Nowy raport firmy Jupiter MMXI głosi, że w 2006 roku Europejczycy wydadzą 3.3 miliarda euro na treść otrzymywaną za pośrednictwem urządzeń mobilnych, wobec 1.7 miliarda euro wydawanych na content otrzymywany poprzez komputery PC i Internet. Obecnie prawie cała treść dostępna online jest bezpłatna i prawie żaden z content providerów nie pobiera za nią opłat. Jedynym rodzajem serwisów, które przynoszą obecnie znaczące dochody są serwisy z treścią dla dorosłych. Aż 70 % z 252 milionów euro wydanych w zeszłym roku przez użytkowników Internetu na treść, przypada na "seks serwisy". Resztę stanowią gry, usługi finansowe i informacje biznesowe.
47 % Europejczyków w ogóle nie rozpatrywało możliwości płacenia za treść w Internecie. 16% brało pod uwagę możliwość płacenia za utwory muzyczne i jest to największy odsetek ze wszystkich kategorii. Według prognoz Jupiter MMXI w 2006 najpopularniejsze będą usługi świadczone dzięki szerokopasmowego dostępowi do Internetu: 67 % płatnego contentu mają stanowić gry online, muzyka i transmisja wideo.
Telefony komórkowe mają być znacznie lepszą platformą od komputerów PC. Już w 2001 Europejczycy wydali 590 miliony euro na dzwonki, logo, wyniki sportowe i kursy giełdowe otrzymywane bezpośrednio na ekrany własnych telefonów. W 2006 kwota ta ma urosnąć do 3.3 miliarda euro. Największą popularnością mają cieszyć się nadal dzwonki, logo a także wiadomości multimedialne (zawierające obraz i dźwięk) i kartki pocztowe (znane już z komputerów PC). Ciągle rosnąca popularność SMS'ów to duża szansa dla mediów, wydawców, którzy mogą łatwiej niż poprzez Internet zachęcić klientów do płacenia za treść dostarczaną bezpośrednio do urządzeń mobilnych.