Telekomunikacja Polska przedstawiła swoje stanowisko w sprawie kary nałożonej na firmę z powodu zbyt późnego wdrożenia usługi informowania o kosztach połączeń premium.
Stanowisko TP:
1 mln zł kary nałożył na Telekomunikację Polską Urząd Komunikacji Elektronicznej za zbyt późne wdrożenie przedpowiedzi z informacjami o kosztach połączenia z numerami o podwyższonej płatności. Taki obowiązek nałożył na operatorów Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty we wrześniu 2002 r. TP od 26 maja br. informuje klientów korzystających z usług o podwyższonej opłacie przed rozpoczęciem naliczania opłat o cenie połączenia do numeru danej usługi.
Stanowisko:
Pierwsze bezpłatne przedpowiedzi, czyli kilkusekundowe informacje o cenie połączenia z numerami o podwyższonej opłacie TP wprowadziła pod koniec 2004 r. dla najdroższej taryfy serwisów 0-300, 0-700 i 0-701. Ostatnie dla najniższych pięciu taryf serwisów 0-400 pod koniec maja br. Natomiast zdaniem UKE, TP wprowadziła przedpowiedzi 20 miesięcy po wyznaczonym terminie.
TP nie była w stanie wprowadzić przedpowiedzi w terminie wskazanym w decyzji, gdyż wymagało to nakładów inwestycyjnych. Jednakże TP sukcesywnie wywiązywała się ze swoich obowiązków, a tryb wdrażania uzgadniany był - w trybie formalnym - z kierownictwem URTiP. Ze zdziwieniem stwierdzamy, że prawo zaczęło działać wstecz.