Nielsen opublikował wyniki badania "The Gauge" dla Polski za marzec br. W tym miesiącu tradycyjnie oglądalność telewizji zaczyna spadać, bo nadchodzi wiosna. Klienci oglądali telewizję krócej niż w lutym o 2,7%. Spadek dotyczył głównie tradycyjnej telewizji, ale streaming również nieco ucierpiał. Udział streamingu w telewizyjnym rynku w Polsce wyniósł 6,5%. Netflix, jako lider, ma w nim udział na poziomie 1,8%, a kolejnym graczem jest YouTube z udziałem 1,7%. Udział YouTube'a rośnie od grudnia.
Badanie Gauge opiera się na panelu 3,5 tys. gospodarstw domowych (9700 panelistów) i wykorzystuje wskaźnik AMR (Average Minute Rating). Dane dotyczą osób powyżej 4. roku życia.
Na całym świecie dzienne oglądanie telewizji skróciło się w zeszłym roku o 12 minut, do 2 godzin i 25 minut. Są to dane z 86 krajów.
W USA streaming w styczniu br. stanowił już 38% całego rynku telewizyjnego, co oznacza skok z 29% w porównaniu z rokiem poprzednim. Streaming w Meksyku osiągnął 15%, podczas gdy w Polsce w tym okresie wyniósł 6%.