Telekomunikacja Polska o ostatnich decyzjach UKE w sprawie abonamentu

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 15

Telekomunikacja Polska z mediów dowiedziała się o decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który nie zgodził się na likwidację trzech planów telefonicznych: tp aktywnego, tp oferta podstawowa oraz tp dom. To zaskakująca decyzja, ponieważ 33,5 tys. klientów korzystających z ww. planów po ich zmianie płaciłoby mniejsze rachunki i miałoby dostęp do pełnej gamy usług TP.

TP przekazała UKE dane o średnich wydatkach klientów korzystających z trzech ww. planów telefonicznych. Wynika z nich jasno, że po zmianie taryfy na proponowaną przez TP klienci będą płacić niższe rachunki za telefon, ze względu na niższe ceny i korzystniejsze zasady naliczania opłat za połączenia. Dla klientów planu aktywnego średnia oszczędność wyniosłaby 23,93 zł miesięcznie, a w przypadku sekundowych tp oferta podstawowa i tp dom klienci zaoszczędziliby od 1,34 zł do 2,95 zł i to pomimo płacenia wyższego abonamentu (szczegółowe wyliczenia).

W informacji przekazanej mediom Prezes UKE pominął fakt, że wysokość abonamentu nie jest jedynym wyznacznikiem kosztów oferty, ważne są też inne elementy np. ceny połączeń i sposób ich rozliczania. Regulator nie poinformował również, że zgodnie z własną decyzją (Prezesa URTiP), jeżeli dany plan telefoniczny został wycofany ze sprzedaży, jego użytkownik nie może aktywować usługi TP wprowadzonej na rynek w terminie późniejszym. Klienci wspomnianych planów nie mogą więc korzystać np. z usługi SMS z telefonu domowego.

Plany telefoniczne, które miały ulec likwidacji nie cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów TP, w związku z czym od dawna nie są już sprzedawane (tp aktywny od września 2003 r., a tp oferta podstawowa i tp dom od kwietnia 2005 r.). Obecnie korzysta z nich zaledwie 33,5 tys. osób, czyli 0,32% klientów Telekomunikacji Polskiej, a ich liczba systematycznie spada. W tej sytuacji dalsze utrzymywanie i obsługa bilingowa tych planów jest dla TP nieopłacalna. W chwili zamykania sprzedaży tych planów URTiP (poprzednik UKE) został poinformowany, że kolejnym krokiem będzie migracja pozostałych klientów do innych planów i nie zgłosił zastrzeżeń w tej sprawie.

Liczba klientów w planach objętych migracją od momentu zamknięcia ich sprzedaży do końca maja 2006 r. zmniejszyła się o:
- 84% w planie aktywnym (z 60 789 do 10 278)
- 83% w planie tp dom (z 131 043 do 22 460)
- 57% w planie sekundowym (z 1 918 do 822)

Proponowana przez TP migracja klientów z jednego planu na inny, nie jest niczym wyjątkowym na rynku telekomunikacyjnym. W 2003 r., realizując dyrektywę Unii Europejskiej o zwiększeniu dostępności usług powszechnych dla osób o niskich dochodach lub mających specjalne potrzeby, TP dokonała migracji klientów korzystających z planu tp oszczędnego do całkowicie nowej oferty – planu tp socjalnego z usługą „Socjalne jednostki TP”.

Na masową skalę podobna akcję przeprowadził w 2004 r. British Telecom. Operator, po uzyskaniu zgody brytyjskiego regulatora rynku wycofał ofertę „Standard Rate”, z której korzystało 9,1 mln klientów i w ciągu 4-miesięcznego okresu przejściowego automatycznie przeniósł ich do planu „BT Together Plan Option 1”. W ten sposób prawie 50% klientów BT zostało przeniesionych do planu droższego pod względem abonamentu i kosztu wybranych połączeń.

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2006-08-03 01:44
    tepsa chciala jak zwykle dogodzic klientom - wyzszy abonament nie zawsze oznacza wyzsze dla tepsy dochody - a UKE pomimo ze na urlopie to szaleje
    0
  • Users Avatars Mini
    crocos pisze: 2006-08-03 09:41
    Kolejny dowód na to, że UKE prowadzi działania mające na celu zniszczenie Tepsy - nie na to żadnego związku z walka o konkurencyjność na rynku i o dobre interesy abonentów. Niedługo UKE wyda nakaże zlikwidować UKE bo zdaje się, że tam nikt nie czyta nawet tych wypocin co oni je produkują...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2006-08-03 10:19
    No ale czemu likwidować plany cieszące sie dużym zainteresowaniem??NO sami powiedzcie? :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktos pisze: 2006-08-03 10:26
    Blobi czy wedlug ciebie 32 000 ludzi to duze zainteresowanie ? Wedlug mnie nie. A wojna z TP trwa nadal. UKE wydaje bezsensowne decyzje, Tp je neguje i tak bedzi emijal rok za rokiem :) A dla nas szarych zuczkow nic sie nie zmieni na lepsze :)
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2006-08-03 11:44
    zdaza sie tak ze dzwoni konsultant z tepsy do starszej osoby mieszajac jej w glowie opowiadajac nie do konca prawde i namawia do zmiany planu taryfowego na jakis inny niby bardziej oplacalny starsza osoba nieswiadoma podstepu zgadza sie a gdy dostaje fakture za miesiac jest w szoku dlaczego ma tyle zaplacic
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2006-08-03 11:44
    banda zlodzieji i decydentow
    0
  • Users Avatars Mini
    gujemo pisze: 2006-08-03 12:40
    Droga TP i UKE, nie możecie tego zrobić ze sobą polubownie
    0
  • Users Avatars Mini
    abc pisze: 2006-08-03 15:24
    smutne ze nadal zyjemy w kraju regulowanym recznie przez niedouczoznych urzednikow a nie w kraju wolnego rynku gdzie klient okresla swymi pieniedzmi wybor;-((( nie dziwie sie ze wszyscy aktywni ludzie wyjada z pisolandu do normalnych krajow...
    0
  • Users Avatars Mini
    m.a.rio pisze: 2006-08-03 17:13
    UKE do bani, najlepiej niech odda majątek i sprzęt TP innym operatotom bo oni tyle nie mają, i już będzie po problemie
    0
  • Users Avatars Mini
    Czajson-1 pisze: 2006-08-03 21:32
    Ktos ** powiedz co nas obchodzi ile osób z tego korzysta? Ważne, że korzystają. operatorzy komórkowi mają jeszcze sporo planów z których korzystają ludzie a nie ma ich w oficjalnych cennikach sprzedaży. Wybór należy do klienta. Dla mnie to wygląda tak - TP jak i każdy inny operator nie ma prawa przenosić mnie z planu na plan jeśli uważam, że nowy jest mniej korzystny. Co za tym idzie - obojętnie jaki to operator, obojętnie czy umowa na czas określony czy też nie - mam prawo zerwać umowę...
    0
  • Users Avatars Mini
    Czajson-1 pisze: 2006-08-03 21:34
    ...w trybie natychmiastowym bez ponoszenia opłat za przedterminowe zerwanie umowy. Ma to również odniesienie do wszelkich zmian w regulaminie o ile przy podpisywaniu umowy obowiązywał inny. I żeby nie było, że to pobożne życzenia - jest to przykład z autopsji własnej. Wystarczy jedno małe pisemko dobrze sformułowane przez prawnika.
    0
  • Users Avatars Mini
    Czajson-1 pisze: 2006-08-03 21:40
    Co do spadającej ilości klientów korzystających z wycofywanych planów TP zapomniała wspomnieć o jednym BARDZO WAŻNYM CZYNNIKU - ile osób zostało oszukanych przez konsultanta, skołowanych ew. zastraszonych słownie. Pamiętam jak to było z darmowymi rozmowami - dzwonili we wrześniu październiku, namawiali a nie wspominali (lub czynili to pomiędzy wierszami) o tym, ze oferta wchodziła w życie dopiero po Nowym Roku w związku z czym gro klientów nabijało sobie rachunki korzystając z 'darmowych minut".
    0
  • Users Avatars Mini
    myslacy pisze: 2006-08-03 23:29
    Boze, jak mi szkoda tego monopolisty. Brawo UKE. Jeszcze ich nie kupili. Za to portale juz tak. Tak im wspolczuja. Stworzyc na rynku jak najszybciej kilku lub kilkunastu mocnych operatorow zarowno stacjonarnych jak i komorkowych. Rozp...yc wszelkie kliki i monopole. Ceny i uslugi z pewnoscia beda dla Klientow zadowalajace. ps.dzieciaki nie dajcie sie manipulowac. to teksty sponsorowane przez tepse. UKE nie wydaje na sponsoring i kupione komentarze.
    0
  • Users Avatars Mini
    hor pisze: 2006-08-04 22:02
    Nie wierzylem jak ktos pisal o usuwaniu postow na tym forum a tymczasem faktycznie mamy cenzure - gratuluje, Wszytskie moje posty krytyczne wobec UKE zostały usuniete... a nie zawierały żadnych treści sprzecznych z regulaminem i były na temat artykułów...
    0
  • Users Avatars Mini
    hor pisze: 2006-08-04 22:04
    przepraszam - nie wszystkie - jeden :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: