T-Mobile w Polsce - duży wzrost liczby klientów i niewielki spadek przychodów

Newsy
Żródło: T-Mobile
Opinie: 11

Polska Telefonia Cyfrowa przygotowała komunikat dotyczący swoich wyników finansowych w II kw. 2012 r. Oto jego treść:

Polska Telefonia Cyfrowa skutecznie realizuje strategią powrotu na pozycję lidera. W drugim kwartale 2012 Spółka pozyskała największą liczbę klientów kontraktowych od 2 lat. Liczba kart SIM obsługiwanych przez Polską Telefonię Cyfrową (PTC) w drugim kwartale wyniosła15,048 miliona. Spółka obsługuje obecnie 6,884 miliona klientów kontraktowych oraz 8,165 miliona klientów usług przedpłaconych. W drugim kwartale PTC pozyskała w sumie 537 tysięcy klientów, w tym aż 76 tysięcy klientów kontraktowych. Jest to najlepszy rezultat w tym segmencie jaki Spółka zanotowała od dwóch lat i osiągnęła lepsze wyniki od głównych konkurentów na rynku. Jednocześnie w drugim kwartale br. blisko trzy razy więcej klientów przeniosło numery od innych operatorów do T-Mobile niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.




Równocześnie PTC umacnia swoją pozycję na rynku mobilnego dostępu do szerokopasmowej transmisji danych. Atrakcyjna oferta oraz bogaty asortyment urządzeń w przystępnych cenach przyczyniły się do wzrostu bazy klientów tych usług w drugim kwartale o 49 tysięcy do 826 tysięcy klientów.



PTC w drugim kwartale 2012 osiągnęła przychody na poziomie 1,779 miliardów złotych, co oznacza spadek o 0,9% w stosunku do ubiegłego roku. W tym czasie PTC wypracowała skorygowaną EBITDA w wysokości 592 miliony złotych, a marża EBITDA wyniosła 33,3 procenta, co stanowi wzrost o 2,5 punktu procentowego w stosunku do pierwszego kwartału br. oraz spadek o 5,5 punktu procentowego w odniesieniu do drugiego kwartału 2011 roku.


Prowadzone przez PTC działania promocyjne przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności marki T-Mobile wśród klientów. Spontaniczna znajomość marki wśród ankietowanych w czerwcu wzrosła do 69%, a wspomagana 95%. Wysoka świadomość marki T-Mobile wśród klientów oraz konkurencyjna oferta przyczyniły do zmniejszenia wskaźnika odejść klientów kontraktowych (Churn) w drugim kwartale o 0,2 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku i wynosi on 0,8%.

Opinie:

Opinie archiwalne (11):

Komentuj

Komentarze / 11

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    niko pisze: 2012-08-09 11:37
    duzy wzrost klientów a przychody maleja cos nie halo duzo starterów było w gazetach w 2 kwartale
    0
  • Users Avatars Mini
    maniak pisze: 2012-08-09 11:57
    Prepaid zacznie im niedługo spadać, i to szybko ! Powodem - pazerność-wprowadzenie opłaty za sprawdzenie salda. Po drugie - przedłużenie usługi między nami na kolejny rok jest dopiero wtedy możliwe jak jak suma doładowań na nr. wyniesie co najmniej 300zł !!! w przeciągu roku !!! Czas zmienić opratora !!! Wspomnę np w sieci Play za doładowanie ok.190zł w przeciągu roku ma sie rozmowy ze wszystkimi w tej sieci za 0 zł i smsy bez limitu za 0 zł w sieci także.W Tm trzeba 300zł na 1nr-- PAZERNOŚĆ
    0
  • Users Avatars Mini
    Bojka pisze: 2012-08-09 12:06
    Co do tych starterów to było wiadomo od początku, dlatego kupiłem sobie od razu dwa ważność 2013 :> co do statystyk to fakt przy prepaid pomaga roczna ważność konta, ale z drugiej strony klientów abonamentowych przybyło o prawie 80 tys, a ktoś przecież te rachunki płaci.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2012-08-09 12:26
    Ciekawe, jaki jest % kart abonamentowych i prepaidowych z których nie ma wykonywanych połączeń? Pytam bo sam mam 2 takie karty (jedna w opcji MIX druga w Abo z 'nielimitowanymi połączeniami do T-mobile w PL i na świecie) - a dlaczego? Bo w mojej lokalizacji, mniej wiecej 2 m-ce po zawarciu umów, pojawiły się problemy uniemożliwiające swobodne korzystanie z telefonów tej sieci, a dział 'techniczny', de facto zrobił niewiele w tej sprawie (próba rozwiązania umów z winy operatora jest bezskuteczna)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2012-08-09 12:30
    cd. gdyż twierdzi, że "wszystko jest w należytym porządku" (może jest może w porządku w wybranych porach dnia, w większości nocą), co było zgłoszone... Brak możliwości wykonania połączeń, niemożność użytkowania nr stacjonarnego - problemy z definicją 'obszaru / strefy', częste problemy z 'dodzwonieniem się' na wspomniane numery... Tak więc 'bezsensownie' leżą sobie karty sim, a osobiście korzystam z oferty nielimitowanych połączeń w Orange. (Klientem Era / T-mobile byłem/jestem od 6-7 lat)
    0
  • Users Avatars Mini
    Makaresh pisze: 2012-08-09 12:41
    @promedia, wydaje mi się że akurat twój przykład z niedostępnością sieci jest małym procentem w skali nie używanych kart abonamentowych bo jednak zobowiązujesz się płacić określoną sumę pieniędzy przez określony czas, z Prepaidami to jest tak że coś się nie podoba karta idzie do kosza ale w statystykach widnieje. Każda sieć ma już roczną ważność konta więc tylko prawdziwe sprawdzenie aktywności kart Sim było by wiarygodne, tylko że trzeba by to zrobić u każdego operatora.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2012-08-09 14:48
    @Makaresh - no i tu jest prosta sprawa... dlatego TM muszą być czujni wobec prepaidowców, bo z lojalnością u nich bywa różnie... Co nie zmienia faktu, że 'gdzieś' maja takich klientów jak ja / moja firma (mamy kilka kart w TM, z czego ww. dwie w jednej z lokalizacji kompletnie zbędne... ale nie zrobiono nic by chociaż spróbować sprawę rozwiązać).
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2012-08-09 14:49
    Swoją drogą ciekawi mnie odsetek osób które 'chciałyby' a nie mogą korzystać z usług swojego operatora (niezależnie który to byłby).
    0
  • Users Avatars Mini
    slajs pisze: 2012-08-09 18:05
    Trzeba przyznać, że sukces sieci praktycznie w każdym pułapie. Najbardziej istotną rzeczą zdaje się być tu wzrost liczby abonentów - to dowód na to, że oferta od czasów Ery dużo się poprawiła i jest dużo chętniej kupowana. Zmalenie kwoty przychodów? Być może to efekt niskich cen za terminale. Same plusy.
    0
  • Users Avatars Mini
    lipa pisze: 2012-08-10 01:46
    slajs - jaki sukces!? Baza abonamentowa niewiele przyrosła, natomiast gwałtowny wzrost liczby kart prepaid został uzyskany dzięki masowemu rozdawaniu starterów np. jako wkładki do czasopism: Newsweek, Auto Świat, To & Owo, Flesz, co w połączeniu z wydłużeniem ważności kont dało tak duży przyrost bazy prepaid. Niestety rebranding nie przyniósł oczekiwanych efektów przez co T-Mobile zdecydowało się na tak desperacki krok i to kosztem wskaźników ekonomicznych!
    0
  • Users Avatars Mini
    as pisze: 2012-08-13 10:32
    "T" przypomina Grecję - im też wszystko się zgadzało w statystykach robionych na życzenie.Co oznacza wzrost prepaid przy spadku przychodu? Po prostu karty w szufladach... Pozostałe statystyki to tylko pochodna tej kombinacji (wzrost ilości klientów to nic innnego jak wzrost ilości prepaidów w szufladach, a wirtualny spadek churn to nic innego jak doliczenie tych szufladowych kart do mianownika - wszak karty w szufladach się nie deaktywują).
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: