Udział Huawei w całym rynku tabletów, na poziomie 44,6%, to wynik o ponad 8 punktów procentowych lepszy niż w marcu ubiegłego roku, gdy wyniósł dokładnie 36,1%.
Skumulowane dane za ostatnie 12 miesięcy (kwiecień 2018-marzec 2019) dla całego rynku tabletów pokazują wzrost udziału Huawei do 37,3% w ujęciu ilościowym i wzrost do 32,6% w ujęciu wartościowym (analogicznie z 23,6% i 20,2% w okresie kwiecień 2017-marzec 2018).
Marcowe dane pokazują wzrost udziału Huawei w rynku tabletów o 10-calowych ekranach, do 49,0% z 37,7% w marcu rok temu. Wzrost widać także w przypadku tabletów 7-calowych – do 33,2% z 30,2% przed rokiem. Zmniejszył się natomiast udział w przypadku ekranów 8-calowych – tu nastąpił spadek udziału do 35% z 40,6% przed rokiem.
Rynkowe udziały pochodzą w raportów GfK Polonia.