Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami Telekomunikacja Polska wprowadziła od 1 września Pakiety Internetowe TP. Z usługi mogą skorzystać abonenci planów taryfowych Aktywnego i Standardowego oraz użytkownicy usługi ISDN Octopus S.
W skład każdego pakietu wchodzi:
Dostęp do sieci Internet,
Aplikacja dostępowa ułatwiająca korzystanie z zasobów Sieci,
Skrzynka poczty elektronicznej o pojemności 10 MB w domenie @xl.wp.pl,
Całodobowa pomoc konsultantów Contact Center pod numerem telefonu 0 801 321 123
W ramach Pakietów Internetowych Telekomunikacja Polska oferuje trzy warianty usługi:
PAKIET 15 to piętnaście godzin surfowania po Internecie za 35 złotych miesięcznie.
PAKIET 30 - pozwala na trzydziestogodzinny dostęp do interaktywnej sieci za 60 złotych miesięcznie.
PAKIET 45 - umożliwia korzystanie z Internetu przez czterdzieści pięć godzin za 80 złotych miesięcznie.
Po przekroczeniu limitu godzin, opłaty są naliczane:
Abonentom łączy analogowych - według cennika Pakietu Standardowego, lub Aktywnego, w zależności od wybranego przez Abonenta Pakietu;
Abonentom ISDN - według cennika Pakietu Standardowego.
Miesięczna opłata jest płatna z góry za każdy miesiąc świadczenia usługi. Limity czasu określone dla każdego pakietu obejmują rzeczywisty czas połączeń z dokładnością sekundową. Po przekroczeniu limitu godzin, Klient będzie obciążany opłatą wynikającą z cennika. Niewykorzystany limit godzin w ramach pakietu internetowego w danym miesiącu kalendarzowym nie jest przenoszony na następny miesiąc kalendarzowy.
Pliki do ściągnięcia:
Cennik
Poz. | Rodzaj usługi | Miesięczna opłata (2) | Opłata za połączenia po przekroczeniu limitu godzin w wybranym Pakiecie | ||
Kwota netto (zł) | Kwota VAT 7%(zł) | Kwota brutto (zł) | |||
1. | PAKIET 15 15 godzin miesięcznie połączeń do Internetu przez całą dobę oraz usługi dodatkowe (1) | 35,00 | 2,45 | 37,45 | Zgodnie z Cennikiem Krajowych Usług Telekomunikacyjnych - opłaty za połączenia telefoniczne do sieci Internet (0~20) |
2. | PAKIET 30 30 godzin miesięcznie połączeń do Internetu przez całą dobę oraz usługi dodatkowe (1) | 60,00 | 4,20 | 64,20 | |
3. | PAKIET 45 45 godzin miesięcznie połączeń do Internetu przez całą dobę oraz usługi dodatkowe (1) | 80,00 | 5,60 | 85,60 |
Objaśnienia do Tabeli
W ramach zakupionego Pakietu Internetowego Klient otrzymuje odpowiedni limit godzin, konto poczty elektronicznej w domenie "xl.wp.pl" o wielkości 10 MB oraz całodobowe wsparcie techniczne i obsługę Klienta poprzez połączenie z numerem 0-801 321 123(opłata wg Cennika Krajowych Usług Telekomunikacyjnych, Część I; Rozdział 2., Tabela 9. "Opłaty za połączenia telefoniczne do Abonentów sieci inteligentnej", poz. 3. połączenie do numeru ze wskaźnikiem 801 3).
Miesięczna opłata jest płatna z góry za każdy miesiąc świadczenia usługi. Limity czasu określone dla każdego Pakietu obejmują rzeczywisty czas połączeń z dokładnością sekundową.
Niewykorzystany limit godzin w ramach Pakietu Internetowego w danym miesiącu kalendarzowym nie jest przenoszony na następny miesiąc kalendarzowy.
Klient może zamówić jeden Pakiet na każdą linię abonencką, którą dysponuje oraz na każdą linię abonencką, którą dysponuje osoba, na rzecz której usługa zamówiona przez Klienta będzie świadczona.
W przypadku Abonentów usługi Octopus ISDN, na jeden dostęp ISDN przysługuje w okresie jednego miesiąca kalendarzowego jeden Pakiet Internetowy. Limit godzin, dostępny w Pakiecie Internetowym, jest rozliczany jako suma połączeń dla numerów MSN, z których korzysta Klient. Czas połączeń naliczany jest za każdy kanał B oddzielnie.
Świadczenie usługi Teletaxa na tym samym łączu, na którym świadczona jest usługa komutowanego dostępu do Internetu, powoduje błędny odczyt urządzenia rejestrującego Teletaxy.
Ograniczenia w świadczeniu usługi
Pakiety Internetowe wymienione w Tabeli nie są obecnie dostępne dla Klientów posiadających dostęp do łączy, na których obowiązuje pakiet Oszczędny lub pakiet Niedrogi. Oferta dla tych Klientów zostanie wprowadzona do końca grudnia 2002 roku.
Pakiety Internetowe wymienione w Tabeli nie są dostępne dla łączy do central abonenckich oraz dla łączy, na których świadczona jest usługa "30 godzin połączeń pod numer 0-202122 i 0-202422 z autoryzowanym dostępem do sieci Internet".
Najczęściej zadawane pytania
OGÓLNE
Czym są Pakiety internetowe?
Pakiety internetowe to nowa oferta dostępu do Internetu.
W skład każdego Pakietu internetowego wchodzi:
aplikacja dostępowa, ułatwiająca korzystanie z Internetu,
konto poczty elektronicznej o pojemności 10 MB,
całodobowa pomoc techniczna Contact Center pod numerem telefonu 0 801 321 123,
certyfikat Centrum Certyfikacji Signet.
Gdzie mogę uzyskać więcej informacji na temat Pakietów internetowych?
numer telefonu: 0 801 321 123 (7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę),
mail: info@xl.wp.pl lub dyrektor.pm@tpsa.pl
http://www.telekomunikacja.pl
APLIKACJA DOSTĘPOWA
Czym jest aplikacja dostępowa i do czego służy?
Aplikacja dostępowa to program, który ułatwia proces rejestracji oraz korzystanie z sieci Internet.
Z jakimi systemami operacyjnymi współpracuje aplikacja dostępowa?
Aplikacja współpracuje z systemem operacyjnym:
Windows 95, 98, NT, ME, 2000 i XP.
Zestaw wspomaga również:
przeglądarki: IE 3 do 5.5, Netscape 4 i 4.7,
programy pocztowe: OE 3 do 5.5, Eudora Light 3, Netscape Mail 4 i 4.7 dla wersji PC.
Czy posługiwanie się aplikacją dostępową jest konieczne dla korzystania z autoryzowanego dostępu do Internetu?
Korzystanie z aplikacji dostępowej nie jest obowiązkowe. Jeśli użytkownik nie chce korzystać z aplikacji dostępowej musi sam dokonać konfiguracji niezbędnych połączeń i ustawień w systemie Windows.
AUTORYZACJA
Czy, chcąc skorzystać z Pakietów internetowych, koniecznie muszę się autoryzować?
Tak, do korzystania z Pakietów internetowych, konieczne jest przeprowadzenie autoryzacji. Jeśli użytkownik nie autoryzuje się i nie wygeneruje swoich parametrów dostępu do Internetu, nie będzie mógł korzystać z usługi.
Czy mogę skorzystać z Pakietów internetowych bez instalacji aplikacji dostępowej na swoim komputerze?
Aplikacja dostępowa nie jest niezbędna do korzystania z Pakietów internetowych. Użytkownicy, którzy nie chcą zainstalować aplikacji na swoim komputerze, ale chcieliby skorzystać z oferty mogą otrzymać parametry do połączenia z Internetem i pocztą, rejestrując się na odpowiedniej stronie WWW.
Dotyczy to również użytkowników programów, z którymi aplikacja dostępowa nie współpracuje (Macintosh, Linux).
Czy wprowadzenie autoryzacji powoduje wydłużenie lub spowolnienie pracy w sieci?
Nie. Autoryzacja nie zmienia parametrów technicznych połączenia. Wprowadzenie autoryzowanego dostępu nie powoduje także zwiększenie kosztów korzystania z Internetu.
REJESTRACJA
Chcę się zarejestrować, ale po połączeniu wyświetla się biała strona. Co powinienem zrobić?
Należy przerwać proces rejestracji:
użyj jednocześnie klawiszy: Ctrl+Alt+Dlete,
otworzy się okno: 'Menedżer zadań Windows',
zaznacz proces IE i kliknij 'Zakończ',
ponów proces rejestracji.
W jaki sposób można uzyskać unikalne parametry dostępu do Internetu: nazwę użytkownika i hasło?
Z wykorzystaniem aplikacji dostępowej użytkownik dokonuje bezpłatnej rejestracji na specjalnie przygotowanej w tym celu stronie WWW.
Aby rozpocząć proces rejestracji użytkownik musi wprowadzić swój identyfikator ID oraz PIN. Rejestracja kończy się przydzieleniem unikalnych parametrów dostępu (nazwy i hasła użytkownika - do połączeń z Internetem oraz nazwy i hasła użytkownika e-mail do dostępu do poczty e-mail).
Jak mogę przeprowadzić rejestrację i otrzymać parametry do połączenia się z Internetem i pocztą?
Jestem użytkownikiem aplikacji dostępowej:
Instalacja aplikacji:
zamknij wszystkie aktywne aplikacje,
włóż płytę CD ROM do odtwarzacza,
z głównej strony prezentacji wybierz 'Instaluj',
zainstaluj aplikację dostępową.
Rejestracja:
Po zainstalowaniu aplikacji użytkownik łaczy się automatycznie ze stroną rejestracji. Aby otrzymać parametry dostępu (nazwę i hasło użytkownika do połączeń z Internetem oraz nazwę i hasło użytkownika e-mail do poczty elektronicznej) należy postępować wg poleceń wyświetlanych na kolejnych ekranach.
Nie jestem użytkownikiem aplikacji dostępowej:
połącz się z numerem 0 800 200 000,
wybierz w przeglądarce adres www.rejestracja.tpnet.pl,
przejdź proces rejestracji (wg poleceń wyświetlanych na kolejnych ekranach), aby otrzymać parametry dostępu (nazwę i hasło użytkownika do połączeń z Internetem oraz nazwę i hasło użytkownika e-mail do poczty elektronicznej),
dokonaj ponownej konfiguracji wykorzystywanych aplikacji internetowych w systemie Windows (tj. programu służacego do nawiazywania połączeń oraz programu poczty elektronicznej).
Parametry otrzymane w procesie rejestracji należy używać w połączeniu z numerem 0202130.
POŁĄCZENIE Z INTERNETEM
Na jaki numer dostępu do Internetu wdzwaniają się użytkownicy Pakietów internetowych?
Numer dostępowy dla użytkowników korzystających ze standardowych linii telefonicznych jak i linii ISDN to 0 20 21 30.
Czy można połączyć się z numerem dostępu do Internetu, przeznaczonym dla użytkowników autoryzowanych, bez używania aplikacji dostępowej?
Tak. Użytkownik powinien najpierw dokonać autoryzacji (na stronie www.rejestracja.tpnet.pl) a następnie stworzyć nowe połączenie (w połączeniach sieciowych i telefonicznych) w systemie Windows.
Jestem użytkownikiem ISDN, czy mogę za pomocą aplikacji dostępowej zestawić dwa kanały?
Nie, łacząc się z Internetem za pomocą apliakcji dostępowej, użytkownik nie może zestawić dwóch kanałów ISDN.
POCZTA E-MAIL
Czy w Pakietach internetowych otrzymuję konto e-mail?
Tak. Każdy użytkownik otrzymuje konto e-mail w domenie @xl.wp.pl.
Parametry konta:
pojemność: 10MB
serwer smtp: smtp.xl.wp.pl
serwer pop3: pop3.xl.wp.pl
webmail: www.xl.wp.pl
maksymalna wielkość przesyłki: 5 MB.
Czy mogę zmienić swoje parametry do konta e-mail: adres i hasło?
Użytkownik nie może zmienić adresu konta e-mail. Może natomast zmienić hasło. Aby dokonać tej zmiany należy:
wybrać adres www.panel.tpnet.pl,
wpisać swoje ID i PIN,
dokonać wymaganych zmian.
Zainstalowałem aplikację dostępową na swoim komputerze i nie mogę odnaleźć swojej poczty e-mail. Czy to oznacza, że ją utraciłem?
Jeśli użytkownik nie zaimportował swojej poczty podczas instalacji aplikacji dostępowej na komputerze, znajdzie ją w swojej starej tożsamości:
program Outlook; menu Plik -> Tożsamości -> Zarządzaj tożsamościami.
Jeśli użytkownik nie zaimportował swojej poczty podczas instalacji aplikacji dostępowej na komputerze, łącząc się z programem poczty przez aplikację dostępową, program automatycznie wybiera tożsamość Profil1 i konto założone w domenie @xl.wp.pl, a nie poprzednią, starą tożsamość, w której zachowana została dotychczasowa korespondencja (poczta e-mail).
Aby 'odzyskać' pocztę należy zaimportować ją z poprzedniej tożsamości do nowej. W tym celu należy wybrać z menu programu pocztowego Outlook :
Plik / Importuj / Wiadomości,
wybrać program pocztowy, z którego użytkownik korzysta,
wybrać tożsamość, z której użytkownik chce zaimportować pocztę e-mail,
wybrać opcję 'Wszystkie foldery'.
Od tej pory użytkownik, łącząc się z programem pocztowym przez aplikację dostępową odnajdzie zachowaną wcześniej pocztę w tożsamości 'Profil1'.
INNE
Jestem użytkownikiem usługi Pakiet tp 30/60. Chciałbym otrzymać płytę z nową aplikacją, która jest oferowana dla użytkowników nowych pakietów. Co powinienem zrobić?
W celu otrzymania nowej płyty użytkownik powinien:
udać się do BOK TPSA,
podpisać umowę na nowy Pakiet internetowy np. Pakiet 30.
Czy tą część godzin w ramach Pakietu internetowego, których nie wykorzystam w jednym miesiącu mogę wykorzystać w następnym?
Nie, niewykorzystana w danym miesiącu część nie jest przenoszona na następny miesiąc.
Czy w aplikacji dostępowej jest funkcja kontroli czasu połączeń ?
Nie. Aplikacja dostępowa nie posiada wbudowanej funkcji kontroli czasu połączeń dla celów rozliczeń. Rejestrowane jest tylko 30 ostatnich połączeń.