Telekomunikacja Polska otrzymała tytuł "Dobroczyńca Roku" 2004 w konkursie organizowanym przez fundację Akademia Rozwoju Filantropii. Firma jest laureatem tego zaszczytnego wyróżnienia już po raz trzeci - poprzednio w latach 1998 i 2000. TP nagrodzono we wprowadzonej w tym roku kategorii "strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy". Uznanie zyskały działania społeczne prowadzone w ramach programu "TP Dzieciom" - w tym projekt "Telefon do Mamy" - a także program "edukacja z internetem tp". Kapituła konkursu, złożona z przedstawicieli środowiska biznesu i organizacji pozarządowych, brała pod uwagę spójność i długofalowość działań, ich skalę i innowacyjność oraz długotrwałe efekty aktywności społecznej firmy.
"Telekomunikacja Polska, jak każda nowoczesna firma, ma świadomość jak ważne są zasady odpowiedzialnego biznesu. Odpowiedzialność ta obejmuje nie tylko sferę biznesową, czyli dbałość o jakość produktów i etyczne zachowania na rynku, ale także działalność charytatywną. Tysiąc Telefonów do Mamy w szpitalach dziecięcych w całej Polsce, 7 tys. szkół w programie "edukacja z internetem tp" i pomoc dla wielu organizacji społecznych to dowód na to, jak Telekomunikacja Polska aktywnie włącza się w sprawy ważne dla społeczeństwa" - powiedział dyrektor Pionu Komunikacji Korporacyjnej TP Marek Hancke.
Ogólnopolski konkurs o tytuł "Dobroczyńcy Roku" to największa inicjatywa promująca dobroczynność i społeczne zaangażowanie firm w Polsce. Celem konkursu jest nagradzanie dobroczynności przedsiębiorców, popularyzowanie skutecznych form współpracy organizacji społecznych z firmami, akcji i programów charytatywnych, wolontariatu, aktywności obywatelskiej społeczeństwa. W ciągu 8 lat zgłoszono do Konkursu ponad 2600 firm wspierających cele społeczne. Od 1997 roku Kapituła Konkursu nadała tytuły "Dobroczyńca Roku" 107 firmom i fundacjom utworzonym przez firmy.