T-Mobile wykorzysta biometrię głosową w swoim wewnętrznym systemie

Newsy
Opinie: 3

Firma Nuance Communications ogłosiła, że Polska Telefonia Cyfrowa korzystając z rozwiązania „Nuance Vocal Password”, uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Całodobowa dostępność usługi ułatwi codzienną pracę pracownikom biur i sklepów polskiego operatora.

„W T-Mobile cenimy innowacyjne, poprawiające efektywność codziennej pracy, proste dla użytkownika rozwiązania. Traktujemy uruchomienie tej usługi jako okazję do „oswojenia się” z biometrią głosową, gdyż jej zastosowanie daje możliwości wykorzystania ogromnego potencjału technologii głosowych. Dziś można u nas bezpiecznie odzyskać hasło używając jedynie samego głosu, ale myślę że w temacie biometrii dopiero „powiedzieliśmy pierwsze i nie ostatnie słowo”. Rozważamy udostępnienie w przyszłości naszym klientom podobnych usług pozwalających na bezpieczną i wygodną weryfikację głosem” – mówi Maciej Zawada Dyrektor Biura Rozwoju Platform i Systemów PTC.

Wdrożenie zostało przeprowadzone przez Algotech - polskiego partnera firmy Nuance Communications. Zastosowane rozwiązanie Nuance Vocal Password pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji. Zaletą systemu jest to, że nie ma konieczności zadawania już szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z „żywym” konsultantem.

Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund. Oszczędza to czas nie tylko użytkowników, ale także pracowników wsparcia informatycznego firmy.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    JarekM pisze: 2011-12-12 13:03
    Ciekawe na ile to dokładnie działa. Czy będzie możliwość podszycia się pod inną osobę z podobnym głosem.
    0
  • Users Avatars Mini
    mmm pisze: 2011-12-12 16:30
    Bardzo ciężko moim zdaniem będzie się podszyć pod czyj głos, bo głos ma każdy inny, inna dykcja, akcentowanie, jedni maja wady wymowy, inni nie mówią "r" więc dla tych co starają się zrobić włam będzie bardzo ciężko. PTC jak widać bardzo dba o bezpieczeństwo swoich klientów. Jako jedyna sieć
    0
  • Users Avatars Mini
    JarekM pisze: 2011-12-13 13:03
    mmm: ile płaci PTC za komentarz? chętnie bym dorobił ;)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: