Telecom Media - statystyki sprzedaży gier

Newsy
Żródło: Telecom Media
Opinie: 3

Telecom Media przedstawiło statystyki dotyczące własnej sprzedaży gier komórkowych w 2006 r. Firma sprzedała na polskim rynku 700 tys. gier na telefony komórkowe, generując tym samym ponad 5,5 mln PLN obrotu. To o 80% więcej niż w roku ubiegłym. To również kilkakrotnie więcej niż wzrost całego rynku multimediów na komórkę, który szacuje się obecnie na kilkanaście procent. W tym roku TM planuje sprzedać milion gier.

Spośród szerokiej oferty dostępnych na rynku gier na telefony komórkowe Polacy najchętniej wybierają platformówki i gry przygodowe oraz wyścigi samochodowe. W przeciwieństwie do Amerykanów, raczej nie pociąga nas hazard, który stanowi ulubioną rozrywkę mobilną w USA.

Spośród 700 tys. gier na telefony komórkowe zakupionych przez klientów Telecom Media w 2006 r. największą popularnością cieszyły się tzw. przygodówki. Ponad 34% spośród najpopularniejszych 40 tytułów ubiegłego roku to właśnie gry z tej kategorii: Hugo, Prince of Persia, Sezon na Misia. Te najbardziej znane i lubiane często oparte są na hitach kinowych lub na sprawdzonych, „grywalnych” pomysłach wziętych z pecetów. Drugie i trzecie miejsce zajmują w tym rankingu wyścigi samochodowe (CollinMcRae Rally, BMW Sauber F1 oraz Moto GP) z wynikiem ok. 21% oraz gry sportowe (blisko 18%).

Porównując rodzimy rynek gier mobilnych do innych krajów, zauważamy wyraźne różnice w upodobaniach klientów. Podczas gdy w USA jedną z lepiej sprzedających się kategorii są gry hazardowe i karciane, u nas zamykają one stawkę – mówi Sławomir Szymański – Prezes Zarządu Telecom Media. W Niemczech z kolei, kategoria gier przygodowych, która wśród Polaków zajmuje pierwsze miejsce, jest dopiero na siódmej pozycji w rankingu popularności. W Hiszpanii i Wielkiej Brytanii – jeszcze dalej.

Źródło: Telecom Media (www.telecommedia.pl)

Na podstawie danych ze sprzedaży ponad 700 tys. gier na telefony komórkowe w 2006 r.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: