Telekomunikacja Polska zwolni 3,5 tys. osób

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 39

28 grudnia 2004 roku zarząd  Telekomunikacji Polskiej przyjął plan restrukturyzacji zatrudnienia w 2005 roku. Spółka planuje utworzenie w IV kwartale 2004 roku rezerwy w wysokości około 130 milionów złotych na odprawy dla odchodzących pracowników w oparciu o zapisy Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników TP. Kwota rezerwy wymieniona powyżej wynika z objęcia procesem restrukturyzacji około 3,5 tysięcy etatów w 2005 roku.

Założenia procesu restrukturyzacji zatrudnienia w 2005 roku zostały zakomunikowane związkom zawodowym. Realizacja programu restrukturyzacji ma  podnieść poziom efektywności spółki, mierzony liczbą łączy głównych przypadających na pracownika oraz wartością przychodów na pracownika.

Opinie:

Opinie archiwalne (39):

Komentuj

Komentarze / 39

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2004-12-30 08:50
    I znowu zwolnienia.... Zapraszam na www serwerek pl
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinm85 pisze: 2004-12-30 08:51
    Szkoda ludzi w tej daremnej firmie, sami sobie winni.
    0
  • Users Avatars Mini
    biling pisze: 2004-12-30 09:08
    pa pa telekomuno !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-12-30 09:23
    przykra sprawa
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-12-30 09:29
    od stycznia opy maja blokowac imeil w fonie ciekawe jak bedzie w praktyce?
    0
  • Users Avatars Mini
    lew pisze: 2004-12-30 09:40
    kapitalizm = bezrobocie, niszcz co ciebie niszczy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Eliop pisze: 2004-12-30 09:54
    130,000,000 podzielic przez 3500 = 37,143 PLN na łebka. A w praktyce - jakies wyzsze stolkiem kolesie dostana po 500,000 i dla zwyklych pracownikow niewiele zostanie
    0
  • Users Avatars Mini
    jawal pisze: 2004-12-30 10:08
    *Eliop, a wiesz ze to ty, ja i my wszystcy robimy zrzutke na te odprawy ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-12-30 10:28
    jawal - zrzutę to robiłes jak górnicy dostawli odprawę, bo kasa szła z budżetu do niedochodowej firmy, i przez całe lata gdy cały kraj dokłada do górnictwa, hutnictwa itd (polska wersja gospodarki rynkowej). Tutaj masz prywatną firmę która przynosi zyski i jej sprawa co z nimi robi. A co do zwolnień 3,5 tys. to pikuś, tepsa w ostatnich latach zwolniła już 35 tys pracowników czyli 50% swojej załogi. Niestety głównie zostają zwalniani specjaliści i technicy - cały pion sieci jest zdziesiątkowany, inne techniczne też. co do odpraw będzie podobobnie jak napisał Eliop, tylko odejmij jeszcze podatki i pozostałe obciążenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    sztuba pisze: 2004-12-30 10:32
    Skoro już musza zwalniac, to ja bardzo prosze - zwolnijcie tego duka, który w mojej okolicy odpowiada za Neostrade. Toż to lepszy cwaniak - najpierw zerował na SDI, jak sie tylko skończyły wielkie profity przesiadł sie na sprzedaż NEO. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że niczego nie potrafił załatwić, żeby nie było spieprzone. A tak poza tym - szkoda ludzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    santar pisze: 2004-12-30 10:39
    Ech.. no i bedziemy mieli wiecej bezrobotnych...
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 10:56
    i obserwujemy jak TPSA się kończy, szkoda tych ludzi….ale inne firmy się rozwijają Dialog, Netia itp. i część osób znajdzie w nich zatrudnienie
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 11:03
    Lubię jak TPSA wydaje takie oświadczenia i pisze: „plan restrukturyzacji zatrudnienia”, albo w innych artykułach: ”modernizacja”, „wychodzenie naprzeciw klienta”, hehe dumnie to brzmi. Tylko że po ”polskiemu” to: zwolnienia, podwyżki dla zarządu i nic nie robienie :-( z modernizacją nie mające nic wspólnego, a na pewno nie z wychodzeniem naprzeciw wymaganiom klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    bOb pisze: 2004-12-30 11:04
    Proszę, monopolista zaczął myśleć rynkowo i redukuje koszty. Konkurencja depcze po piętach, co?
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 11:09
    Takie są właśnie polskie realia i musimy się do nich przyzwyczaić, bo przez najbliższe kilka lat, większość z nas jest niestety skazana na tą jakże ”wspaniałą i szlachetną” instytucję …, która za swój najważniejszy cel na ”dobro” klienta, hehe paranoja ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    MobileFan pisze: 2004-12-30 11:29
    no prosze najpierw dali pracownikom służbowe komurki by po roku je odebrac,teraz sie okazało dlaczego,a francuzi tylko ściągają kase od Tepsy i sie śmieją. ŻYDOWSKA TELEKOMUNA!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 11:56
    TPSA to jedna z niewielu firm w Polsce, która nie notuje strat tak jak to na przykład jest z PKP, kopalin itp. Telekomuna jest za mało elastyczna i przyzwyczajona do swojego monopolu, który coraz bardziej topnieje, a oni nie wiedzą, co z tym zrobić. Zgadzam się zwolnienia w takiej sytuacji są potrzebne, bo nie ma, po co trzymać ludzi jak zmniejsza się im liczba klientów, a nowych nie przybywa………
    0
  • Users Avatars Mini
    acwpower pisze: 2004-12-30 12:03
    Dobrze niech frajerów wszystkich zwolnią
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 12:06
    Najbardziej boli mnie to, że polecą szarzy pracownicy, którzy z beznadziejnym zarządzaniem tą firmą nie mają nic wspólnego, a władze odpowiedzialne za taki stan rzeczy siedzą sobie wygodnie i wydają oświadczenia, że przeprowadzają: ”restrukturyzacje zatrudnienia” … dla tego w przyszłości będę prezesem jakiejś dużej firmy …. hehe nawet takiej beznadziejnej jak TPSA ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2004-12-30 12:08
    Nie wiem kogo oni zwalniaja, ale lepiej sie wezma np. za tych co przychodza montowac SDI i/lub DSL. Przychodzi koles z laptopem, podlacza modem do, niego i do gniazdka, wpisuje www.wp.pl, czy interie i po chwili stwierdza, ze wszystko dziala, a jak sie jego o cos zapytac, to on nic nie wie :/ W tym momencie sie zastanawiam, co by bylo, jak by sie okazalo, ze nie dziala ;) Czas wymienic tych ludzi na troche mlodszych, a jednosczesnie bardziej doswiadczonyhch....
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinm85 pisze: 2004-12-30 12:35
    We wakacje przyszedł do mnie facet z TPSA i pytał się czy chce telefon domowy, pokazałem mu komórke a on mi pokazał swoją i uśmiechnął się, przeprosił za zawracanie głowy i poszedł. Szkoda tylko tych ludzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2004-12-30 12:39
    Niektórych szkoda :(
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 12:44
    **ANO zgadzam się z Tobą, ale wystarczyło by nie obniżać do 1 gr. za min. (tepsa sama mogła by tego nie wytrzymać – Tele2 ma większy kapitał), ale obniżyć ceny połączeń o 2-3 gr., ceny netu obniżyć. Ja mam DSL 2mb i płacę w TPSA 449 zł., a np. w Dialogu za to samo łącze zapłacił bym 249 zł., jest różnica ??!! ale TPSA ma coś czego Dialog nie ma, a mianowicie większy obszar w swoim zasięgu i Telekomuna tylko na tym teraz leci bo nie można powiedzieć ze jej ceny są konkurencyjne …..
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 12:52
    Co do ludzi od instalacji DSLu to w 100% się zgadzam, ten co mi instalował to jak o coś go pytałem to miał taki strach w oczach i nic nie wiedział, ale to nic … najlepsze jest zgłaszanie usterki jak sobie to przekazują: TPSA – Polak Warszawa – Polak Wrocław ( w moim przypadku) – jakiś pracownik, który się zjawia i nie wie o co chodzi. Oczywiście to trochę trwa, w końcu musie nabrać mocy urzędowej :-( brawo !!
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 13:05
    Hmm…. Czy w Dialogu można udostępniać łącze to na 100% nie wiem, ale moi znajomi dzielą, zapytam. Też to słyszałem że DSL TPSA chodzi lepiej, ale w tej cenie mogę mieć 2 łącza po 2 mb w Dialogu i wtedy to już bez porównania.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-12-30 14:10
    faktycznie szkoda że zwolnienia nastąpią w dzialach technicznych, przynajmniej u nas przy okazji ostatniej fali zwolnień było...
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2004-12-30 14:36
    Oj zle sie dzieje w tym kraju, dolar tanieje, a bezrobocie wzrasta.
    0
  • Users Avatars Mini
    !!! pisze: 2004-12-30 15:32
    Wyjeb...... najpierw wszystkich z blueline!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    miczu pisze: 2004-12-30 16:02
    zwalaniaja bo prezesi maja za malę wynagrodzenia !!!! kominiści jedni!! Tpsa to wielka lipaa
    0
  • Users Avatars Mini
    irzin pisze: 2004-12-30 23:06
    Chamstawo ! Jak to w Polsce cholera bywa - lepiej i łatwiej jest ludzi zwolnić niż oszczędności gdzie indziej poszukać !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzesiuC pisze: 2004-12-30 23:10
    **ANO W regulaminie nie ma nic, że nie można dzielić łącza. Do otwierania stronek nie potrzebuję 4 mb ;-), chodziło mi o zasadę, że niestety TPSA ma prawie dwa razy drożej. Z konfiguracją wina rzeczywiście było by dużo zabawy ….
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2004-12-30 23:32
    proponuję się zapytać tego co przychodzi zainstalowac DSLa NEO itd czy jest pracownikiem TP, czy może zewnętrznej firmy. Wtedy wiele wam się wyjaśni. A co do porównania do dialogu. Proponuję porównać przepustowośc łączy obu firm. Ile dialog pociągnie na tym jednym swoim łączy 155 Mbit. którego od ponad roku nie potrafią rozbudować (brak kasy). Ilu użytkowników DSL w dialogu narzeka na swoje transfery, zwłaszcza jak wyłączą proxy. (wystarczy poczytac różne fora dyskusyjne) internet telefon to nie jedzenie - korzystać nie trzeba, a wybór ma każdy chociby w postaci opa GSM. ANO a co do dolara to niestety dla nas bardzo źle że złotówka rośnie. Jak myślisz czemu amerykanom podoba się spadek dolara i sami do niego doprowadzają ? bo to nakręca im export a co za tym idzie całą gospodarkę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2004-12-30 23:44
    Maras - jeżeli zlecam TP instalacje -to g.. mnie obchodzi czy jest on pracownikiem TP czy TP zlecila to firmie trzeciej. wszystko jedno -odpowiada za to. Jeśli chodzi o ludzi z obsługi klienta - z BL -czy o sprzedawców z Telepunktów -zwolnilbym 99% z nich bez odprawy. A zaoszczędzone pieniadze przeznaczyłbym na szkolenie następnych. Ile razy mozna usłyszec, że jak mam Neostrade to nie bedzie działał CLIP.. A system informatyczny robil chyba Rysio.. (i to nie z Klanu)..inne informacje maja w telepunkcie inne na BL a inne na zamówieniowej Neostrady. Można oszaleć.
    0
  • Users Avatars Mini
    biling pisze: 2004-12-31 10:09
    Proponuję wymienić "wyjadaczki" w Telepunktach, na młodych i chętnych do pracy absolwentów. Istny koszmar. %#$@$%#@%&%@$ się podczas czekania w ogromnej kolejce, jedyną informacją jaką uzyskiwali klienci była rada aby zadzwonili na 9393, gdyz rozwiązanie problemów tych ludzi, to nie są kompetencje Pań z Telepunktu. A między innymi: przyszedł przedsiębiorca, któremu wyłączyli telefony bo zmienił taryfę (ciekawe co ???), była starsza kobieta, która ledwo chodziła i jej również wyłączono telefon z powodu błędu TP. Klienci pytający o usługi w Idea są zbywani. Całe szczęście, że rozstaje się z tą firmą, natomiast tradycyjnie życzę im samych sukcesów !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2004-12-31 10:25
    biling - bo zrozum że tak im każą mówić w telepunkcie, taki jest przykaz mają kierować na obłędną linię. a na BL to masz własnie pozatrudnianych młodych i chętnych.... studentów/studentki biologii i innych głupot którzy tyle wiedzą o telekomunikacji co ja o fizyce kwantowej. Michał a co ma Ci kobieta powiedzieć ze będzie działac jak nie będzie - tak ciężko to zrozumieć? system informatyczny cóż renomowane polskie firmy m.in Computerland Którego systemy właśnie do paszportyzacji można jedynie wyrzucić na śmieci a kosztowały grube miliony. A całość ma taki obraz jaki ma właśnie dzięki tym cudownym reorganizacjom i zwolnieniom
    0
  • Users Avatars Mini
    buyo pisze: 2004-12-31 14:09
    W TP dzisiaj pojawiła się informacja że zwolnienia mogą być większe niż 3500 tyś ludzi. Spółka może zwlnić nawet 6000 tyś ludzi. I co wy na to???
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-12-31 18:47
    W sumie pozostaje współczuć nam - abonentom... będzie bajzel - TP oszczędza w tradycyjny w tym kraju sposób niestety.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2005-01-01 20:39
    michał (wypowiadam się w tych tematach na których się znam) a jak myślisz pani w telepunckie złośliwie Ci mówi że nie zadziała, bo niechce żebyś miał taką usługę? czy może większość dostepnych urządzeń callerID (działających w systemach FSK i DTMF- jeżeli wiesz o czym mówię) nie jest wstanie poradzić sobie z tym co robią z sygnałem telefonicznym urządzenia DSL? a tak to jakbyś miał pretensje do kogoś ze w zime snieg potrafi padać.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2005-01-02 20:59
    No wprost super, cudnie!!! Eghhhh :(
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: