Firma Nuance Communications ogłosiła, że Polska Telefonia Cyfrowa korzystając z rozwiązania „Nuance Vocal Password”, uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetu haseł dostępowych w sieci wewnętrznej. Całodobowa dostępność usługi ułatwi codzienną pracę pracownikom biur i sklepów polskiego operatora.
„W T-Mobile cenimy innowacyjne, poprawiające efektywność codziennej pracy, proste dla użytkownika rozwiązania. Traktujemy uruchomienie tej usługi jako okazję do „oswojenia się” z biometrią głosową, gdyż jej zastosowanie daje możliwości wykorzystania ogromnego potencjału technologii głosowych. Dziś można u nas bezpiecznie odzyskać hasło używając jedynie samego głosu, ale myślę że w temacie biometrii dopiero „powiedzieliśmy pierwsze i nie ostatnie słowo”. Rozważamy udostępnienie w przyszłości naszym klientom podobnych usług pozwalających na bezpieczną i wygodną weryfikację głosem” – mówi Maciej Zawada Dyrektor Biura Rozwoju Platform i Systemów PTC.
Wdrożenie zostało przeprowadzone przez Algotech - polskiego partnera firmy Nuance Communications. Zastosowane rozwiązanie Nuance Vocal Password pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji. Zaletą systemu jest to, że nie ma konieczności zadawania już szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie procedur bezpieczeństwa i wymagających kontaktu z „żywym” konsultantem.
Operacja jest dokonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a czas procedury resetu hasła skrócił się do ok. 20 sekund. Oszczędza to czas nie tylko użytkowników, ale także pracowników wsparcia informatycznego firmy.