Tańsze połączenia z sieci TP na komórki - oficjalny komunikat

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 47

Obniżka cen połączeń z sieci Telekomunikacji Polskiej do sieci komórkowych (F2M), opiniowana obecnie przez Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty, obejmie wszystkich polskich operatorów komórkowych. Po Idei i Plusie, także sieć Era zaakceptowała ofertę TP i podpisała aneks do umowy interkonektowej. 

W końcu sierpnia 2004r., w wyniku rozmów prowadzonych w URTiP przez Telekomunikację Polską, Polską Telefonię Cyfrową, Polkomtel i PTK Centertel wszystkie strony doszły do porozumienia w sprawie obniżenia stawek interkonektowych F2M. TP zadeklarowała znaczące obniżenie cen detalicznych. 

30 września TP zgłosiła do URTiP ofertę obniżenia cen połączeń F2M o ponad 20 proc. Obejmowała ona jednak tylko połączenia do sieci Idea oraz Plus, ponieważ operatorzy ci potwierdzili obniżenie stawek wzajemnych rozliczeń. 

Operator sieci Era stawiał dodatkowe warunki, niemożliwe do spełnienia przez TP. Domagał się uzależnienia marży TP od wysokości stawek interkonektowych, próbując tym samym ingerować w politykę cenową Telekomunikacji Polskiej. Takich warunków nie zawiera żadna umowa interkonektowa Ery z innymi operatorami. TP zwróciła się w tej sprawie do UOKiK. Ostatecznie PTC podpisała aneks do umowy z Telekomunikacją Polska na takich samych warunkach, jakie wcześniej zaakceptowali pozostali operatorzy komórkowi.

Jeśli URTiP zaakceptuje propozycje TP, wejdzie ona w życie 1 listopada 2004 r.

Nowe stawki są następujące: ceny netto za minutę połączenia:

Plan Taryfowy Przed obniżką  Po obniżce Skala obniżki
plan tp standardowy 1,15 zł (T1)  0,90 zł (T1)  21,7 %
plan sekundowy tp dom  0,80 zł (T2)
0,70 zł (T3)
0,70 zł (T2) 
0,70 zł (T3)
12,5 % 
0 %
plan tp socjalny  2,30 zł (T1)
1,60 zł (T2)
1,40 zł (T3)
2,07 zł (T1)
1,40 zł (T2)
1,40 zł (T3)
10 % 
12,5 % 
0 %
plan tp tanie wieczory i weekendy 1,10 zł (T1) 
0,70 zł (T2) 
0,60 zł (T3)
0,90 zł (T1) 
0,60 zł (T2) 
0,60 zł (T3)
18,2 % 
14,3 % 
0 %
plan tp darmowe wieczory i weekendy 1,05 zł (T1)  0,90 zł (T1)  14,3 %
plan tp darmowe weekendy 0,55 zł (T2)
0,55 zł (T3)
0,55 zł (T2)
0,55 zł (T3)
0 %
0 %

T1 (dni powszednie w godzinach szczytu 8.00-18.00); T2 (dni powszednie 18.00-22.00 oraz w soboty, niedziele i święta 8.00-22.00); T3 (dni powszednie 22.00-8.00 oraz soboty, niedziele i święta 22.00-8.00).

Dodatkowo TP zaproponowała URTiP, aby Klienci mogli za pierwsze 30 rozmów F2M płacić o 20 proc. taniej. Obniżka ta liczona jest już od nowych cen. Oznacza to, że za pierwsze 30 rozmów np. w dni powszednie, w godzinach szczytu użytkownik planu standardowego zapłaci jedynie 0,72 zł + VAT za minutę. Koszt usługi wynosi 1 zł + VAT.

Zaproponowanie niższych cen było możliwe dzięki obniżeniu stawek interkonektowych, ale przede wszystkim dzięki znacznemu zmniejszeniu marży TP. W tym drugim przypadku - nasze działania wpłynęły na odczuwalną przez Klientów skalę obniżki. Obniżenie stawek interkonektowych w godzinach szczytu (8.00-18.00) dokonane przez operatorów komórkowych wyniosło 11,5 proc. Telekomunikacja Polska zmniejszy swoje stawki o 21,7 proc. oraz marżę o 39,7 proc.

Opinie:

Opinie archiwalne (47):

Komentuj

Komentarze / 47

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    rmichal pisze: 2004-10-26 18:59
    Ceny nie zwalają z nóg ale to kolejny krok do przodu. Pozdrawaim
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-10-26 19:00
    Lesław :zgadzam sie
    0
  • Users Avatars Mini
    jargrab pisze: 2004-10-26 19:01
    *Lesław- wyjątkowo trafne stwierdzenie;)
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-10-26 19:03
    drogo w socjalnym
    0
  • Users Avatars Mini
    Legol pisze: 2004-10-26 19:04
    Chyba na golu rozpedzili sie z liniami w tabelce- plan sekundowy i standardowy powiniem byc w tym samym wierszu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2004-10-26 19:39
    I tak w wiekszosci przypadkow drozej niz we wszystkich prepaidach a i jeszcz 43PLN za abo. Specjalnie klientow tym nie odzyskaja, straca za to sporo dochodow z osob ktorym wisi za ile jest minuta na komorke bo nie znaja alternatyw. Ale w sumie krok w dobrym kierunku
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2004-10-26 19:44
    Dobre i to.
    0
  • Users Avatars Mini
    PIR pisze: 2004-10-26 20:29
    TP = monopol ale skoro ma być rewoluja to dlaczego ERA nie chciała zejść TP z ceny. Gdyby nasza trójca (era, +, idea) zeszła do 0,30zł za przełączenie rozmowy z kabelka na GSM to wtedy wszyscy oper. stacjonarni by pokazali super ceny w granicach 0,50zł!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-10-26 20:53
    Żadna to łaska tak prawdę powiedziwaszy. Te ceny nie są i jeszcze długo nie będą normalne. Nasze GSM- y to zwykli zdziercy...skoro przez wirtualnego operatora połączenia z zagranicznymi komórkami są w tych samych cenach co z polskimi a nawet tańsze od nich no to ...gdzie tkwi problem? W naszych gsm-ach , które nader cenią wpuszczenie połączenia przychodzącego do własnej sieci ... a Era jeszcze ma wielkie obiekcje wobec marż TP ... a sama nie lepsza.
    0
  • Users Avatars Mini
    youzyczka pisze: 2004-10-26 21:09
    ostatnio TPSA nasłała na mnie swojego wysłannika, żebym zrezygnowała z tele2. obniżal mi cenę na międzymiastowe, mimo że z nich nie korzystam...takie konkurencyjne oferty... ale w związku z obniżonymi opłatami na komórki chyba z nich skorzystam... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-10-26 21:20
    eeeeeee, i tak lepiej jest dzwonić z komórki na komórkę, TPSA nadal zdziera niemiłosiernie:((((
    0
  • Users Avatars Mini
    nieważne pisze: 2004-10-27 14:41
    1. Co kogo obchodzą CENY NETTO?! Czy portal gsmonline jeszcze nie zauważył, że taki krętacki sposób podawania cen już nawet Era porzuciła dawno temu? 2. Nadal jest kosmicznie drogo. Połączenie na komórkę powinno w naszych polskich realiach kosztować 20 gr/min z naliczaniem sekundowym i wtedy to by miało sens.
    0
  • Users Avatars Mini
    Weinc pisze: 2004-10-26 21:24
    *neoplus: Kukiz? A nie Kury przypadkiem?
    0
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-26 21:30
    Oj słabiutka ta obniżka cen. Żarty sobie stroją! :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-10-26 21:35
    Do mnie dzisiaj z "telekomunikacji" człowiek dzwonił, żeby się umówić co do "wpisu" do nowego wydania książki telefonicznej... wydania 2005/2006 :-) Co ciekawe chyba ze 3 miesiące temu wydali w ditelu dopiero 2004/2005 :-) Zaczyna się pogoń cwanych przedstawicieli ditela za klientami. Jeszce na cd-romie nie dostałem książki a oni już mi ofrują "wpis" - ile on kosztuje nie musze mówić. Kto zamawiał, wie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-10-26 21:36
    Aha! 50% zniżki mi oferował!
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-10-26 22:13
    0,90 zl netto za min w szczycie to smiech na sali, dalej prepaidy do dzwonienia na komorki sa najtansze. Miejmy nadzieje, ze po obnizkach w tp inni alternatywni operatorzy jak np. netia, tele2, nom tez dokonaja korekty w swoich cennikach
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-10-26 22:19
    tkubon - teraz, na pewno :-) Przecież to nie ta nędzna "konkurencja" kształtuje ceny a tepsa właśnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    adam pisze: 2004-10-26 22:22
    oj jakie to gornolotne teksty, omal sie nie poplakalem, nawet chcialem juz im wysylac jakies pieniadze, tak bardzo zbiednieje wredna tpsa
    0
  • Users Avatars Mini
    adam pisze: 2004-10-26 22:24
    zreszta majac takie strefy wplywow w rzadzie tpsa moze zrobic wszystko i miec wszystkich w d...
    0
  • Users Avatars Mini
    miczu pisze: 2004-10-26 22:24
    no powoli do doskonałosci ale w tym tepie to potrwa wieki!!!! tpsa mydli oczy nam takimi pierdołami bo tak naprawde to nic nie robi dla nas!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    glodek pisze: 2004-10-26 22:34
    ***Legol Poszli na łatwizne i skopiowali bezposrednie ze strony serwisu tp,informacje prasowe ,cały GOL:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Wankowicz pisze: 2004-10-26 22:40
    Era i tak jest zwyciezca. Przynajmniej cos probowala zrobic, wlaczyc przeciwstawic sie.Reszta poszla jak po sznurku. Trzeba walczyc z monopolem!
    0
  • Users Avatars Mini
    Wankowicz pisze: 2004-10-26 22:42
    oza tym gdzies czytalem, ze szykuje sie niela afera, cos w stylu IdeaGate ;) tepsa musi zbierac kase zeby wykupic Idee, bo bedzie kiepsko.
    0
  • Users Avatars Mini
    grzybek pisze: 2004-10-26 22:54
    zawsze coś, może kiedyś ceny będą normalne
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-10-26 22:57
    Kazda obnizka cieszy... powtarzam to za kazdym razem, gdy pojawia sie news informujacy o zmianie cen w dol :).
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-10-26 23:00
    ***Weinc: o właśnie! Tymon nie Kukiz, pomyliło mi się:) Ale przekaz właściwy;)
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-10-26 23:01
    ****Wankowicz: napisz coś więcej o tym? jaka afera? czemu wykupić? bo to ciekawe, co mówisz!
    0
  • Users Avatars Mini
    Wankowicz pisze: 2004-10-26 23:28
    *** neoplus, nie moge wiecej napisac ;) w kazdym razie sledzcie informacje wokol zmiany struktury wlasnosciowej Idei. Info pewne i pochodzi od dziennikarza, ktory zbiera info na ten temat, a ktoremu obiecalem dyskrecje... IdeaGate juz wkrotce ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    neoplus pisze: 2004-10-26 23:34
    ***Wankowicz: a jak TPSA nie zbierze kasy to co? straci Ideę? A w ogóle to znaczy, że TPSA nie chciała obniżek i stąd ta afera z Erą, bo właśnie na wykup Idei zbierają?
    0
  • Users Avatars Mini
    prym pisze: 2004-10-27 00:17
    Aha - a z poniżej umieszczonej wiadomości Ery wyraźnie wynika, że jednak Erze udało się wywalczyć to o co szło - czyli obniżenie marży TPSA. TPSA teraz to będzie ukrywać, ale w sumie to jednak pewien sukces Ery i przsykład na przyszłość, że jednak TPSę też można do muru przyprzeć:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wos pisze: 2004-10-27 00:22
    Mam telefon TP SA /plan standardowy/. Mam również komórkę ERY /Tak Tak/. Niby dlaczego miałbym dzwonić ze stacjonarnego na komórkę za 90 GR, jak mogą zadzwonić z komórki na komórkę za 77 GR? O co tu chodzi?...po co to całe zamieszanie z obniżkami?
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2004-10-27 00:27
    No i dobrze, ze obnizaja, tak ma byc !
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2004-10-27 00:30
    ***wlo: Jakbym godził się na te wszystkie namowy "wpisowe", to musiałbym tylko na nie pracować - a to PF, a to PKT, itp itd, a może wytłuszczenie, a może wpis w innej branży....
    0
  • Users Avatars Mini
    luki pisze: 2004-10-27 01:30
    ***wos 90gr netto czyli 1.1zl za minute no i napewno nie ma sekundowego
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-10-27 02:23
    to nadal drogo
    0
  • Users Avatars Mini
    kgk pisze: 2004-10-27 09:27
    Szkoda komentarza, jak jest każdy widzi. Osobiście nie widzę powodu by podnieść słuchawkę stacjonarnego, żeby zadzwonić na komórkę i pewnie długo nie zobaczę, tym bardziej, że w mojej taryfie to 2,07. Oferta kierowana do tych co nie mają mobila i awaryjnych przypadków.
    0
  • Users Avatars Mini
    krzyzak.fm pisze: 2004-10-27 10:51
    Zawsze to coś ale mogło by być więcej.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-10-27 11:12
    jesli abonenci będą sie wstrzymywac tak jak do tej pory z dzwonieniem F2M to w niedługim czasie moze bedxzie kolejna obnizka. Jak co niektórzy zauwazaja taniej jest zadzwonic z pre paida niz z tpsa. I tak trzymac!
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-10-27 11:32
    NO to jednak Era wywalczyła swoje? Ale ja i tak w zasadzie już wszędzie dzwonię z komórki, stacjonarny mam tylko dlatego, że mam neozdradę w domu, tak to on mi po nic.
    0
  • Users Avatars Mini
    tom pisze: 2004-10-27 11:37
    jak sobie czytam to wszystko to znaczy ze tpsa chce naszym kosztem sobie zarobic, zreszta nie pierwszy i nie ostatni raz
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-10-27 11:49
    "W tym drugim przypadku - nasze działania wpłynęły na odczuwalną przez Klientów skalę obniżki." - Przeprasam za słowa,ale %#$@$ mać,gówno prawda,to wcale nie ich działania!!! gdyby media i klienci to dupy nie ruszyliby żeby coś wogóle zmienić !! Więc niech tu nie ściemniają bandyckie konsorcjum oszustów i kombinatorów :P
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-10-27 12:35
    ***olek_01: masz rację. skala obniżki wcale nie jest aż tak odczuwalna to raz, a dwa, jakby Era się nie wydzierała to TPSA nie obniżyłaby aż tak swoich marż, więc niech nie pitolą.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-10-27 13:23
    a mi się wydaje, że era nic wlasnie nie wywalczyla a era narobila sporo szumu jak to ona się stara a później podpisala to samo co plus wczesniej...
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-10-27 13:36
    a ty locco jesteś wróżka że wiesz że by nie obniżyła?? bo ja jakoś mam zupełnie inne informacje i durne zachowania ery nie mają nic do tej obniżki. I druga sprawa porówujecie do ceny prepaidów, a to jest lekko nie na miejscu - porównujcie do ceny u innych opów stacjonarnych bo to jest ten rynek. A że ceny są nadal jakie są to i tak jest zasługa za wysokich stawek za IC jakie krzyczą sobie opy GSM za F2M i dlatego w prepaidach jest taniej. to do kogo te pretensje?? I tak nadal najbardziej winni tym wysokim cenom są operatorzy GSM (którzy niezaleznie w którą stronę jest połączenie) i tak na każdym połączeniu zarabiają więcej niż operator stacjonarny
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2004-10-27 16:02
    ***maras: nie wróżę, ja jasnowidzę! :) A na poważnie: TPSIe nie wypadałoby nie poobniżać po tym jak się Era nawydzierała, bo już się wszyscy wtedy dowiedzieli co i jak, tak myślę. Ale ja nie TPSA - nie mam monopolu na nieomylność naturalnie:)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-11-11 18:38
    No niby taniej, ale np. z takiego Socjalnego to nadal nie opłaca się dzwonić na komórki. :/
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: