Tani WLAN w sieci Idea

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 92

IDEA wprowadziła do swojej oferty nową usługę pod nazwą HotSpot Idea, polegającą na szerokopasmowym dostępie do sieci Internet z wykorzystaniem technologii transmisji bezprzewodowej Wireless LAN, zgodnej ze standardem IEEE 802.11b. Nowa usługa powszechnego dostępu do Internetu jest już dostępna w 40 lokalizacjach, natomiast Idea planuje do końca br. uruchomić ok. 150 lokalizacji HotSpot Idea w całej Polsce.

Konferencja sieci Idea w siedzibie BCC w Warszawie

 

 

Usługa HotSpot Idea świadczona jest kilkudziesięciu lokalizacjach w Polsce. Są to miejsca o charakterze publicznym: centra biznesowe, hotele, kawiarnie, restauracje, lotniska oraz salony sieci Idea i jej partnerów. Na potrzeby świadczenia usługi HotSpot Idea przygotowany został specjalny logotyp informujący klientów o możliwości skorzystania z usługi. W chwili obecnej wszystkie lokalizacje są, bądź w ciągu kilku najbliższych dni będą, odpowiednio oznakowane, a ponadto potencjalni klienci znajdą w nich broszury informacyjne, zawierające wskazówki o tym, jak skorzystać z usługi, jakich urządzeń dostępowych można używać oraz - co najważniejsze - ile kosztuje korzystanie z usługi HotSpot Idea.

Logo usługi HotSpot Idea

Usługa HotSpot Idea wprowadzana jest na warunkach oferty promocyjnej. Warunki cenowe związane ze świadczeniem usługi pozostają aktualne do dnia 30.06.2004 r. PTK Centertel zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w ofercie po tym terminie.

Obecnie punkty dostępowe połączone są z siecią Internet łączami Idei lub TP o przepustowości 512 kbps, 1Mbps oraz 2 Mbps, ale szybkości te mogą dynamicznie się zmieniać w zależności od obserwowanego obciążenia danego hot-spotu.

Z usługi HotSpot Idea można skorzystać w dwojaki sposób:

1. Dla użytkowników ofert abonamentowych (postpaid) w sieci Idea (abonenci ofert Nowa Idea Optima, Nowa Oferta Meritum oraz Idea dla Firm) przewidziana jest specjalna oferta w postaci miesięcznej opłaty za korzystanie z usługi. W ramach abonamentu, klient otrzymuje - za pośrednictwem usługi HotSpot Idea - nieograniczony dostęp do Internetu z wykorzystaniem technologii WLAN. Opłata abonamentowa wynosi 39 zł (41,73 zł z VAT). Korzystanie z usługi w tej formie wymaga od klienta posiadania przy sobie telefonu z włączoną usługą HotSpot Idea. W momencie uruchamiania usługi na urządzeniu przenośnym (notebook, palmtop) przechwycona zostaje sesja przeglądarki internetowej, która wymusza wprowadzenie numeru telefonu w sieci Idea z włączoną usługą HotSpot Idea. Po wypełnieniu formularza, w ciągu kilku sekund na telefonie pojawi się wiadomość SMS z kodem uprawniającym do załogowania się do usługi HotSpot Idea. Użytkownik ma 10 minut na to, aby wprowadzić kod i rozpocząć korzystanie z niej. Kod jest jednorazowy i umożliwiający załogowanie tylko jednemu użytkownikowi. Po zakończeniu korzystania z usługi, system samoczynnie odłączy klienta od sieci.

2. Wszystkie osoby, które nie są uprawnione do korzystania z abonamentowej formy płatności za usługę HotSpot Idea (np. korzystają z ofert prepaid w sieci Idea: Dla Każdego w Idei lub Idea POP, są użytkownikami innych sieci komórkowych, obcokrajowcami przebywającymi w Polsce w roamingu, lub po prostu nie posiadają telefonu komórkowego) mogą skorzystać z niej dzięki specjalnym kartom-zdrapkom. Karty są dostępne w miejscach świadczenia usługi, w punktach oznaczonych specjalnym znakiem - zachęcającym do ich zakupu.

Karty-zdrapki posiadają trzy różne nominały i są przeznaczone dla różnych grup odbiorców:

  • Karta 2-godzinna, o nominale 9 zł z VAT, uprawniająca do skorzystania z usługi HotSpot Idea przez 2 godziny od pierwszego logowania do systemu. Przykładowo, rozpoczęcie korzystania z usługi o godzinie 15.32, umożliwia dostęp do sieci Internet do godziny 17.32. Wcześniejsze zakończenie pracy umożliwia ponowne załogowanie się do usługi, jednakże przed upływem wykupionego limitu czasowego. Użytkownik nie ma możliwości zatrzymania licznika z czasem po pierwszym logowaniu do usługi Hot Spot Idea.

    Karta-zdrapka: 2 godziny
  • Karta 24-godzinna, o nominale 29 zł z VAT, uprawniająca do skorzystania z usługi HotSpot Idea przez 24 godziny od pierwszego logowania do systemu. Przykładowo, rozpoczęcie korzystania z usługi o godzinie 19.55, umożliwia dostęp do sieci Internet do godziny 19.55 dnia następnego. Wcześniejsze zakończenie pracy umożliwia ponowne załogowanie się do usługi, jednakże przed upływem wykupionego limitu czasowego. Użytkownik nie ma możliwości zatrzymania licznika z czasem po pierwszym logowaniu do usługi.

    Karta-zdrapka: 24 godziny
  • Karta 2-godzinna na 2 miesiące, o nominale 19 zł z VAT, uprawniająca do skorzystania z usługi HotSpot Idea przez efektywne 120 minut używania usługi. W przypadku tej karty, aby liczba minut do wykorzystania była wykorzystana optymalnie, należy po zakończeniu pracy wylogować się z usługi, a licznik z czasem zostanie zatrzymany. Użytkownik ma możliwość wykorzystania opłaconego limitu czasowego przez 60 dni od pierwszego logowania. Niewykorzystanie tego limitu powoduje jego utratę.

    Karta-zdrapka: 2 godziny / 2 miesiące

Powyższa oferta ważna jest do dnia 30 czerwca 2004 r. Przez dwa i pół miesiąca Idea będzie uważnie obserwować i monitorować zainteresowanie klientów tą usługą. Wzbogaceni w taką wiedzę, podjęte zostaną decyzje w sprawie ewentualnych modyfikacji cenowych.

Z dniem 15.04.2004 r. Idea otwiera 40 lokalizacji świadczących usługę. W najbliższych dniach poniższe lokalizacje zostaną włączone do wewnętrznego systemu autoryzacyjnego, który będzie odpowiadał za identyfikację i zarządzanie użytkownikami korzystającymi z usługi.

W ramach współpracy pomiędzy PTK Centertel i IBM Polska, sieć Idea zapewnia dostęp do Internetu w technologii WLAN w 9 punktach sprzedaży detalicznej IBM Polska, tzw. ThinkPad Centers. W miarę powstawania kolejnych sklepów tej sieci, Idea zapewniać będzie dostępność usługi HotSpot Idea także w tych lokalizacjach.

Lista lokalizacji HotSpot Idea na dzień 15.04.2004 r.

Lp. Miasto Adres Nazwa lokalizacji
1 Bydgoszcz ul. Gdańska 53 Salon Idea Bydgoszcz
2 Chorzów ul. Wolności 29 Salon Idea Chorzów
3 Gdańsk ul. Karmelicka 1 Centrum Idea Gdańsk
4 Gdynia ul. 10 lutego 7 Salon Idea Gdynia
5 Katowice ul. 3-go Maja 5 Centrum Idea Katowice
6 Katowice ul. Korfantego 2 Salon IBM Katowice
7 Kraków ul. Lubicz 23 Salon IBM Kraków
8 Kraków ul. Piłsudskiego 22 Salon Idea Kraków
9 Kraków ul. Starowiślna 62 Salon Idea Kraków
10 Kraków ul. Wielopole 4 Hotel Holiday Inn Kraków
11 Krosno ul. Lwowska 6 Salon IBM Krosno
12 Lublin ul. Krakowskie Przedmieście 38 Salon Idea Lublin
13 Łódź Al. Marszałka Piłsudskiego 3 Centrum Idea Łódź
14 Łódź ul. Jaracza 85 Salon IBM Łódź
15 Olsztyn ul. Dąbrowszczaków 8/9 Salon Idea Olsztyn
16 Poznań ul. Bukowska 285 Port Lotniczy Poznań
17 Poznań ul. Głogowska 14 Międzynarodowe Targi Poznańskie
18 Poznań ul. Kochanowskiego 7 Salon IBM Poznań
19 Poznań ul. Roosevelta 18 Salon Idea Poznań
20 Poznań ul. Wierzbięcice 9 Salon Idea Poznań
21 Radom ul. Żeromskiego 73 Salon Idea Radom
22 Rzeszów ul. Kopernika 12 Salon Idea Rzeszów
23 Sopot ul. Polna 58/60 Salon IBM Sopot
24 Sosnowiec ul. 3-go Maja 30 Salon Idea Sosnowiec
25 Szczecin ul. Kaszubska 52 Salon Idea Szczecin
26 Szczecin ul. Wojska Polskiego 19 Salon Idea Szczecin
27 Toruń Rynek Staromiejski 24 Salon Idea Toruń
28 Warszawa Al. Niepodległości 24/30 Salon Idea Warszawa
29 Warszawa al. Jana Pawła II 27 City Cafe
30 Warszawa Plac Konstytucji 6 Centrum Idea Warszawa
31 Warszawa Plac Żelaznej Bramy 10 Business Centre Club
32 Warszawa ul. 1 Sierpnia 1 Hotel Novotel Airport Warszawa
33 Warszawa ul. Ogrodowa 58 Salon IBM Warszawa
34 Warszawa ul. Okrzei 34 Salon Idea Warszawa
35 Warszawa ul. Pańska 57/61 Salon Idea Warszawa
36 Warszawa ul. Puławska 15 Salon IBM Warszawa
37 Warszawa ul. Wołoska 12 Galeria Mokotów
38 Wrocław ul. Karola Wielkiego 19/23 Centrum Idea Wrocław
39 Wrocław ul. Piłsudskiego 13 Salon Idea Wrocław
40 Wrocław ul. Szewska 3A Salon IBM Wrocław

Sieć lokalizacji HotSpot Idea zostanie rozszerzona do liczby 150 z końcem bieżącego roku. Oprócz standardowego procesu budowy kolejnych lokalizacji, PTK Centertel podpisuje następne umowy o współpracy z sieciami.

W ramach podpisanej umowy z OST Gromada, PTK Centertel podłączy do sieci lokalizacji usługi HotSpot Idea wszystkie 19 obiektów zebranych pod szyldem Gromady. Termin realizacji inwestycji to koniec października br.

Z kolei, umowa pomiędzy PTK Centertel a siecią kawiarni Stoney Point Java przewiduje wykonanie instalacji WLAN i podłączenie do usługi HotSpot Idea 4 kawiarni w najbardziej uczęszczanych przez potencjalnych Klientów miejscach. Termin realizacji tej inwestycji to koniec sierpnia br.

Dostawcą urządzeń aktywnych użytych do zbudowania sieci lokalizacji HotSpot Idea jest firma Cisco Systems. Podłączenie lokalizacji do sieci Internet realizowane jest poprzez wykorzystanie istniejącej infrastruktury naziemnej sieci Idea lub - w przypadku takich możliwości - skorzystanie z usług Grupy Telekomunikacji Polskiej.

Opinie:

Opinie archiwalne (92):

Komentuj

Komentarze / 92

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-04-15 12:14
    No prosze!! Wiedziałęm ze idea tez bedzie to wprowadzać :DD NO ale cóż, takie sa prawa rynku - nie przystosujesz sie tracisz klientów :)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-15 12:16
    Nie wiem czemu ten tytuł "Tani WLAN" bo taki tani nie jest. te ceny zdrapek są dość przrażające. I taką za 9 to się ma na jeden raz, trzeba całą zużyć i koniec. Lepiej by wprowadzili za 4 zeta na godzinę niż za 9 na dwie...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-04-15 12:21
    Ale trzeba przyznac ze cenowo to bedzie hit na rynku hotspotów! Nielimitowany dostęp do netu za 40 PLN!!! Łacze co prawda do 11Mb/sek, ale to klilkanascie razy wiecej niz w neostradzie!! i innych DSLach :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlan pisze: 2004-04-15 12:22
    E tam, w erze w-lan działa od dawna, testowac sobie za darmochę można było. no plus to zdecydowanie poszalał z cenami, ale tu też nie jest najlepiej. ciekawe czy w idei to wogóle działa jakoś, bo coś testy mieli przykrótkie..
    0
  • Users Avatars Mini
    lewickijacek pisze: 2004-04-15 12:22
    Pomimo kilku wad (np. ceny tej usługi, jej nieddostępności w małych miejscowościa) dobre jest chociaż to, że coś się "rusza"
    0
  • Users Avatars Mini
    kgk pisze: 2004-04-15 12:24
    hot@spot ery jest w tej chwili o ile dobrze wiem przynajmniej czasowo bezpłatny
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-04-15 12:24
    cena dla abonamentu jest przyzwoita. musze pochwalic idee ;) czy jesli ktos mieszka naprzeciwko salonu to znaczy ze zlapie sygnal? tak z ciekawosci. bo to by znaczylo ze ma i-net za 40zl/mies. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-04-15 12:26
    miejmy nadzieje ze teraz plusowy wlan bedzie musial potaniec ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2004-04-15 12:26
    ceny są tylko promocyjne ko bodajże końca czerwca. Ciekawe czy będzie potem obniżka czy podwyżka cen?
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-04-15 12:28
    Hehe czas na reklame : Kto chce karty PCMCIA Wireless w standardzie 11b?? Jedyne 115 netto i 3 lata gwarancji :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2004-04-15 12:29
    do abonamentu cena spoko, ktoś może ma informację jaki to ma zasięg?? Tzn jak daleko od nadajnika można złapać sygnał?
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2004-04-15 12:30
    cena abo spox oby to nie byla usluga testowa :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kgk pisze: 2004-04-15 12:31
    żeby nie być gołosłownym www.era.pl / erahotspot / zas_prom.htm? i znowu judea wyszła na wała
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-04-15 12:31
    musze przyznac ze IDEA w tym segmencie rynku jest LIDEREM. zeby jeszcze zrobili ryczalt na internet poprzez GPRS to bedzie odjazd
    0
  • Users Avatars Mini
    wlan pisze: 2004-04-15 12:31
    ciekawe czy jak się skończy promocja z końcem czerwca to zdrożeje... I ciekawe czy działa tak samo "świetnie" jak inne usługi netowe idei? np. strona idei jest wiecznie powieszona, emaile ze skrzynki ideowej chodzą jak im się podoba, a MMSy na net i z powrotem to jest prawdziwa tragedia... (zresztą między telami chodzą jeszcze żałośniej...
    0
  • Users Avatars Mini
    mac_777 pisze: 2004-04-15 12:32
    Ciekawe kto bedzie przychodzi do wiecznie pelnych salonów zeby korzystać z sieci WLAN. A po za tym drogo!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlan pisze: 2004-04-15 12:33
    a plus jak nie obniży cen za w-lan to zostanie pożarty. w erze za darmochę, idea coś tam ciurka a plus dla krezusów.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlan pisze: 2004-04-15 12:33
    **mac_777: o co racja to racja, w salonach idei to jakiś dziki sajgon jest a nie spokojne sprawdzanie maili...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-04-15 12:36
    A pamietacie jak Plus wyskoczyl z cenami za swoje HotSpoty? Godzina wychodzila chyba po 28zl i to oczywiscie w promocji. Brawo dla idei, tak trzymac! A Plus... jak zwykle szkoda gadac....
    0
  • Users Avatars Mini
    mac_777 pisze: 2004-04-15 12:37
    Ludzie to ze jest 11Mb to nie znaczy ze inetrnet wam bedzie tak chulal. Przeciez dostep do netu moze byc prze neostrade w acces pointem i tego sie obawiam! Choc bardzo mozliwe ze maja tam szytne lacza pytanie tylko na ile ograniczaja transfer do swoich hotspotow. Bo jezeli myslicie ze tam jest 11 Mb/s to jestescie naiwni.
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2004-04-15 12:38
    ***"Podłączenie lokalizacji do sieci Internet realizowane jest poprzez wykorzystanie istniejącej infrastruktury naziemnej sieci Idea lub - w przypadku takich możliwości - skorzystanie z usług Grupy Telekomunikacji Polskiej"*** Czyli gdzie Idea nie może tam TPSA pomoże... ;), ale spoko może dzięki temu będzie więcej lokalizacji... Teraz tylko czekać na ryczałt GPRS dla wszystkich nie tylko w promocji z hp.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-04-15 12:43
    Po pierwsze: spokojnie, Erze skończy sie promocja to dowali takie ceny jak Plus :D Po drugie w liscie hotspotów jest błąd - we Wrocławiu nie ma ulicy Karola Wielkiego, tylko Kazimierza Wielkiego i tam znajduje się centrum Idei :DDD Miejmy nadzieje ze zwiekszy sie ilośc hotspotów i to szybko. I nie wydaje mi sie zeby ceny podnieśli po promocji :) Oni poprostu czekaja na ruch Ery i na to jakie ceny wprowadzi na Wan. Jak wyzsze to będą sie chwalić najtańszym WLANEM na rynku, jak nizsze lub podobne to pozostawia na tym samym poziomie i skupią się na marketingu.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-15 12:43
    tylko żeby nie działało tak samo "bezawaryjnie" jak neostrada, bo to przecież ciężki szlag może człowieka trafić.
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-04-15 12:51
    ***loco, owszem taki tani jeszcze nie jest, ale porównaj to z cenami Plusa... tam, to chłopakom się w ogóle filmy pomyliły:)) I mimo tego, że usługa Plusa będzie zapewnie dużo mniej zawodna niż Idei, to jednak takiej różnicy za to bym nie zapłacił... ***blobi, własnie, opcaj o której mówisz jest naprawdę rewelacyjna. Gdybym miał w domu zasięg, to kupiłbym sobie aż telefon w Idei:)) A myślałem, że nigdy nic nie potrafiłoby mnie do tego zmusić:)) ***kgk, z tego, co ja wiem, to faktycznie w Erze jeszcze jest bezpłatny. Wiecznie to trwać na pewno nie będzie dlatego mam nadzieję, że Era będzie jeszcze bardziej atrakcyjna cenowo w kwestii tej usługi. ***_boniek_ a w jakim sensie jest liderem?:)) Możesz opisać przesłanki na których opierasz to twierdzenie? ***wlan zgadzam się z Twoimi opiniami dotyczącymi elektronicznej strony sieci Idea:))) ***mac_777 a kto niby wierzy, że to będzie 11 Mb/s? :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-04-15 12:52
    ***Blobi: a gdzie my mamy we Wrocławiu ulicę Karola Wielkiego? Jakiś "Młot" tę listę sporządzał :))).
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-04-15 12:53
    jak kogos stac na lapotpa /plama z wifi to ma kase zeby uzywac gprsu,,,,, a jak potrzeuje cos wyslac szybko to od tego mastale lancze ew. hscsd (w plusie),,, usluge docenia ci dla ktorych cena nie gra duzej roli,,,
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-04-15 12:55
    **rhat: z tymi cenami plusa to masz rację. są STRASZNE
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-04-15 12:55
    Natomiast sama usługa ciekawa. Cieszy zwłaszcza tani abonament, sporo opcji i niedrogie ceny usług [co w porównaniu z Plusem naprawdę rzuca na kolana].
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-04-15 13:00
    Co do zasięgu:przy uzyciu kart z naszej oferty, by maksymalnie skorzystać z przepustowosci (w przypadku PCIMCIA) nie mozna być dalej od nadajnika niz 25-30 metrów. Im dalej tym prędkość spada i przy 50 m wynosi około 5,4 Mb/sek. teoretycznie zasięg tych kart jest do 100 m, ale wątpię by dało się to osiagnąć w terenie zabudowanym bez dodatkowych anten.
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-04-15 13:16
    OKOK - już biegne na starowiślną lub piłsudskiego bo chce skorzystać z interku - brawka ze hoho
    0
  • Users Avatars Mini
    Maruda pisze: 2004-04-15 13:28
    Moim zdaniem caly pomysl hotspotow jest lekko mowiac denny (pomijajac nawet kwestie kosztow). :( Kto bedzie jezdzil po miescie specjalnie po to by znalezc hotspota (najpierw trzeba jeszcze dowiedziec gdzie sa - chyba nikt nie ma zamiaru wozic ich listy przy sobie)? W dodatku po to by korzystac z niego w salonie idei czy ibm (czy tam mozna sobie spokojnie usiasc?). Przecez 100x wygodniej jest pojsc do jakies cafe internetowej. A jesli potrzeba cos od razu (np. waznego maila / czy tez gg) to chyba wlasnie po to ma sie gprs w komorce (w dodatku jest on w zasadzie wszedzie) - pewnie wyszloby nawet taniej. A w przyzwoitych hotelach internet powinien byc/jest w cenie pokoju, na lotniskach zas za darmo. Genialnym osobom z marketingu naszych telekomow podaje zas swietny pomys - darmowy internet na lotniskach dla osob, ktore wybiora wasz roaming (zwroci wam sie to stokrotnie - wybiora wasza siec).
    0
  • Users Avatars Mini
    Maruda pisze: 2004-04-15 13:37
    Ciekawe tez ile kosztowala cala infrastruktura i system naliczajacy oplaty (i na jaka ilosc uzytkownikow jest skalkulowana oplacalnosc). Bo o ile sam sprzet (nadajniki itp.) kosztuje raczej niewiele (hmm... choc te cisco - pewnie sie myle, ze niewiele) to caly system informatyczny (logowanie do sieci przez komorke, naliczanie oplat, cala reszta) musial byc koszmarnie kosztowny (jego utrzymanie tez). Zastanawaim sie czy to w ogole moze sie skalkulowac...
    0
  • Users Avatars Mini
    rump pisze: 2004-04-15 13:38
    strasznie brzydkie karty zdrapki, ale ja nie o tym: nie wiem, jak to będzie z tymi spotami w salonach idei, bo tam jest straszna zdyma i nerwówka. spróbujcie coś załatwić w warszawskim salonie idei na placu prostytucji albo w tym na niepodległości... jak wam się uda to dajcie znać, bo ja nigdy jakoś nie przetrzymałem tych 50 osób oczekujących na placu i tych niemrawych pań na niepodległości... :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2004-04-15 13:45
    blobi*** dzięki za info
    0
  • Users Avatars Mini
    kkozo pisze: 2004-04-15 13:47
    *bcs* czy Twoj mejl bcs.soft@interia.pl jest aktualny??
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-04-15 13:53
    no coz jak sobie przypomne kompromitujaco zdzierskie stawki plusa, gdzie pojawialy sie artykluly, ze plus blokuje rozwoj tej technologii narzucajac owe stawki, to uwazam ze oferta idei dla abonentow idei jest calkiem w porzadku, tylko oczywiscie trzeba ta siec odpowiednio rozbudowac:-) mam nadzieje ze era poda ceny rownie przyzwoite!
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-04-15 14:03
    to raczej oplata za pobyt w salonie bo strasznie drogo
    0
  • Users Avatars Mini
    marnet pisze: 2004-04-15 14:06
    z innej beczki... ***Issa*** Wpisalem sie na Twojej stronie. Jesli bedziesz mogl mi pomoc, to bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    sutip pisze: 2004-04-15 14:10
    naprawde drogo
    0
  • Users Avatars Mini
    tomekj9 pisze: 2004-04-15 14:44
    ładnie tylko drogo
    0
  • Users Avatars Mini
    bcs pisze: 2004-04-15 14:56
    Kozo*** działa, sprawdź sobie pocztę ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Waldemar pisze: 2004-04-15 15:00
    WLAN to sie zgodze, ale nie tani. Era byla dlugi czas za darmo nawet, a tu zdrapki i to drogie.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-04-15 15:31
    Zdrapki i wcale nie takie drogie. No i możliwość abonamentu.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-04-15 15:59
    Witam *** marnet - mam nadzieję , że e-maile dotarły :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    plapki pisze: 2004-04-15 16:03
    czy ktos juz cos wie - od dzisiaj mialo byc 1 sekundowe naliczanie w POPie i smsy po 17 groszy ?????
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-04-15 16:08
    Cieszy mnie bardzo wprowadzenie tej oferty. Trzeba bedzie sprawdzic w praktyce jej dzialanie. Obrane w Poznaniu lokalizacje 'bardzo' mi odpowiadaja :) - szczegolnie MTP, Roosvelta i Kochanowskiego. Zycze sobie i wszystkim 'mobilnym' by hostspoty staly sie po prostu czyms powszechnym!
    0
  • Users Avatars Mini
    Lignomat1 pisze: 2004-04-15 16:11
    U mnie w Chorzowie juz jest HotSpot w salonie firmowym Idei...
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-15 16:32
    Aby połączyć się z siecią trzeba posiadać: 1. Laptop 2. Kartę WLAN 3. HotSpot w zasięgu 4. 39PLN na miesiąc.... mam 39 PLN... szkoda, że to nie wystarczy :-(((
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-15 16:37
    Swoją drogą pamietam promocję na GPRS. Kosztowało to 99 PLN za 50 MB. Cena jak na tamte czasy niezła.... tylko kto wtedy miał telefon z GPRS (pierwsza motka tajmport pojawiła się ładnych kilka miesięcy po wejściu tego cennika) i gdzie można było z niego korzystać skoro nawet konsultanci w BOK nie ukrywali, że takich miejsc jest kilka w całym kraju :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-15 16:45
    Idąc dalej tym tropem pozwolę sobie zabawić się w jasnowidza: ceny za WiFi pójdą w górę w miarę wzrostu dostępności i po osiągnięciu szczytu zaczną powoli spadać. Plus będzie miał najdroższy dostęp (ale wszyscy będa go bronić, że drogi ale najlepszy) idea będzie miała najniższe ceny a era najwięcej spotów.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-15 16:47
    Przy okazji przypominam, że na Świdnickiej we Wrocławiu jest Coffe Heaven i tam WiFi jest za frajer :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-04-15 16:55
    Emocje dotyczące czegoś co dotyczy setnej procenta użytkowników internetu.. Czym się emocjonować? Już widzę tlumy z laptopami w przyciasnych salonach operatorów..
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-04-15 17:32
    Jak znamy zycie to ta usluga musi chodzic jak krew z nosa. Zamiast kombinowac z HotSpotami powinni dac ryczalt na gprs i to wszystko. Poza tym za 2 godziny 9zl to troche przesada. I tak dziala to tylko w wielkich aglomeracjach, wiec zamiast komplikowac sobie zycie, bo skorzystanie z uslugi jest dosc klopotliwe prosciej bedzie sie rozejrzec i poszukac jakies kafejki a tam 2-3zl za godzine :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-04-15 17:43
    ***Tkubon: jakby nie było, to cztery razy więcej niż w Plusie za te same pieniądze :))).
    0
  • Users Avatars Mini
    condor pisze: 2004-04-15 18:18
    *** ojciec.dyrektor ... witam po dluzszej przerwie :o). Po pierwsze to prawda co napisales, ale laptopa warto miec i tak. Ja niedawno sobie kupilem i jest to tak genialna rzecz, ze dopoki sie go nie ma nie wie sie jak to jest przydatne. A porzadny laptop (polecam Acery z serii Aspire) z wbudowanym WiFi kosztuje ok 6300 czyli tyle ile bardzo dobry komputer stacjonarny z dobrej klasy monitorem. A w takim laptopie jest np procesor Athlon XP-M 2800+ wiec jest to sprzet nie do pogardzenia. Siedze sobie wlasnie na WLANIe hotspot.idea i musze powiedziec, ze dziala slicznie. Net jest tak szybki, ze spelni wymagania nawet najbardziej wymagajacych uzytkownikow. A jezeli ktos juz ma Laptopa to karta WLAN na PCMCIA kosztuje ok 300 pln. Zatem naprawde warto. Ja w kazdym razie jestem w niebie :o))))) Pozdrawiam goraco i niech zyje WLAN (niekoniecznie w idei ale sama technologia)
    0
  • Users Avatars Mini
    robert pisze: 2004-04-15 18:26
    ja siedze teraz w BUW-ie i mam za darmo!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-04-15 18:43
    ***ojciec.dyrektor z tego co wiem WiFi jest za frajer na terenie całego wrocławkiego rynku. Nie sprawdzałem tego, bo nie wyobrażam sobie wyskakiwania z laptopem w knajpie, czy kawiarni ale gdzieś czytałem taką informację. Tak samo, jak nie wyobrażam sobie pójścia z laptopem do salonu firmowego którejkolwiek sieci po to, aby posurfować...:)) Takie jazdy kojarzą mi się z kolesiami z Szuflady, którzy eksponowali swego czasu pierwsze komórki przy swoich paskach:))) Straszny ze mnie dzikus pewnie, ale ja tak nie potrafię:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-04-15 19:20
    ***Rhat: jest, to prawda. Też uważam, że chodzenie z notebookiem specjalnie po to, aby posurfować mija się z celem. Przy okazji - owszem :). ***Condor: a ja uważam, że najlepsze są IBM, zwłaszcza te nieco starsze. Super matryce i super klawiatura :).
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2004-04-15 19:29
    ale z czym startuje idea ile ona ma tych hot spot'ow, tym mogla tylko dla plusa zaimponowac, bo era ma ich ponad 2 razy wiecej
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2004-04-15 20:19
    poczekajcie do soboty-silne uderzenie ERA nastapi tego dnia w dziedzinie wifi!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-04-15 20:24
    Najpierw było na stronie głownej przy newsie logo Ideii Hot Spot, a teraz jakaś wyścigówa ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    janex pisze: 2004-04-15 20:46
    no to ciekawostka i to dosyc rozbudowana siec hot spotow....hm tylko ciekawe co ta formulka dallary tam symbolizuje......te zawrotna szybkosc netu????
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2004-04-15 21:55
    Szkoda ze tylko taki maly zasieg tej usulugi i w okolicy salonow sklepow ... jakby dostep byl bardzo rozbudowany to bym sie zastanowil nad taka opcja PS macie strone www reklamujcie ja gratis Fazafm.Com
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2004-04-15 22:12
    SZkoda żę nie mam Nokii 9500 byłbym całą dobę w bezprzewodowym internecie! Dobrze że idea dąży do nowych technoligi! super!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Shadow-master pisze: 2004-04-15 23:00
    taaaaaaaa suuuper lipa jak zwylke i w idei
    0
  • Users Avatars Mini
    eMWu^ pisze: 2004-04-15 23:11
    I Jude Centertel z tyłu za Erą :P ciekawe kiedy znów włączą do oferty telefony MNT :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Żeebro pisze: 2004-04-15 23:32
    Dobrze jest, nie narzekajcie ! Im więcej punktów dostępowych tym lepiej, rozwinie się sieć i ceny spadną. A i tak nie jest tak strasznie (abonament). Pozdrawiam !
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-04-15 23:43
    wlan - kto go pożre? "krezusi" jeśli potrzebują to kupują jaguary nie fiaty... więc drobne na wlan to... drobnostka :-) mac_777 - właśnie w tym sęk... Nie pamiętam gdzie o tym czytałem - punkty dostępowe Plusa są podłączone do sieci łączem o przepustowości 2 Mbps. Ciekawe jak to jest na prawdę i jak jest u innych operatorów? rhat - jak to kto wierzy? to nie czytasz, że ludzie w sieciach kablowych maja dostęp z szybkością 100 Mbps? Porónaj to sobie z SDI i ceną jaką za to płacimy!!! ;-))) Ale na poważnie - jeśliby miał być abonament na poziomie tych 39 zł i miałoby to działać... czemu nie? Chociaż w moim mieści z kilkoma znajomymi mamy już kilka punktów dostępowych - na SDI czy neostradzie i powiem, że nawet nieźle się to sprawuje - oczywiście dla "wiedzących" tylko i "na sztywno" przypisanymi adresami urządzeń :-) Niestety ja na stałe nawet palma z wlan-em jeszcze nie mam :-( W końcu muszę coś kupić - już sobie od gwiazdki obiecuję :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jaca_pl pisze: 2004-04-16 02:00
    chcialem cos napisac, ale o tej porze to zostaje tylko: DOBRANOC WSZYSTKIM
    0
  • Users Avatars Mini
    Ania pisze: 2004-04-16 02:56
    Rhat, odpisalam na Twoje pytania w watku o raporcie o porownaniu wynikow operatorow
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 09:14
    ***condor - witam! Szczerze mówiąc zaczynam dojrzewać do decyzji o zakupie laptopa ale do realizacji jeszcze baaardzo daleko. Może jaiś jeżdżony Kompak?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 09:17
    ***rhat - to prawda - przejzd z Psiego Pola z laptopem w plecaku do rynku po to żeby za darmo posmerfowować to nieco bez sensu :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-04-16 09:43
    Ojciec: Eee tam tylko 40 minut jazdy a ty narzekasz?? :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-04-16 10:11
    Miło się zrobiło, więc pozdrawiam Wrocławian :).
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 10:33
    Eureka! Idea powinna dogadać się z kimś kto ma dużo lokali, dużą bazę klientów, lokale o dużej powierzchni...
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 10:34
    Polecam sieć która ma ponad 500 sklepów. Pół Polski w nich kupuje....
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 10:35
    Biedronka? Nie wierzę Danusiu!
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 12:20
    ***bodzio - sorki stary ale ameryki nie odkryłeś ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 12:24
    Poza tym dodać muszę, że od godziny 7,00 jestem zalogowany na moim koncie mBox i nie ma probemów!(?)
    0
  • Users Avatars Mini
    bogdan1979 pisze: 2004-04-16 12:44
    No już naprawili, widocznie była to jakaś chwilowa awaria serwera. Nie wiem dlaczego, ale ilekroc coś na www ideii nawala to od razu mi się humor poprawia :))
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-04-16 13:23
    tylko mieszkac w zasiegu ktoregos z nadajnikow i neostrada niepotrzeba :)
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-04-16 13:38
    COS SIE ZACZYNA DZIAC W KWESTII OFERT DLA MOBILNYCH. OD JUTRA PROMOCJA W ERZE NA GPRS.MOZE NIE REWELACJA, ALE ZAWSZE JEDNA OFERTA WIECEJ. ALE NIESTETY BEZ RYCZAŁTU, A MOIM ZANIEM KAZDEGO OPERATORA STAC NA TO ZEBY SPRZEDAC RYCZALT ZA MAXIMUM 100 ZETA. W KONCU I TAK NIKT NIE BEDZIE SCIAGAC FIMOW PRZEZ GPRS PO TO NIE MA SENSU. 99% LUDZI KORZYSTAJACCH Z GPRS MA DRUGIE ZRODLO DOSTEPU DO SIECI
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-04-16 14:32
    ***_boniek_ - nie pisz za często CAPS'em bo tu grasuje jakiś psychol który bardzo tego nie lubi i włamuje się do skrzynek pocztowych "niepokornych". Pozdrówka :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekawy pisze: 2004-04-16 14:39
    ciekawe kto to był ten Karol Wielki we Wrocławiu ... a może miało być Carol ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    profit pisze: 2004-04-16 17:23
    Kazimierz stał się Karolem w ramach przygotowań do wstąpienia do UE
    0
  • Users Avatars Mini
    Timmy pisze: 2004-04-16 18:55
    Tak liczę te hotspoty i wyszlo mi 7 paza salonami IBM i IEDI. Troszke mało...
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy23 pisze: 2004-04-16 21:46
    Na razie nie dużo, ale to dopiero początki. Użytkowników pewnie też nie jest zbyt wiele, ale ważne jest że nie stoją w miejscu
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2004-04-17 16:07
    ceny są moim zdaniem ok, Era na pewno będzie miała wyższe od Idei i to nawet w promocji, więc albo Plus i Era szybko obniża stawki, albo Idea, bedzie miała największy ruch w tym temacie. Przyznam że cenami mi zaimponowali w porownaiu z konkurencja, i choc za nimi nie przepadam to należą sie im brawa. W salonach Ery prędkośc wynosi 8 mbps, ciekawe jak jest u nich...
    0
  • Users Avatars Mini
    Czerstwy pisze: 2004-04-17 16:09
    Rewelacja, cena abonamentu po prostu zajebista! Dobrze ze pomysleli tez o uzytkownikach innych sieci i zagranicznych gościach. Naprawde DUŻY PLUS dla Idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    Shadow-master pisze: 2004-04-17 22:41
    I tak ERA zawsze była jest i będzie lepsza od Ideii
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy23 pisze: 2004-04-18 15:18
    Shadow-master: skąd ta teza?
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-04-19 18:07
    Inwestowanie w HotSpot Idea, to rozumiem a nie w jakieś durne serwisy smsowe. A co do usługi to ustalenie ceny abonamentu na kwote 39 zł, uważam za bardzo racjonalne posunięcie ze strony Idei.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: