Telekomunikacja Polska - stanowisko w sprawie żądań NSZZ „Solidarność”

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 5

Stanowisko Telekomunikacji Polskiej odnoszące się do żądań NSZZ „Solidarność”

Jesteśmy zaskoczeni żądaniami oraz formą w jakiej zastały przedstawione. To dziwne zwłaszcza w sytuacji, kiedy na bieżąco rozmawiamy z Radą Pracowników oraz przedstawicielami związków zawodowych w komisjach, zespołach roboczych, wspólnie rozwiązując wszystkie sporne kwestie.

Ultymatywny język i 3-dniowy termin na realizację żądań trudno pogodzić z duchem dialogu społecznego i zasadami poszanowania stron, dzięki którym udawało się dotychczas rozwiązać wiele istotnych problemów pracowniczych w TP.

Zarząd TP zawsze jest otwarty na rozmowy ze związkami zawodowymi, czego przykładem są np. porozumienia zawarte w tym roku dotyczące wzrostu płac i odejść dobrowolnych.

Zarząd TP apeluje do „S” o odstąpienie od prób wszczynania sporu zbiorowego i zachęca do rozstrzygania kwestii spornych w sposób dla nich właściwy.

W ocenie Zarządu TP żądania sformułowane przez „S” nie spełniają kryteriów zawartych w ustawie o rozwiązywaniu sporów zbiorowych i powinny być rozstrzygane w innym trybie.

Żądanie zrezygnowania z outsourcingu w TP stanowi próbę pozbawienia pracodawcy prawa do swobodnego zarządzania firmą. Wszystkie projekty związane z outsourcingiem są konsultowane na bieżąco z Radą Pracowników i z samymi zainteresowanymi pracownikami.

Outsourcing pracowników dotyczący TPI ma na celu rozwój firm z Grupy TP, co jest zgodne z naszą strategią. Rynek call center jest znanym nam biznesem i bardzo rozwojowym.

„S” domaga się podwyżki wynagrodzeń zasadniczych o 10 procent, w sytuacji kiedy firma walczy o utrzymanie przychodów i zmniejszenie kosztów. W lutym 2007 r. związki zawodowe zaakceptowały wzrost wynagrodzeń na poziomie 3,5 proc. Faktycznie do końca września 2007 r. wynagrodzenia wzrosły już ponad 3,7 proc. Średnia zarobków w TP od wielu lat przewyższa średnią krajową. Zarząd TP jest gotów do rozmów na temat skali wzrostu wynagrodzeń w 2008.

Jednym z priorytetów Grupy TP jest najwyższa jakość obsługi klientów. Dlatego nie możemy nie uwzględniać go w systemie premiowania pracowników.

Kwestie czasu pracy w bezpośredniej obsłudze ruchu telekomunikacyjnego i w call center określa Regulamin Pracy pracowników TP. Jego zmiana możliwa jest jedynie w trybie przewidzianym w Kodeksie pracy i w ustawie o związkach zawodowych.

Zarzut nieprzestrzegania Regulaminu premiowania nie został poparty konkretnymi przykładami, do których można by się było odnieść. Zarząd TP reaguje na każde zgłoszenie naruszenia zasad regulaminu premiowania zgłoszone przez organizacje związkowe lub bezpośrednio przez pracowników.

Jesteśmy zaskoczeni postulatem, aby przy premiowaniu pracowników odrzucić kryterium satysfakcji klientów. Działalność TP polega na świadczeniu usług i od ich poziomu oraz zadowolenia klientów zależy byt firmy. Od czerwca pracuje zespół roboczy z udziałem związków zawodowych zajmujący się zmianami w systemie premiowania, w tym wprowadzenia systemu prowizyjnego.

Jacek Kalinowski
Rzecznik Grupy TP

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pyton pisze: 2007-10-07 17:22
    bez wskaznikow jakosciowych to bedzie jak w sluzbie zdrowia w kraju IV RP wer 2.7
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2007-10-08 12:07
    "Działalność TP polega na świadczeniu usług i od ich poziomu oraz zadowolenia klientów zależy byt firmy".....zadowolenie klienta??chyba cenami;-)maji ostaszewskiej nie licze bo ta po premierze "Katynia" musia jakos dorobic..
    0
  • Users Avatars Mini
    zorro12 pisze: 2007-10-08 19:02
    jakby w TP zarabiali jak w służbie zdrowia (średnia pensja jest dużo dużo niższa od średniej krajowej, a niejednokrotnie pracownicy zarabiają poniżej 50 % śr.krajowej) to wtedy ja już sobie nie mógłbym wyobrazić jakości obsługi w TP... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    tepsiarz pisze: 2007-10-09 17:00
    He, he dobre. W tym roku podwyzki to było 100 zł brutto. Ostatnia podwyzka była 3 lata temu i wyniosła 50 zł brutto. Zajebiste zarobki w Tepsie są. Jestem specjalistą utrzymania sieci i mam teraz 3050 zł brutto. A wielu kolegów zarabia mniej. Robotnik na budowie przesiewajacy piach ma więcej.
    0
  • Users Avatars Mini
    telex pisze: 2007-10-10 01:56
    do *tepsiarz: A może się zamienimy? Ja jestem młodym lekarzem i mam 1403 zł brutto, z 6 dyżurami nocnymi: 1850 brutto za 262 godziny pracy miesięcznie. (trochę ponad 7 zł brutto za godzinę).
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: