Według najnowszych danych Canalys, światowa sprzedaż tabletów osiągnęła 33 miliony w trzecim kwartale 2023 roku, co oznacza 7% spadek w porównaniu rok do roku. Stanowi to jednak 8% wzrost z kwartału na kwartał, odzwierciedlający ożywienie rynku tabletów przed kluczowym sezonem świątecznym.
"Dostawy tabletów zaczynają rosnąć sekwencyjnie" - powiedział Himani Mukka, kierownik ds. badań w Canalys. "To dobrze wróży na nadchodzący sezon świąteczny, w którym ciągłe przeceny i premiery nowych produktów mają doprowadzić rynek do wzrostu rok do roku.
Nastąpiła zmiana preferencji w kierunku urządzeń premium z większymi ekranami, pod wpływem zmieniających się potrzeb użytkowników w zakresie produktywności i konsumpcji treści.
W trzecim kwartale 2023 r. Huawei i Xiaomi wyprzedziły Amazon w rankingu dostawców.
Apple utrzymał pierwsze miejsce, dostarczając 12,5 miliona iPadów z 38% udziałem w rynku w trzecim kwartale.
Zajmujący drugie miejsce Samsung dostarczył 6,2 miliona tabletów, co oznacza spadek o 6%, podczas gdy Lenovo dostarczyło 2,6 miliona tabletów, utrzymując się na trzecim miejscu.
Huawei i Xiaomi zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce, przy czym ten ostatni zadebiutował w pierwszej piątce z najwyższym wzrostem spośród głównych dostawców.
Vendor |
Q3 2023 |
Q3 2023 |
Q3 2022 |
Q3 2022 |
Annual |
Apple |
12,542 |
38.3% |
14,381 |
40.8% |
-12.8% |
Samsung |
6,219 |
19.0% |
6,610 |
18.8% |
-5.9% |
Lenovo |
2,600 |
8.0% |
2,712 |
7.7% |
-4.1% |
Huawei |
1,872 |
5.7% |
1,461 |
4.1% |
28.2% |
Xiaomi |
1,618 |
4.9% |
736 |
2.1% |
119.7% |
Others |
7,853 |
24.0% |
9,328 |
26.5% |
-15.8% |
Total |
32,705 |
100% |
35,228 |
100% |
-7.2% |