Amerykański T-Mobile zaprezentował swój plan, który będzie realizowany w czasie ekstremalnych warunków pogodowych w czasie huraganu Milton, który zbliża się do Florydy.
Sieć T-Mobile została wzmocniona, aby wytrzymać przewidywane ekstremalne warunki pogodowe wzdłuż przewidywanej ścieżki Miltona, a zespoły reagowania kryzysowego przygotowują przenośne generatory i ciężki sprzęt sieciowy, aby zapewnić wsparcie w razie potrzeby.
Zespół reagowania kryzysowego T-Mobile aktywnie współpracuje z federalnymi i stanowymi agencjami bezpieczeństwa publicznego, a także z Centrum Operacji Kryzysowych Stanu Floryda (SEOC) w Tallahassee, aby zidentyfikować wczesne potrzeby priorytetowe natychmiast po burzy.
Aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, T-Mobile tymczasowo zamknął sklepy, Centrum Obsługi Klienta i Wirtualne Centrum Biznesowe T-Mobile dla Firm, z których wszystkie znajdują się na drodze Miltona. Połączenia z klientami będą przekierowywane do innych lokalizacji.
T-Mobile i Starlink zwrócili się i otrzymali tymczasowe zezwolenie na świadczenie usługi T-Mobile Starlink Direct-to-Cellular na przewidywanej trasie huraganu Milton. Bezprzewodowe alerty alarmowe i SMS-y, w tym możliwość wysyłania SMS-ów pod numer 911, są teraz dostępne na Florydzie, a także na obszarach, na które wcześniej wpłynął huragan Helene.
T-Mobile jest również gotowy do obsługi roamingu międzyoperatorskiego, jeśli zajdzie taka potrzeba.
T-Mobile kontynuuje także inwestycje w swoją sieć w całym kraju, aby przygotować się na nieprzewidywalną i wymagającą naturę ekstremalnych warunków pogodowych.
Operator podjął kroki w celu wzmocnienia swojej sieci, wykorzystując analizę danych historycznych, gęstość klientów i ekspertów meteorologów, aby proaktywnie wzmocnić infrastrukturę sieci w celu zmniejszenia zakłóceń. Obejmuje to dodanie nakładającego się zasięgu, instalowanie zapasowych źródeł zasilania na wieżach i kluczowych lokalizacjach sieci, budowanie nadmiarowych tras backhaul dla lokalizacji komórkowych i sieci rdzeniowej oraz przeprowadzanie bieżących inspekcji i konserwacji wszystkich obiektów.
Modernizacja sieci T-Mobile wykorzystuje:
Takie podejście pomogło utrzymać łączność zdecydowanej większości klientów w trakcie usuwania skutków huraganu Helene: około 10% klientów T-Mobile na trasie doświadczyło utraty zasięgu w ciągu pierwszych 24 godzin po huraganie, mimo że 30% lokalizacji sieci T-Mobile zostało dotkniętych. W ciągu 72 godzin zasięg utraciło mniej niż 1% klientów, głównie z powodu przerw w dostawie prądu i innych trudnych i niebezpiecznych warunków.
Zespoły przygotowują również flotę sprzętu. Flota T-Mobile obejmuje:
Osoby udzielające pierwszej pomocy, funkcjonariusze służb ratunkowych i inni kwalifikujący się klienci infrastruktury krytycznej mogą zarejestrować się w usłudze Wireless Priority Service (WPS), aby uzyskać priorytetowy dostęp i pierwszeństwo w sieci T-Mobile bez żadnych kosztów. Gdy w sytuacjach awaryjnych lub przeciążenia sieci liczą się sekundy, WPS przenosi krytyczną komunikację na początek kolejki. Agencje potrzebujące pomocy w zakresie łączności mogą również skontaktować się z całodobową infolinią T-Mobile.
T-Mobile skontaktował się ze wszystkimi potencjalnie poszkodowanymi pracownikami i będzie ich wspierać w razie potrzeby.