się z 20 tytułów takich jak: „Rise of the Tomb Rider”, „Ryse: son of Rome”, „NBA 2k18” czy „Batman: Arkham City”.
W Edge Computing serwery nie są już umieszczane w odległych, scentralizowanych Data Center, ale „na krawędzi” sieci komórkowej, blisko użytkownika końcowego oraz miejsca generowania danych. Taka zmiana znacząco zmniejsza opóźnienia w komunikacji z serwerem (Low Latency Networks) oraz odciąża łącza internetowe, co poprawia jakość usług wrażliwych na zakłócenia, przede wszystkim gier sieciowych i transmisji wideo.