Tablety spadły, ale wzrosły – to był kwartał Xiaomi

Newsy
Opinie: 0
Tablety spadły, ale wzrosły – to był kwartał Xiaomi

Według najnowszych danych Canalys, światowa sprzedaż tabletów osiągnęła 33 miliony w trzecim kwartale 2023 roku, co oznacza 7% spadek w porównaniu rok do roku. Stanowi to jednak 8% wzrost z kwartału na kwartał, odzwierciedlający ożywienie rynku tabletów przed kluczowym sezonem świątecznym.

"Dostawy tabletów zaczynają rosnąć sekwencyjnie" - powiedział Himani Mukka, kierownik ds. badań w Canalys. "To dobrze wróży na nadchodzący sezon świąteczny, w którym ciągłe przeceny i premiery nowych produktów mają doprowadzić rynek do wzrostu rok do roku.

Nastąpiła zmiana preferencji w kierunku urządzeń premium z większymi ekranami, pod wpływem zmieniających się potrzeb użytkowników w zakresie produktywności i konsumpcji treści.

W trzecim kwartale 2023 r. Huawei i Xiaomi wyprzedziły Amazon w rankingu dostawców.

Apple utrzymał pierwsze miejsce, dostarczając 12,5 miliona iPadów z 38% udziałem w rynku w trzecim kwartale.

Zajmujący drugie miejsce Samsung dostarczył 6,2 miliona tabletów, co oznacza spadek o 6%, podczas gdy Lenovo dostarczyło 2,6 miliona tabletów, utrzymując się na trzecim miejscu.

Huawei i Xiaomi zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce, przy czym ten ostatni zadebiutował w pierwszej piątce z najwyższym wzrostem spośród głównych dostawców.

Vendor
(company) 

Q3 2023 
shipments 

Q3 2023 
market share 

Q3 2022  
shipments 

Q3 2022 
market share 

Annual 
growth 

Apple 

12,542

38.3%

14,381 

40.8% 

-12.8%

Samsung 

6,219 

19.0%

6,610 

18.8% 

-5.9% 

Lenovo 

2,600 

8.0%

2,712 

7.7% 

-4.1% 

Huawei 

1,872 

5.7%

1,461 

4.1% 

28.2% 

Xiaomi 

1,618 

4.9%

736 

2.1% 

119.7% 

Others 

7,853 

24.0%

9,328 

26.5% 

-15.8% 

Total 

32,705 

100% 

35,228 

100% 

-7.2% 

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: