Dyrektor Generalny Tele2 Polska, Piotr Nesterowicz, przeprosił dziś ponownie klientów firmy, którzy zostali oszukani przez nieuczciwych partnerów Tele2. Szef Tele2 podziękował także redakcji TVN za materiał demaskujący nieprawidłowości. Tele2 przeprowadziła audyt procesów sprzedażowych, którego jednym z efektów było zerwanie współpracy ze Slovak Telecom, spółką Deutsche Telekom na Słowacji. Tele2 zamierza także rozpocząć w najważniejszych mediach kampanię informującą klientów, jak powinien przebiegać prawidłowy proces zakupu usług spółki. Szwedzka firma zamierza także wnikliwiej kontrolować swoich partnerów sprzedających usługi. Więcej będzie kontrolerów i więcej nagranych rozmów będzie następnie odsłuchiwanych.
Tele2 w Polsca ma obecnie 1 mln klientów. W ciągu ostatniego roku kontaktowali się oni 1.5 mln razy z firmą. 8% z tych kontaktów stanowiły reklamacje. Odwołania i skargi to 1.2% wszystkich reklamacji. 0.1% skarg trafiło później do UOKiK i UKE.
Po konferencji TVN przekazał Tele2 duży plik skarg na działania operatora, które telewizja otrzymała po emisji programu Uwaga.
Wybrane działania naprawcze Tele2:
bardziej rygorystyczna kontrola stosowania skryptu sprzedażowego
telefon weryfikacyjny celem potwierdzenia zawarcia umowy
uruchomienie specjalnej infolinii dla klientów do przekazywania informacji o nieprawidłowościach
nagrywanie i archiwizacja wszystkich rozmów
wprowadzono nowe testy dla agentów
kary dla partnerów w przypadku wykrycia oszustw
zmiana formy i zawartości dokumentów wysłanych klientom