Taniej z TP do sieci Idea

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 49

Potwierdzeniem skuteczności działań mediacyjnych Prezesa URTiP Witolda Grabosia jest podpisanie w dniu 20 września br. aneksów do umowy o warunkach współpracy i wzajemnych rozliczeń pomiędzy Telekomunikacją Polską a Polską Telefonią Komórkową Centertel

Pomimo licznych kontrowersji i wątpliwości pojawiających się w mediach, porozumienie zawarte z TP przez jednego z operatorów komórkowych jest bardzo dobrym sygnałem dla rynku oraz konsumentów.

W wyniku prowadzonych przez Prezesa URTiP mediacji pomiędzy Telekomunikacją Polską a operatorami sieci komórkowych (PTC Era, PTK Centertel, Polkomtel) doszło do pierwszego porozumienia i podjęcia decyzji przez PTK Centertel o obniżeniu stawek interkonektowych. Stawka interkonektowa jest to stawka płacona w rozliczeniach międzyoperatorskich przez TP na rzecz operatora komórkowego za każde zrealizowane połączenie z sieci stacjonarnej do sieci komórkowej (tzw. połączenia F2M - Fixed-to-Mobile). Stawki interkonektowe stanowią istotny składnik kosztów cen połączeń F2M. Skutkiem zmniejszenia stawek interkonektowych powinno być zatem obniżenie cen detalicznych na te połączenia.

Prezes Witold Graboś spotkał się z operatorami komórkowymi w sprawie obniżenia stawek interkonektowych w siedzibie Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty w dniu w dniu 31 sierpnia 2004 r. W dniu 2 września br. trzej operatorzy sieci komórkowych potwierdzili w pismach do Prezesa URTiP gotowość zastosowania w rozliczeniach międzyoperatorskich (interkonekt) nowych stawek w następującej wysokości: 

  • 0,650 PLN/ minutę połączenia w okresie taryfikacyjnym T1 (dni powszednie w godzinach szczytu); 

  • 0,480 PLN/ minutę połączenia w T2 (dni powszednie poza godzinami szczytu); 

  • 0,400 PLN/ minutę połączenia w T3 (soboty, niedziele i święta).

Przedstawione wysokości stawek zostały uwzględnione w aneksach do umowy o współpracy międzyoperatorskiej pomiędzy PTK Centertel a TP i będą obowiązywały od dnia 1 października 2004 r.

Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty Witold Graboś podjął działania na rzecz obniżenia cen rozmów z telefonów stacjonarnych do komórkowych, w trosce o interesy ekonomiczne konsumentów oraz rozwój polskiego rynku telekomunikacyjnego. Dotychczasowe ceny tych połączeń były uznawane zarówno przez konsumentów jak i regulatora rynku za zbyt wysokie.

Opinie:

Opinie archiwalne (49):

Komentuj

Komentarze / 49

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    leoxx pisze: 2004-09-23 18:30
    a kiedy reszta?
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2004-09-23 18:36
    no to zaczynamy psioczyc jaka ta TPsa to wstrętny monopol i jej corka Idea..,sa juz tak bezczelni ze nawet ceny obnizaja, w glowie sie nie miesci :)
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-09-23 18:39
    Nieco mnie to zdanie rozśmieszyło: "Pomimo licznych kontrowersji i wątpliwości pojawiających się w mediach, porozumienie zawarte z TP przez jednego z operatorów komórkowych jest bardzo dobrym sygnałem dla rynku oraz konsumentów." - przecież Idea i TPSA to jedna firma więc jasne było, że się dogadają!
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-09-23 18:40
    No i zawsze jestem szczerze ubawiony peanami na cześć Wielce Szanownego Prezesa Grabosia, jaki to on dobry i jaki mundry i cały czas nam robi coraz lepiej:)))) Jakby to rzeczywiście była w 100% jego zasługa:)
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-09-23 18:46
    Ale co oczywiście cieszy pomimo pompatyczności tego komunikatu, to to, że będzie taniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktosiek pisze: 2004-09-23 18:52
    co by nie było, będzie taniej
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-09-23 19:08
    - Grzegorz_Z - jeśli pozwolisz, nie zgodzę się z Tobą. Uważam, że podpisanie umowy między TPSA a Centertelem było z góry przesądzone, wszak to gałęzie tego samego biznesu. Więc mediacja Pana Grabosia pomiędzy firmą Matką a firmą Córką była w zasadzie niepotrzebnam jak sądzę. I nie sądzę, żeby miało to wpłynąć na decyzje pozostałych.
    0
  • Users Avatars Mini
    pilnik pisze: 2004-09-23 19:08
    ale lejowodztwo. Jakie to ciekawe, że te trzy podmioty sie w koncu porozumialy, ale dla mnie to wyglada p prostu na zmowę. tepsa i centertel - jeden matecznik, a Graboś ma swoich koleżków wszędzie i dogadali tak oczywiscie zeby nic sie nie stało dla tepsy- jasno widac jak na dłoni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-09-23 19:15
    Szczerze mówiąc uważam, że rozmowy pomiędzy TPSA i Centertelem w ogóle powinny być inaczej liczone, przecież zyski obu firm sa w końcu sumowane i liczone razem, prawda? Więc to, co Polkomtel oraz PTC wynegocjują z TPSA nijak się nie ma do wzajemnych korzyści TPSA i Centertela. Tak sądzę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Arek pisze: 2004-09-23 19:21
    Moim zdaniem to zmowa. przydalaby sie kolejna komisja sledcza. Prezez Grabos wyraznie faworyzuje TPSE i Idee, a z tymi obnizkami to bym sie tak po pierwsze nie spieszyl, bo nie wadomo jak to bedzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    armek pisze: 2004-09-23 19:26
    *arek, a co ma nie faworyzować jak oni wszyscy z jednej kliki się wywodzą, wszyscy po staremu chcą dbać o interesy Państwa.
    0
  • Users Avatars Mini
    trabant pisze: 2004-09-23 19:29
    ZMOWA! Jak jutro w spożywczym zobaczę tańszy chleb i w drugim też będzie tańszy to nie kupię! Zgłoszę na policję. To na pewno oznaka jakiegoś spisku bezczelnych kapitalistycznych krwiopijców.
    0
  • Users Avatars Mini
    prym pisze: 2004-09-23 19:29
    ***Arek: może i masz rację. Ja mam takie wrażenie już nie pierwszy raz jakby cały URTiP siedział w kieszeni TPSA, co jakies nadużycie TPSA popełnia to cisza, a na rękę im ciągle idą. Może wysnuwam spiskową teorię dziejów, ale wiadomo, że duży może dużo, a takiego drugiego dużego jak TPSA w Polsce w telefonach nie ma....
    0
  • Users Avatars Mini
    prym pisze: 2004-09-23 19:31
    A jeszcze mam takie pytanie: czemu skoro umowa została podpisana dwa dni temu, to dopiero dziś się o tym dowiadujemy i to nie od TPSA-Ideowego rzecznika tylko od URTiPu? Dziwne...
    0
  • Users Avatars Mini
    prym pisze: 2004-09-23 19:33
    ****oj Trabant, żeby z usługami telefonicznymi było tak dobrze jak z chlebem i żeby tak łatwo się jak z chlebem umowy podpisywało, to by było fajnie wtedy. A żeby jeszcze minutki były tak tanie jak kajzerki to wtedy już byłoby najlepiej...
    0
  • Users Avatars Mini
    Redi pisze: 2004-09-23 19:43
    Kurcze dziwny ten post. Pisany tak jakby TPSA i Idea były takie dobre dla konsumenta i się dogadały ze sobą a inne sieci stawiają warunki, tylko ze Idea podlega pod TPSA, wiec aneks był tylko zwykłym papierkiem a nie warunkami wspołpracy....
    0
  • Users Avatars Mini
    trabant pisze: 2004-09-23 19:45
    A Ty myślisz ***prym, że takim gadaniem odkryjesz wielką aferę, co? Że masz jakiś wpływ na to? To tylko mącenie patykiem wody w kałuży....
    0
  • Users Avatars Mini
    Markuj pisze: 2004-09-23 19:50
    Pamietam Grabosia ze stanu wojennego i jego artykuly w komunistycznym szmatlawcu "Tygodnik Chelmski". Jak znajde jakis egzemplarz, to przytocze. Moze przeczyta :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kozioł pisze: 2004-09-23 20:00
    Pisanie, że to taka negocjacja wielka była i że sie pozytywnie zakończyła i to przy dużym udziale mediacyjnym Grabosia to czysta ściema. Można się domyślić jak to wyglądało.
    0
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2004-09-23 20:09
    TPSA i IDEA nie jest jesna firma, nie macie pojecia o co chodzi a takie walicie lagi!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rulez pisze: 2004-09-23 20:09
    *jasna - jedną
    0
  • Users Avatars Mini
    krzysiek pisze: 2004-09-23 20:15
    *rulez: niby nie jest a jednak jest, przecież to Franca Telekom jedna. A teraz takie siupy piękne robią, że niby oni są cacy a reszta be, a wszystko od dawna mieli przemyślane.
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-09-23 20:21
    ***Grzegorz_Z: chyba właśnie dałeś się złapać w sidła retoryki tego komunikatu:) Założę się, że jest on tak skonstruowany, żeby właśnie w ten sposób pomysleć:) Ot, siła słów. Lecę do żonki!
    0
  • Users Avatars Mini
    daro_pop pisze: 2004-09-23 20:35
    dobre :)idea rulez.choc wydaje mi sie ze to grupa tp i dlatego tak szybko
    0
  • Users Avatars Mini
    omega pisze: 2004-09-23 21:03
    Polska to dziwny kraj robią im taniej i wszyscy mają o to pretensje.
    0
  • Users Avatars Mini
    celeron pisze: 2004-09-23 21:16
    No taniej to super! Ale patrząc z punktu widzenia takiego Plusa na przykład, to to, że między TP a Ideą jest umowa jest proste - przecież tak naprawdę na połączeniach między TP a Ideą oni zarabiają dwukrotnie, tymczasem taki Plus będzie musiał zrezygnować z części wpływów po obniżce. Moim zdaniem to jest polityka TP. Ale obniżki być muszą, szkoda tylko, że w takim zamieszaniu, zamiast w normalnej biznesowej atmosferze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gregory pisze: 2004-09-23 21:26
    Zupełnie nie rozumiem niektórych komentarzy, skoro obniżane są ceny interkonektu ( co powinno przełożyć się na obniżkę cen) to chyba dobrze, bez względu czy to porozumienie tp z Ideą, Plusem czy Erą
    0
  • Users Avatars Mini
    adam pisze: 2004-09-23 21:28
    tpsa i idea to jedna i ta sama firma, jezeli robia sobie dobrze to zostaje to w rodzinie i niczego nie zmienia
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-09-23 21:40
    Tomek - nie - to dwa niezależne podmioty prawa handlowego... Nie są liczone razem. Razem ako grupa kapitałowa mogą być liczone... Ale to tylko dla potrzeb statystycznych dla podatków to oddzielne podmioty.
    0
  • Users Avatars Mini
    luk pisze: 2004-09-23 22:13
    "Potwierdzeniem skuteczności działań mediacyjnych Prezesa URTiP Witolda Grabosia jest podpisanie w dniu 20 września br. aneksów do umowy o warunkach współpracy..." traktują mnie jak debila
    0
  • Users Avatars Mini
    luk pisze: 2004-09-23 22:20
    zobaczymy czy prezesowi tak łatwo pójdą mediacje z Plusem i PTC
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-09-23 22:21
    Wspaniale ;-) Pewnie się Idea wystraszyła , że TP poskarży się do samych siebie na Ideę ;-) A przy okazji Era jest pionierem w kablowaniu do akcjonariuszy ;-) Bu ha ha ha
    0
  • Users Avatars Mini
    MobileFan pisze: 2004-09-23 23:21
    dobrze ze na razie z idea
    0
  • Users Avatars Mini
    willow pisze: 2004-09-24 00:02
    Czekamy , Listopad rewolucja w komórkach ............
    0
  • Users Avatars Mini
    fodzus pisze: 2004-09-24 00:11
    Chwilami gubię się czytając wasze wypowiedzi. Bardziej nie lubicie dużo płacić czy bardziej nie lubicie TPSA ? Operatorami są firmy, których podstawowym zadaniem jest zarabiac jak najwięcej. Dlatego są takie przewałki z Interkonektem. Pozdrawiam zdrowo liczących pieniądze. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-09-24 01:33
    Fajnie jest podpisywać umowę ze samym sobą, bo i tak kasa idzie do własnej kieszeni. A reszta? Nie dziwię się obiekcjom Ery i Plusa, które są przecież odzzielnymi firmami.
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-09-24 01:39
    ***wlo: ale jak nawet sa liczone oddzielnie to ostatecznie jakoś to do jednego wora trafia, czy nie? Ja się na tym nie znam:( No w każdym razie wydaje mi się, że jakakolwiek mediacja URTiPu nie była w tym wypadku konieczna i na pewno to nie prezes UrTIPu jest ojcem tego sukcesu tylko wyliczenia prawników TPSA i Idei, przecież to jedna grupa kapitałowa, to jak by mieli się nie dogadać. Prezes URTipU cierpi na jakąś megalomanię! ;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-09-24 01:44
    ***fodzus: wydaje mi się, że to jest tak: każdy z nas chce jak najmniej płacić. Każda obniżka bardzo cieszy. (np. mnie ta obniżka oczywiście że cieszy!) Ale zdajemy sobie sprawę, że TPSA to firma najdalej stojąca od charytatywnej i zdajemy sobie sprawę z tego, że monopol TPSA jest tak ogromny że w zasadzie nie opłąca się już gadać przez stacjonarny, bo za drogo i na taniej się nie szykuje. Zdajemy sobie też sprawę, że jakiekolwiek obniżki pomiędzy TPSA i Ideą są tak naprawdę propaganadowym gadaniem, bo i tak TPSA wyjdzie na swoje. A najgorsze jest to, że TPSA nie chce obniżyć swoich marży i nie będzie tyle taniej ile by mogło być, gdyby Idea stanęła z Plusem i Erą w szeregu o walkę o niższe ceny ze stacjonarek (co oczywiście jest niemożliwe, bo TPSA i Idea.... bla bla i tu koło się zamyka:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Damian pisze: 2004-09-24 10:07
    I bardzo dobrze, niech ludzie kupuja tylko idee, bo kazdy w domu ten telefon ma i zawsze zadzwini do corki na ze stacjonarnego. czyli jak masz domowy i chcesz placic mniej to tylko tpsa i idea, rewelacja.
    0
  • Users Avatars Mini
    mick pisze: 2004-09-24 10:13
    oj ideo jak na ciebie tu najeżdzaja, pomysl kochanie o tym slubie z pomaranczem(Orange) a twoj mąz bedzie mial super tesciowa (tpsa)
    0
  • Users Avatars Mini
    mick pisze: 2004-09-24 10:17
    a tak apropos czy to prawda ze 1.11 zostaje wprowadzona nowa taryfa Idea dla ciebie jako nastapca Optimy? bo cos słyszałem, takze wszystkie ostatnie sekudowe promocje koncza sie 31.10
    0
  • Users Avatars Mini
    adam pisze: 2004-09-24 10:27
    Damian*** i niech monopol kwitnie !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Pietrov pisze: 2004-09-24 10:38
    Najbardziej rozbawił mnie fragment "Prezes ... Witold Graboś podjął działania na rzecz obniżenia cen rozmów z telefonów stacjonarnych do komórkowych, w trosce o interesy ekonomiczne konsumentów ... Dotychczasowe ceny tych połączeń były uznawane zarówno przez konsumentów jak i regulatora rynku za zbyt wysokie" A kiedy TPSA obniży koszt rozmów do jako takiego poziomu europejskiego (koszt polaczen przeliczany do sredniej krajowej). I jeszcze te chore abonamenty @#$$#@%^& ZŁODZIEJE i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    tom pisze: 2004-09-24 12:07
    nie ma rzeczy bez sensu, a tpsa doskonale potrafi to wykorzystac, jak sie ma wplyw na druga firme to mozna wywierac presje na wszystkich do o kola, co teraz uskutecznia tpsa
    0
  • Users Avatars Mini
    przewoz pisze: 2004-09-24 12:18
    Po długich i ciężkich negocjacjach podpisać umowę z samym sobą... No no, ciekawe czym TP jeszcze nas zaskoczy...
    0
  • Users Avatars Mini
    afropolak pisze: 2004-09-24 13:51
    i dzis kolwejny sukces tepsy dogadala sie z szeptelem , ale z niej negocjator ja pierdziele
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-09-24 14:23
    ***afropolak: A z tym też się Graboś pochwalił? bo może on jest jakimś etatowym negocjatorem TPSA i pensję za to od TPSY pobiera? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-09-26 15:13
    dla mnie lepiej
    0
  • Users Avatars Mini
    es pisze: 2004-09-28 11:50
    Heh czytam te komentarze z zazenowaniem. Sluchajcie, jestescie najwiekszymi glupcami jesli uwazacie, ze to zle ze obnizono ceny. Mi tepsa nigdy nic nie zrobila, a jak przemawia przez was anarchia czy jakas chora zazdrosc to moze czas najwyzszy zapuscic irokeza i zakupic glany.. Bez sensu wogle, narzekacie na idee, a sami meczycie sie w umowach Plusa albo Ery sprzed pol roku i przez kolejne poltora bedziecie placic 1,50 za minute bez naliczania. Brawo Idea!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: